Inlägg av HiRoller

Inlägg som HiRoller har skrivit i forumet

Använder GPT när jag skriver bakgrundshistoria till vårt fantasy tabletop-rollspel.
Har gjort en summering av världen i ett .txt dokument som jag håller uppdaterat och laddat upp till GPT.
Smidigt när man vill se om det finns eventuella story-kopplingar mellan saker som man kanske inte tänkt på.
Sen är väl innovation och nyskapande inte AI's starka sida.. än.

Ska till hemtrakterna för en riktig nostalgi-utekväll. Lär hinkas bärs och vara bakfull på söndag.
Men hoppas hinna med åtminstone en liten bit av varje:
Diablo, Tsushima, Hellblade, WARNO och kanske Outlast Trials med några polare.

Skrivet av Ankh:

Det räcker väl att du landar vid supply lastbilarna?

Ja men det är ju bara typ två omladdningar i en lastbil.

Skrivet av newlaseridea:

Som typ 14 åring cyklade jag ner för en lång brant backe, inte i maximal möjlig hastighet - men så nära jag vågade. Backen slutar i en sväng, som jag inte riktigt hinner med - så mitt ena smalben krockar med en parkerad bil i hög hastighet. Gjorde ont hela sommaren och i säkert tio år kunde jag känna av när det blev hög eller lågtryck i benet - som en mänsklig barometer.

Måste fråga..
Det var inte i en väldigt liten by i Småland?
Var med när en kompis i den åldern gjorde exakt samma sak. Lång backe med sväng i änden, rakt in i en bil på byns kiosk parkering.
Om jag inte minns fel så hade stödbenet på cykeln hamnat snett så det inte gick att bromsa heller.

Det här är ett sånt där spel som jag vill älska men jag tycker det är så jääääkla svårt att jag tappar lusten.

Stör mig lite på att man inte kan ha oändligt med ammo, åtminstone i en FOB. Eller i alla fall 50ggr mer.
Gillar att köra helikopter-fokus och får alltid slut på raketer, sen kan jag inte göra nåt nån nytta..

Fan. Alldeles för många. Har ärr överallt.

Var på cruising, lagom överförfriskad. Polarens jänk slutade ladda (drivremmen hade hoppat av). Öppnade huven och satte händerna på fläktkåpan. Fingrarna över kanten utan att tänka. Inga fingertoppar kvar.

La in däck på däckhyllan på jobbet. Var tvungen att "trycka ihop" däcket lite för att få in det över hyllkanten.
Där fanns visst en vass kant som slet upp hela sidan av mitt pekfinger som kom emellan däcket och hyllan.

Åkte longboard i en skarp kurva. Höll händerna om kanterna när jag lutade mig. Lutade så pass mycket att knogarna på ena handen drog i asfalten.

Åkte lådbil nerför en backe i yngre dagar. Bilen åkte in i en trottoarkant och jag tog tag om ryggstödet för att hålla i mig. Där stack en spik ut. 6 stygn på insidan av långfingret.

Promenerade i skogen. På något sätt klev jag på en pinne som ställde sig upp och spetsade mitt knä. Stort ärr.
Dagen efter satte jag samma knä i en sandhög och såg inte att det var en såndär brandstolpe eller vad det heter inuti högen. Nu har jag två likadana ärr, på samma knä. Det ena ovanför det andra.

Såg också Boy Kills World och tyckte mest det var en enda röra. Hade mycket potential till coola scener men alla rann alltid ut i en trist mellanmjölkig fightscen.

Kör det på PC nu. Kört 6h.
Jäkligt skön combat, men annars verkar det vara som typ vilket Assassins Creed som helst, och det är man ju rätt trött på.
Drygt med oskippbara sekvenser. Det är så jäkla många i början blandat med tutorial.
Kom på mig själv med att börja tänka: "Näe, en till cutscene? Gör de detta bara för att man ska spela tillräckligt länge för att komma förbi refund-perioden?"
Inget stort fan av feudala asien estetik, men ljussättningen och alla löv och skit är ju rätt filmiskt.
Sen verkar det vara nåt med populära Sony spel att man blir tvingad att förlora en strid i början.
Var det inte så i Days Gone och Horizon Zero Dawn också..

Spela Gates of Hell istället.
Extremt mycket bättre.

Midnight Mass.
Rätt okej. Spännande.
Men saaaaatan vilka långa meningslösa dialoger.
Det sker så ofta att det blir komedi.

"Tjena polisen, det är något konstigt med detta blodet. Kan du hålla ögonen öppna?"

"Låt mig berätta hela min uppväxt, en snyfthistoria hur min fru dog i cancer och hur jag upplevde rasism i new york först..."

8/10 om man spolar förbi de långa oviktiga dialogerna.
Annars 5/10.

Skrivet av Ribcage:

Verkligen, trodde FZ var förskonat från sånt.

Ny här?
FZ är ju nya 9gag.

Skrivet av starlord21:

annars hade vi aldrig fått ett samurajspel från Ubisoft.

Haha, tack för stämningshöjaren! Skrattade irl. Chefen tittar konstigt på mig.

Sjukt generic trailer full med tropes och pinsamheter.
Inte bara det historiskt korrekta som är dött hos Ubisoft.
Kreativiteten är död, känns som spelet är skapat av en AI.

Ugh.. Inte direkt sugen på detta. Tråkig setting.
Trodde jag skulle gilla Valhalla, men det var typ det sämsta.

Väck mig när de gått tillbaka till combat från de första spelen.

Orkade inte ens köra färdigt storyn.
Aldrig ångrat ett spelköp så mycket.
Men ska dra ner och ge det ett försök till.
Hoppas det är mer intressant.

Skrivet av Gen:

Vad lirade ni på för plattform? Lirade själv på PC från dag 1 och varvade spelet lagom till att patch 1.10 släpptes. Visst, man såg små buggar men det var endast några få gånger som jag blev tvungen att ladda om en tidigare save för att kunna komma vidare (utan att tappa progress).

PC här med.
Ryzen 3900x CPU och ett 2080, uppgraderade sen till 3080.

Skrivet av robbis:

Spelade igenom hela min första genomspelning utan en enda bugg.

Helt omöjligt att tro för mig.
Jag kunde inte gå förbi en hylla utan att det exploderade i någon fysikbugg.
Varannat uppdrag hade något game breaking när nån NPC fastnade eller något sånt. Ibland försvann mina byxor. Ibland åkte min gubbe iväg på motorcykeln men kameran stannade kvar.

Skrivet av Gaara:

Är det ett solo projekt eller ?

Nej. Men det är coolt att marknadsföra det så.

Greg är skaparen och han bestämmer, men det finns ett team som hjälper honom.

PCG skriver en artikel om hur det är inte riktigt sant att Manor Lords utvecklas av endast en person.
Skaparen är Greg, men han har ett team.

Ser ut som exakt min typ av spel.
Men väntar lite och ser om de kan ordna till det lite först.