Nytt MMO från Blizzard 'bekräftat'
Kan dem inte lägga ner penga mjölkande spel.
MMO's are here to stay
Förövrigt, så hoppas jag blizzard spottar ur sig spel, för dom är alltid bra, alltid polerade, alltid buggfria i jämnförelse med större % spel som släpps idag.
Mer pengar till Activision Blizzard, mindre pengar till EA! =D
höhö.
Bara gör det.
Men om det nu blir WoW 2, hur ska de få det att fungera? Tänkte faktiskt på detta igår. Ska de ändra vegetationen, städerna osv. i spelet, för att göra det annorlunda? Det kommer ju fakka upp loren å det grövsta. Eller kommer det kanske utspelas 100-1000 år efter WoW 1, så att Thrall och alla andra vi känner till är döda (förutom Forsakenfolket då givetvis), och så att de därav kan göra en helt ny story, fast med samma platser med lite ändringar?
"When corporations create the music we all lose."
Kan också faktiskt vara World of Warcraft 2.
Den risken är nog obefintlig. Med tanke på hur många miljoner spelare dom har så lär dom släppa en hel del fler expansioner innan Wow 2 dyker upp. Det är ju inte ovanligt att grafikmotorn uppdateras på mmorpgn när dom ahr några år på nacken. Men ett Wow 2 lär nog dröja.
Om Blizzard söker utvecklare till WoW 2 så lär det ju dröja minst 3-4 år innan det kommer ut. Ska nog hinna komma ett par expansioner till under den tiden ska du se.
Verkar rätt logiskt att de börjar sätta fart med ett WoW 2 nu. Varumärket är urstarkt men folk kommer tröttna på bara expansioner förr eller senare.
Var inte så säker på det. De har grunderna och nätverksprotokoll från WoW redan så att smälla upp en ny grafikmotor och bygga nya quests kan de nog ha klart på 1-2 år utan större problem med de resurser de lär ha. Själv hade jag gärna sett ett World of Starcraft men som påmindre mer om tex Planetside än WoW. Om inte annat så kanske ett Lost Vikings Online vore nått?
/ LordDaimos
Diablovärlden har relativt lite lore och "kött" så att säga. Skulle behövas en hel del ny story och kött på benen till det spelet. Risken är att det skulle kännas omotiverat. Det skulle väl vara Blizzard som lyckas göra det. Hela idén med The Heavenly Host vs Hell är ett bra koncept också.
Starcraft MMO skulle fungera utmärkt.
Jag tror som många andra har sagt ett nytt ip lr ett mmorpg på diablo världen.Och som jabuba sa har diablovärlden realtivt lite lore men då är de utmärkt att bygga ut den i tex ett mmorpg. Själv tror jag inte alls på att ett starcraft mmo skulle fungera så bra
Sen detta mmorpg kommer nog inte komma på ett bra tag eftersom de redan har wow , om de nu inte gör ett annorlunda mmorpg,mmofps osv
Tror knappast det är WOW2. Finns ingen mening med det. Skulle bara konkurrera med nuvarande WOW och skulle inte nå ut till lika många spelare p.g.a. ny teknik. Nä, något WOW2 tror inte jag på inom de närmsta åren. Kanske om 3 år.
Lär antingen vara Diablo III Online, eller StarCraft online.
Det tråkiga med ett nytt Diablo är att halva grejjen med den loren är att den är mörk, dyster, ondskefull och milt uttryckt blodig utav bara fan. Kolla på Warcrafts evolution från WC2, som på grymhetsskalan har många gemensamma nämnare med Diablo, till det nästan sockersöta WoW. Att då tänka sig ett urvattnat och gulligt Diablo får mig lätt illamående.
FZ gör en Aftonbladet på framsidan. Nej till World Of Warcraft ? Sa de väl inte... Sa att det inte tvunget innebär en expansion till WoW.
Aftonbladet har inte ensamrätt på nyheter som handlar om spekulationer. Vi måste väl för söta fan kunna skriva en nyhet om sånt också utan att behöva bli jämförda med landets största kommersiella blaska? Vår uppgift är att skriva om spel, inte leverera fullständigt värdeneutrala forskarrapporter. DN gör exakt samma sak, fast om fler ämnen.
Och jo, det sägs utryckligen att det inte handlar om en WoW-expansion.
Edit: aha, underrubriken. Tja, svårt att få in en heltäckande text på cirka tio ord. Därav journalistiska förenklingar, du får leva med dem. Och en viss kvällsblaska är inte ensamma om dem.
Diablo som MMO... hmm, ja kanske. Om de vågar göra det så mörkt och härligt som diablo skall vara..
Och inte så barnvänligt som WoW är..
En MMO med 18-års gräns, då kanske jag provar det? Eller... nä förresten, vem har tid?
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
kan bli nytt och skulle nog vara ett smart drag blizzard kan ju om dom bara vill.
jag tror inte det blir starcraft iaf med tanke på att dom släpper starcraft 2
Däremot diablo skulle det kunna bli frågan är ju hur dom skulle applicera det till mmo, risken blir ju att det blir liknande guild wars
quod similis saporem blandeque coruscant
Varför skulle de inte kunna bygga lore kring Diablo? Warcrafts lore var knappast så avancerad vid tiden för WC2. WC3 ser jag nästan som en prequel till WoW så den räknar jag inte. Däremot föredrar jag den gamla stylen framför det nya. Anyways...
Verkar konstigt om det blir World of Starcraft eftersom de ska släppa SC2. Men å andra sidan så kanske det blir ungefär samma manöver som med WC3 och WoW. Undrar dock hur ett Starcraft MMO skulle byggas upp.
Diablo Online känns på sätt och vis lockande men en del av det som gjorde det så gött och mysigt var att loren inte var så jätteavancerad och att det mest var fokuserat på en skräck-/fantasystory. Etta då alltså. Tvåan är blaj. Om de gör det för avancerat förtar det lite av mystiken.