Crysis Warhead släpps i höst
Hoppas det inte blir lika krävande som 1:an
Krävande? Menar du pc-krävande så blir det antagligen lika eller högre med tanke på att det är samma motor fast förbättrad.
Menar du att spelet va svårt så förstår jag mig inte på dig
pc krävande så klart :heart:
"En förbättrad version av spelmotorn CryEngine 2 driver kalaset"
Vi får hoppas att det betyder en mer optimerad version av CryEngine 2. Inte för att den är dåligt optimerad nu, men vi behöver knappast ha det mer krävande. >.<
Givet köp hur som helst.
I'm a snake, follow me!
Dom lär ju gå i konkurs snart om dom inte börjar göra spel till konsoller.
Så du tror att det blir enklare att tillverka spel till tex PS3 för att man programmerar och designar spelen direkt på PS3ans välkända rit/animations/3d-program och programspråksmiljöer....
....Eller vänta nu, något blev fel med den meningen. :S
Dom lär ju gå i konkurs snart om dom inte börjar göra spel till konsoller.
Varför går man i konkurs om man inte gör konsollspel då?
Han tror att piratkopieringen av datorspel gör att företaget kommer kursa.
Edit.
Sen ni som whinar över optimeringen, de står ju i texten att motorn är mer optimerad än förra gången.
[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]
Sen ni som whinar över optimeringen, de står ju i texten att motorn är mer optimerad än förra gången.
Ord och handling går ju inte hand i hand alltid. Fast några optimeringar borde ha tillkommit - men nu snackar vi om Crytek som verkar satsa på techbajsande och "WOOOH! DX10-REVOLUTIONEN!"-bajsande. På gott och ont.
http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.
Trevlig nyhet, jag gillade crysis. Alla som snackar om att crysis saknar spelkänsla osv tycker jag ska tänka efter lite innan man spottar ur sig sånt.
Bara för att de fokuserat MEST på grafiken behöver det inte betyda att spelkänslan är kass, jag tyckte det var riktigt härligt iaf, men det är självklart en ganska subjektiv fråga.
Däremot hoppas jag att de fokuserar på att optimera istället för att göra det ännu snyggare, det har ändå inte kommit något snyggare (tekniskt snyggare, inte stilistiskt) sedan crysis.
Sen tycker jag det är väldigt tråkigt att dom inte fortsätter på storyn, den fick ju ett väldigt abrupt slut...
Det här kan bli spännande, vet dock inte om jag ska tro på att det kommer i höst En parallellstory alltså, hmm kan bli riktigt coolt om det görs på rätt sätt (allt som görs på rätt sätt brukar iofs bli bra )
Alla pratar om att Crysis saknar spelkänsla, själv älskade jag att smyga runt i djungeln och ta ut fienden så tyst och smärtsamt som möjligt. Verkligen underhållande!
Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com
Hoppas det inte blir lika krävande som 1:an
Krävande? Menar du pc-krävande så blir det antagligen lika eller högre med tanke på att det är samma motor fast förbättrad.
Är den förbättrad så borde den väl vara bättre optimerad o inte kräva lika mycket?
får vi äntligen få veta fortsättningen?