Crytek: "Crysis kommer fungera på 2-3 år gamla datorer"
Blir ju som Doom3 när det kom, alla blev så glada med burkar på Gf4 kort inklusive mig själv som körde innan 6800 ploppade in. Liksom man måste väl inte köra på max för att få en hyffsad grafik det är ju alltid bra att göra ett spel som ser ut hyffsad även på low details som doom3 vilket är bra.
är så kul med alla grafikfantaster där ute!
spelkänslan ska finnas även utan oslagbar grafik...
storyn är det allra viktigaste imo
har spelet en bra story blir det kul även på en klenare dator
lirade själv doom3 på en p4 1.8ghz med gf4 kort, storyn va inte den bästa men att grafiken inte var på topp var inget som drog ner helhetskänslan för mig
Folk nuförtiden är alldeles för "grafik kåta". Ett spel måste inte köras i absolut maxxad upplösning + inställningar för att det ska va kul att spela spelet. Som någon annan sa, gameplay och story är 100 ggr viktigare än att spelet är supersnyggt.
Jag personligen är helnöjd med nyheten att spelet kommer vara skalbart, så att även vi med lite äldre datorer kan spela spelet. Jag menar, hur kul är det egentligen att behöva gå och köpa en helt ny dator, varje gång ett nytt spel släpps?
Life's a giant party, and I'm not invited...
Folk nuförtiden är alldeles för "grafik kåta". Ett spel måste inte köras i absolut maxxad upplösning + inställningar för att det ska va kul att spela spelet. Som någon annan sa, gameplay och story är 100 ggr viktigare än att spelet är supersnyggt.
Jag personligen är helnöjd med nyheten att spelet kommer vara skalbart, så att även vi med lite äldre datorer kan spela spelet. Jag menar, hur kul är det egentligen att behöva gå och köpa en helt ny dator, varje gång ett nytt spel släpps?
Synd bara att även gameplay-relaterade saker (fysik, AI, etc.) skalas ned för att spelen skall kunna spelas på äldre datorer.
Det nedskalade gameplayet blir dock låst till lägsta nivån, till skillnad från den inställningsbara grafiken.
Blir ju som Doom3 när det kom, alla blev så glada med burkar på Gf4 kort inklusive mig själv som körde innan 6800 ploppade in. Liksom man måste väl inte köra på max för att få en hyffsad grafik det är ju alltid bra att göra ett spel som ser ut hyffsad även på low details som doom3 vilket är bra.
Precis. Om man kollar på Warcraft 3 så kan man köra det med väldigt låga inställningar och det ser ganska bra ut. Men ska man ha högsta upplösningen på och allt grafiskt på max krävs det en hel del. Pentium 4 eller mer.
Alltid kul att kunna spela spel med låga inställningar och för dom som har bra datorer så blir dom lyckliga att dom kan köra max på allt.
Det här var väl knappast någon nyhet? har ju varit allmänt känt och uttalat av Cevat Yerli (Cryteks "chef") sedan minst 1 år tillbaka..
Anyway, KAN kan man väl men att det kommer se ut som Battlefield 1942 är en annan sak.
AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP
Synd bara att den flashiga grafiken som kunde gett den grymmaste djungelskjutaren någonsin mynnade ut i något rambo flax med rymdisar och annat jox.
Mynnade ut i..?
FarCry var menat som ett dinosariejägarspel från början, ändrade planerna sen.. Att Crysis skulle bli helt annorlunda från sin föregångare, dvs att det finns monster och i det här fallet aliens, tror jag nog ingen hade trott?
Och jag vill ha mer specifika systemkram än "en 2-3 år gammal dator" tex. kommer det krävas Pixel Shader 3.0? Stog förut att det kräver 2.0, men ändå stog bara ps3.0 kort med på listan på minimum..
Ska köpa ny dator nu så fort ATI får ut sitt nya kort men vore kul att veta.