Irrational om vattnet i Bioshock - trailer hos FZ
Snyggt, fast fortfarande stillastående vatten (med en massa partikeleffekter t.ex. då vattentanken brister), antar jag?
Förstår inte riktigt hypen över Bioshock för övrigt, tycker det verkar ganska linjärt och tråkigt. Mycket trevlig bandesign i och för sig, kanske det är stämningen i spelet som ska göra det spelvärt...
Snyggt, fast fortfarande stillastående vatten (med en massa partikeleffekter t.ex. då vattentanken brister), antar jag?
Förstår inte riktigt hypen över Bioshock för övrigt, tycker det verkar ganska [i]linjärt[/i] och tråkigt. Mycket trevlig bandesign i och för sig, kanske det är stämningen i spelet som ska göra det spelvärt...
Har jag missat något eller är det just det dom försöker undvika med Bioshock?
Det är precis det dom inte vill ha ja.. Vilka moraliska val man gör ska kunna påverka spelet enligt Irrational.. Sen hur mycket det påverkar story återstår iofs att se. System Shock 2 får man ju säga var väldigtl injärt, men ett av dom bästa spelen någonsin så jag tycker hypen är befogad.
Förstår inte riktigt hypen över Bioshock för övrigt, tycker det verkar ganska linjärt och tråkigt. Mycket trevlig bandesign i och för sig, kanske det är stämningen i spelet som ska göra det spelvärt...
Det är ju samma som i System Shock 2. Det är ett ganska linjärt spel, där alla spelare kommer gå igenom samma story på någorlunda samma sätt.
Det finns dock en massa olika sätt att lösa diverse problem. Massa olika sätt att tackla olika fiender. Finns antagligen även lite olika vägar att gå ibland och områden som är valfria att utforska.
Inget RPG det här (även om det finns RPG element i SS2 och antagligen detta) men inte lika stelt som i Half-Life heller (håll händerna innanför vagnen, nu kör vi!).
Ja men har de inte sagt ganska tydligt att detta INTE är "System Shock 3"?
Spela roll spela boll. Det är Irrational, utecklingsteamet är det samma, spelupplägget är på ett ungefär det samma. Det har "shock" i namnet det borde väl ge vissa indikationer och göra vilket system shock-fan som helst intresserad/hype:ad, no?
MKultra tror det är just därför de påpekade ganska tydligt att det inte var ett nytt system shock.
Just därför vad? Ingen här har väl påstått att det är ett nytt system shock, då hade det hetat "system shock 3" och inte Bioshock. Men man är ju rätt korkad om man tror att det inte kommer finnas likheter vad gäller den mörka atmosfären, rpg-inslag osv. självklart är man hypad som fan av system shock.
Sen får dom inte säga att det är ett nytt system shock eller dra paralleler till det på något sätt heller eftersom de inte äger licensen.
jag är väldigt imponerad, ser mycket lovande ut. dock fanns det ett par ställen där vattnet inte såg så genomarbetat ut...*längtar*
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Alla ni som tror att BioShock ska bli ett spel med RPG-inslag kan fortsätta drömma:
Snyggt, fast fortfarande stillastående vatten (med en massa partikeleffekter t.ex. då vattentanken brister), antar jag?
Förstår inte riktigt hypen över Bioshock för övrigt, tycker det verkar ganska [i]linjärt[/i] och tråkigt. Mycket trevlig bandesign i och för sig, kanske det är stämningen i spelet som ska göra det spelvärt...
Har jag missat något eller är det just det dom försöker undvika med Bioshock?
Förstår inte riktigt hypen över Bioshock för övrigt, tycker det verkar ganska linjärt och tråkigt. Mycket trevlig bandesign i och för sig, kanske det är stämningen i spelet som ska göra det spelvärt...
Det är ju samma som i System Shock 2. Det är ett ganska linjärt spel, där alla spelare kommer gå igenom samma story på någorlunda samma sätt.
Det finns dock en massa olika sätt att lösa diverse problem. Massa olika sätt att tackla olika fiender. Finns antagligen även lite olika vägar att gå ibland och områden som är valfria att utforska.
Inget RPG det här (även om det finns RPG element i SS2 och antagligen detta) men inte lika stelt som i Half-Life heller (håll händerna innanför vagnen, nu kör vi!).
Det kan ju vara linjärt men ändå inte... dvs. korridorspringning men ändå mycket valfrihet. Om jag förstår det rätt så är det lite så ni menar att det här spelet kommer att vara?
Egentligen vet jag alldeles för lite om spelet för att försöka gissa hur det kommer att bli, det är bara det att jag inte sett något hittills som fått mig att tänka "FPS 2.0". Och System Shock-hypen fungerar inte, då jag inte spelat något av dem :O.
Alla ni som tror att BioShock ska bli ett spel med RPG-inslag kan fortsätta drömma:
Dessvärre är det just det spelet har, precis som System Shock och Deus Ex-spelen. Lite fler valmöjligheter och vissa RPG-inslag men det är i grund och botten fortfarande en shooter.
Alla ni som tror att BioShock ska bli ett spel med RPG-inslag kan fortsätta drömma:
Står där att Bioshock är en shooter... Lika mycke som GTA är racingspel. Meningen att alla ska bli besvikna av det? Att det är ett FPS visste väl alla redan? Bara för att man ser allt i förstapersonsperspektiv och har vapen betyder inte att det är ett nytt Doom..
Det är sant det Philip skriver. Det står även i Super Play. De hade intervjuat Ken Levine som är en av utvecklarna av BioShock och fick veta just att BioShock inte är ett RPG spel, utan ett actionspel.
Citerar Ken Levine från tidningen:
" - BioShock är inget rollspel, det är inget actionäventyr, det är inget äventyrspel. Det här handlar helt enkelt om ett actionspel, inget annat. Visst, den som är van att spela själlösa shooters som Doom 3 och liknande klassiska exempel i genren kommer antagligen att bli positivt överasskad, men det är också en stor del av tanken bakom BioShock."
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Sjukt snyggt!
Alla ni som tror att BioShock ska bli ett spel med RPG-inslag kan fortsätta drömma:
S.T.A.L.K.E.R. är en shooter det med. Likså System Shock 2 och innan dess Half-life.
Det finns mer djup i vissa än andra helt enkelt. Grund mekaniken i spelen är dock skjut delen. Visst, dom har säkert satsat mer på att fin tweaka känslan vad gäller skjutandet i BioShock men dom har ju inte slängt ut "Shock"-delen helt ur titlen för det.
Att kalla det en "nextgen shooter" eller "FPS 2.0" är Irrantionals, imo, rätt löjliga, marknadsföringsknep för att kunna nåt ut även till FPS-fansen. Man ska nog som sagt förvänta sig något i stil med STALKER/SS2 mer än Doom3...