Trots det relativt simpla upplägget var #Ship Simulator 2006 ett spel med den där märkliga förmågan att få timmarna att flyga iväg. Det gillas skarpt av många FZ-medarbetare, men samtidigt hördes önskemål om mer komplexitet (större uppdrag, bättre skademodell och multiplayer). Och si, ett färskt tillkännagivande av #Ship Simulator 2007 innehåller många av de ting vi saknat. Premiär ska det bli innan sommaren och på Youtube hittas ett videoklipp som visar några av nyheterna.
New features
Ship Simulator 2007 builds on top of the success of the 2006 version and will include the following new features:
? Three brand new exciting sailing areas: San Francisco, Southampton/Solent incl. Cowes, and Marseille
? At least nine new vessels, under which several ferries, a hovercraft, a massive container ship, an offshore drilling rig, an oil tanker, a rescue boat and a jet-ski.
? Two cranes for container loading and unloading, which can be controlled by the player
? Ocean waves, with realistic ship motions
? Large-distances trips between harbours (open sea missions)
? Multiplayer
? Walkthrough options on all new ships
? Advanced day/night/weather system
? New navigation instruments, like a depth meter
? Mid-mission save function
? Visible damage on ships after a collision
? Advanced towing and mooring rope operations
? Complex and challenging missions, like chasing other ships, container loading, fire-fighting, rescue operations