Ballmer: "Inte fem år till nästa Windows"
Kan dom inte gå på gamla banor och släppa ett som heter typ Windows 08.
Finns ju mängder med rapporter och "papers" på hur defective-by-design VISTA är så jag skulle nog gå så långt som att säga att det är en funktionell nergradering från XP.
Även om VISTA är marginellt "bättre" än XP i vanilj-utförande så har XP ett sådant programutbud med add-ons att det lätt går förbi XP i både utseende och funktion.
Jaha? Det där var kvalificerad "corporate-bullshit" och kan tolkas som: Köp inte Vista, om fem år kommer DirectX 11 och det ska bli Windows-exklusivt!
Varför lyckas M$ alltid göra mej så upprörd?
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Finns ju mängder med rapporter och "papers" på hur defective-by-design VISTA är så jag skulle nog gå så långt som att säga att det är en funktionell nergradering från XP.
du har inte testat Vista och dina rapporter kommer från foruminlägg? eller var har du läst att vista är "defective-by-design"?
Läser mellan raderna och tolkar det som att Vista inte blev så bra dom de trodde, tro fan det. Hoppas nästa OS har systemkrav som Windows 2000 och inte systemkrav som får Crysis att blekna.
Låt bli att härma Apples UI, det lär inte funka MS.
Ett OS ska vara en platform för andra program, och inte sno alla tillgängliga systemresurser.
How can we win when fools can be kings?
Klart att många inte köpt Vista i dagsläget. Inkompatibiliteten bland gamla och även dagens PC-spel är hög, likaså bland diverse program.
Jag har sagt det innan och säger det igen - ge det 1 år, då kan vi snacka. Just nu ber man om problem om man bestämmer sig för att ersätta sitt nuvarande XP med Vista.
Jag tycker Apples modell är aningen bättre... Antagligen ur tillverkarens synvinkel också. Uppgradera befintligt OS lite hela tiden (kan byta namn på vägen också såklart ;D) istället för att, PANG, nu släpper vi ett nytt med helt ny teknik som inte stödjer gamla program eller hårdvara. Från DOS-familjen till NT-teknologin var visserligen inte heller smärtfritt såklart, inte första gången det är på det här viset.
Vista blir säkert bra så småningom, men som de flesta verkar vara överens om, det är att be om trubbel att göra det idag.
Försäljningen har inte gått bra för det finns inget riktigt som lockar än. Ett av ässen ligger kvar i rockärmen hos Microsoft - jag lovar er att vid release av Crysis och nästa generations spel så kommer försäljningssiffrorna och piratnedladdningen av Vista att skjuta i höjden.
Så j*vla dumt.. vem f*n vill hålla på och byta OS vartannat år? 5år ska det väl hålla..
hmm jag trodde OS hölls var fjärde år
Linux ftw!
Yääy, men inte till spel.... :crazy:
Nu har ni chansen att byta till Mac!
Då lägger jag hellre ner allt som har med datorer och göra och börjar virka överkast istället...
"]
Då lägger jag hellre ner allt som har med datorer och göra och börjar virka överkast istället...
Virkning är faktiskt grrovt underskattat, funkar bra som terapi.
"]
Virkning är faktiskt grrovt underskattat, funkar bra som terapi.
*galning*
Den som äger mest när han dör vinner