Officiella systemkrav för Crysis

Medlem

Fan va skönt, har varit nervös i flera dagar för att min kamrat sa att det kommer kräva quadra-core processor, vilket betyder ny dator för de flesta av oss. Dumt att tro på honom egentligen, men med tanke på hur crysis ser ut på bilderna tvekade jag.

Medlem

Ingen fara för min del, jag klarar de rekomenderade kraven galant

Inaktiv

Yes, precis på kravgränsen, underbart. Kan jag vänta med ny burk ett år till. Hehe. Fult att r9800pro är lägsta men inte gf6600gt. Spelet kräver mycket minnesbandbredd? Lär ju gå som skit oavsett, tur att jag bara lirar HL/Hl2-mods och BF2 nuförtiden, de går fortfarande som fan på den här halvantika rackarn

signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem
Skrivet av Jacky:

Jaha, nu blir det en till skryt tråd dårå ....

Ja som vanligt. Tråkigt.

signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

jaa det är väll procerssorn som ligger lite efter

Medlem

Väntar på nya ati korten med directx 10.1.

Skit, min processor måste alltså klockas lite för att komma över minimum. Hade väntat mig mer grafikkortskrav än så där däremot, det var man ju galant över gränsen för.

Jag noterar med visst intresse att Vista-kraven är marginellt större än de för XP.

Medlem

Let the penismäteri commence

signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Mitt grafikkort klarar precis rekommenderade(har 8800 GTS 640MB ), processorn ligger en bit över(AMD X2 64 5200+) och RAM-minnet ligger på dubbla...
Fast sen vill jag ju helst spela Crysis på max iställningar i DX10, upplösning 1680*1050. Hoppas det räcker.

Medlem

Kommer att kunna köra på max utan problem.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skönt att man precis inhandlat ett GeForce 8800 Ultra XT 768MB.

signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Emetic:

Let the penismäteri commence

Tja, en sådan här tråd liksom tigger om det.

signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv
Skrivet av Birchoff:

Väntar på nya ati korten med directx 10.1.

Varför om man får fråga? Lär ju dröja innan det kommer spel som skulle utnyttja det. Däremot PCI-express 2.0 är något att vänta på...

Medlem

Kul att "Recommended"-kraven är exakt vad jag har nu... :/
Är ju snarare av den uppfattningen att man gärna bör ligga några snäpp över den gränsen.

Aja, har ju inte Vista heller så det ska ju bli intressant att se hur maffigt det blir med DX9 då de skrytit så mycket om att de stödjer system som kör på både DX9 och DX10.

signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Kul att de som har Intels värsting quad prollar och 8800gtx/Ultra inte ens kan spela Betan på max med stadig framerate 25-50 fps när man läser i Beta forumen..

Själv kör jag med amd 4400 dual core, 2 gig ram, 2 st 7800GT i SLI och spelet hänger sig eller ligger på mellan 3-10 fps på max (utan någon AA på).. Får köra med allt på Low förutom effekter och vatten som jag har på High och då ligger jag på mellan 15-50 fps.. oftast kring 25-30.. Dock en Beta så man får väl hoppas de styr upp saker och ting.. Väntar ändå några månader med att uppgradera tills nya graffekorten kommer..

Over and OUT! ;P

signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Precis fått igång min nya dator:
Intel Core 2 Quad
Geforce 8800GTX
2GB DDR2-PC6400

Spelar crysis betan med maxat allt och det flyter på bra. Hoppas bara att Dx10 inte kommer dra allt för mycket mer på prestandan så man kan njuta av Crysis till fullo

signatur

Korvspad.

Medlem

Jag har en P4 2.6 GHz med ett passivt kylt Radeon 9200 tror jag det heter. Har inga planer på att uppgradera inför detta spel. När värsta hypen är över och dagens processorer och grafikkort sjunkt till normala priser så kanske det är dags för en uppgradering till något nyare och bättre. Min dator börjar bli 4 år nu
En ny vart 5e år kanske man ska satsa på?

Medlem

Systemkrav stämmer aldrig tycker jag.
I recommended så har dom säkert räknat in vad som behövs för spela spelet med AA and shit.

signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Har en core 2 duo samt 8800GTS 2 gig PC6400 ram tror dock inte jag kkommer kunna spela hela spelet på max :evil: korkat att spelen kan kräva ett GTX kort för att maxas ut idag :evil:

Medlem
Skrivet av fiend:

Jag har en P4 2.6 GHz med ett passivt kylt Radeon 9200 tror jag det heter. Har inga planer på att uppgradera inför detta spel. När värsta hypen är över och dagens processorer och grafikkort sjunkt till normala priser så kanske det är dags för en uppgradering till något nyare och bättre. Min dator börjar bli 4 år nu

Mer sällan än så är nog inte att rekommendera. Mitt Mobo och cpu är från 2001. Går inte att spela nyare spel längre. De går inte igång helt enkelt.

Medlem

Inte helt oväntat. Tycker hypen om detta spelets förmodade "overkill-krav" borde vara över nu. Precis som man kunde trott landade minimum på vad som var en fet dator för precis tre år sen.

Medlem

Jaja, min dator var redo för detta spel för över ett år sedan ju!!!
C2D@3.5ghz + 8800GTX.

Kan spelet släppas nån gång??

signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Bt
Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Jacky:

Jaha, nu blir det en till skryt tråd dårå ....

Ja som vanligt. Tråkigt.

Mhmm...

signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Alla som säger att dom skall införskaffa nya komponenter för detta spel, kan det inte vara bättre att i möjligaste mån prova spelet innan man kastar sig iväg och köper något och sedan finner att spelet kanske inte alls var särskilt roligt?

Medlem

var inte speciellt hårda krav imo men ska man köra allt på max tror jag inte att rekommenderat räcker..

Vet inte om betan ligger kvar i nda så kan inte säga så mycket om prestandan so far

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Inga problem för min superdator! AMD Athlon 4800+, Radeon X1950 GT 256 mb och 2 GB RAM. Underbart! Blir minst medium i allt! Mumsfilibaba!

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av fiend:

Mer sällan än så är nog inte att rekommendera. Mitt Mobo och cpu är från 2001. Går inte att spela nyare spel längre. De går inte igång helt enkelt.

Senaste nya spelet som jag installerade på min dator var HOMM V. Gick lite knackigt må jag säga Det är avinstallerat nuförtiden.

Senast köpta spelet som jag fortfarande lirar lite är WarCraft 3 Frozen Throne.
Det går lagomt smidigt och bra.

Kanske blir en ny dator 2008

Mvh Fredrik

Inaktiv

Gött, fixar rekommenderat gränsen och lite till

signatur

Jag skriker på den röda gubben på övergångsstället tills den blir grön....AAARGH!!

Medlem

Så min vedeldade 486:a kommer lagga lite då eller ? har ju uppgraderat videominnet med 256k o sett till att hårddisken blivit starkare....
Sen är ju mer en 16 färger helt onödigt då min skärm bara är monokrom

Medlem

Ja jag spelar ju med fullt på allt nu i betan så. Jag är nöjd

123
Skriv svar