Plastförpackning dödade människa

Antikvitet

Rubriken må vara lite förhastad, men jag är övertygad om att den en vacker dag blir sann.

Du vet de där hårdplastförpackningarna som t.ex. möss, hörlurar och annat kommer i? Hur i helvete är det tänkt att man ska öppna dem?

Fick nya lurar till jobbet igår och skulle förstås genast pilla på dem. Fram med förlagets vassaste sax och försökte därefter för fulla muggar ha isär plasten. Det var nästan omöjligt att inte riva sig på den nyklippta kanten.

Hur lång tid kommer det gå innan någon skär upp pulsådern i en sån där förpackning egentligen?

#blogg

signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Har varit nära ett antal gånger att dampa ut på de extremt jobbiga förpackningarna! Hårda,kantiga och barnsäkra! Kan det bli värre? Ne skulle inte tro det. Har säkert redan inträffat att någon tysk blivit galen å skärt sig själv med en hårdplastförpackning.

Medlem

tänkte samma sak när jag fick mina nya Hörlurar.. Och jag hade inte änns en bra sax när jag försökte mig på förpackningen.. Mycket slit och skadade fingertoppar blev det.

Skägg.
10 Chambers

Blisterförpackningar är, utan att överdriva, djävulens uppfinning. Vissa skulle ju överleva en större kärnvapenexplosion.

signatur
Medlem

Idiot förpackningar.. var tvungen att få fram mitt play and charge kit till boxen mitt i en runda halo... slutade med att jag tog en kniv och skar längs insidan av kanten tills "locket" trillade ur

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Om någon lyckas skada sig så allvarligt på plastförpackningen till de nya flashiga hörlurarna tycker jag nog att det snarast är Darwin som varit i farten.

1
Skriv svar