Forza 3 - första intrycken

Redaktör
Forza 3 - första intrycken

I går ramlade den lindrigt sagt efterlängtade recensionskoden för #Forza 3 in på redaktionen. Embargo råder - jurister lovar att piska mig till skum om jag avslöjar för mycket. Lätt dramatiserat, men du förstår poängen - jag kommer inte dela med mig av några intrikata detaljer innan embargot släpper strypgreppet. Rent allmänna intryck är däremot okej att snacka om, så vi kör väl en skvätt.

- Körkänslan ligger nära #Forza 2.
- Större banvariation i början jämfört med Forza 2 (som var ganska tjatigt).
- Du får mycket speltid för pengarna.
- Statistikvänner lär bli nöjda.
- Utvecklarna har tidigare snackat om att göra spelet väldigt lättillgängligt. De ljuger inte.
- 60 stadiga bilder i sekunden är värt hur mycket som helst.

Ställ in väckarklockan på 09:01 torsdag den 8 oktober, då släpper vi recensionen.

#blogg


signatur
Medlem
Forza 3 - första intrycken

varför 09:01? Kan ni inte tjuva med en minut

Redaktör

Jag ogillar juridiska piskor så någon tjuvstart blir det inte tal om.

En minut över är för att motverka midnattsförvirringen. Releasens epicentrum ligger i Los Angeles, embargot lyfts vid midnatt LA-tid (nio timmar efter oss). Men, ofta när tidpunkter som "midnatt den 8 oktober" släpps uppstår förvirring - är midnatt dygnets första eller sista minut? Därför kör de en minut över.


signatur
Medlem

Å andra sidan hinner du ju testa spelet ordentligt tills dess


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Redaktör

Jepp, och det uppskattas grovt. Det är toksvårt att stresspela och försöka få med allt väsentligt.


signatur
1
Skriv svar