Skriv en recension - vinn film och FZ-tröja!
Aftonblask... eh jag menar bladet skriver inte ens 100 ord.
Se denna: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,984013,00.htm...
ca 80 ord.
Skräp ressention.
"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org
nudel, jag håller inte riktigt med dig. Man skriver inte en recension efter vad andra tycker utan vad man själv tycker. Annars kan man lika gärna läsa på baksidan av spelboxen. Det är därför man inte ska ta recensioner som fakta, det är ju någons åsikt också varför alla inte håller med recensenten.
jo fast du måste ju vara objektiv. diskussionen handlade ju från början om att han skulle skriva en recension som sågar HL2 och såga att spel bara för man är personligen emot det i en recension måste ju ändå vara fel. hur skulle det se ut om recensenter gjorde så?
Ja jag vet att jag är bäst!
jo fast du måste ju vara objektiv. diskussionen handlade ju från början om att han skulle skriva en recension som sågar HL2 och såga att spel bara för man är personligen emot det i en recension måste ju ändå vara fel. hur skulle det se ut om recensenter gjorde så?
Tanken slog dig aldrig att om recensenten ogillar ett spel så beror det på spelet?
Jag förstår inte riktigt varför man skulle vara "personligen emot ett spel" om inte för att spelet har vissa dåliga egenskaper, som man i så fall kunde ta upp i en recension.
Edit: för att ännu förtydliga: vad får dig att tro att jag inte kan motivera en sågning av HL2?
Tanken slog dig aldrig att om recensenten ogillar ett spel så beror det på spelet?
Jag förstår inte riktigt varför man skulle vara "personligen emot ett spel" om inte för att spelet har vissa dåliga egenskaper, som man i så fall kunde ta upp i en recension.
Edit: för att ännu förtydliga: vad får dig att tro att jag inte kan motivera en sågning av HL2?
Tycker nog FZ skall godkänna din request på att recensera HL2 jag skulle definitivt läsa den.
Nudel har rätt, man måste vara väldigt objektiv och se det som är bra/dåligt i spelet även ifall man inte är ett stort fan av genren. MEN man måste även lägga in lite personliga åsikter om just det spelet. Men som zoidberg säger, har du några väldigt bra argument ifall HL2 borde sågas så visst, be my guest. Men i stort sett så har nudel rätt.
Och AvP suger inte så hårt som vissa av er vill påstå.
Submission is for the weak
Nudel har rätt, man måste vara väldigt objektiv och se det som är bra/dåligt i spelet även ifall man inte är ett stort fan av genren. MEN man måste även lägga in lite personliga åsikter om just det spelet. Men som zoidberg säger, har du några väldigt bra argument ifall HL2 borde sågas så visst, be my guest. Men i stort sett så har nudel rätt.
Och AvP suger inte så hårt som vissa av er vill påstå.
Håller med, men jag har alltid varit ett Alien fan så det kan ju bero på det. Hoppas på fler alien filmer
Upp till bevis! Fyra av dina argument!
Apropå att vara objektiv/subjektiv - recensioner är både och, men man ska ha klart för sig att de alltid innehåller subjektiva inslag. Och ska så göra, annars blir de meningslösa faktablad. Som läsare ska man vara på det klara med att tyckandet inte är en sanning uttryckt i ett par hundra ord (och här dyker problemet med sifferbetyg upp - de signalerar oemotsägelig fakta. Men det är en annan diskussion).
Bra recensioner beskriver produktens innehåll och ger en åsikt om hur det fungerar i praktiken. Detta dravel är ett exempel på när subjektiviteten gått överstyr, tyckaren blundar för "fakta" (komplexitet och valmöjligheter som lär uppskattas av genretillbedjarna) till förmån för de egna åsikterna. Lär inte vara svårt att överglänsa det exemplet. Testa vet jag!
Nå, jag ska ta och polera min recension lite och skicka in den, så får vi se vad som händer :).
Jag håller med nudel så långt som att en recensent självklart inte ska skriva ner ett spel för att han inte gillar genren i allmänhet, eller för att spelet ramlade ner från hyllan i butiken och slog honom i huvudet, eller liknande. Men det finns ingen metod att analysera ett spel som är så effektiv att den kan stå för en hel recension själv.
Om en recensent skriver att spelet är stämningsfullt, eller att bandesignen är genomtänkt, eller att grafiken är bländande vacker; klart att spelet har gett honom en viss grund för det uttalandet men lika klart är det att påståendet beskriver hans egen åsikt.