Take 2 köper Mafia II-utvecklaren
bara en fråga så här:
varför är det så många om låter sig själas? vad är det för kul med att bli ägd av nån som styr å ställer
Högre budget till spel, me rpengar till cheferna (och kanske de anställda, inte så troligt dock ). Sammarbete är bra, bara det är rätt företag man snackar om... Tacka gud att inte EA köpte dom :P. Take2 ftw.
bara en fråga så här:
varför är det så många om låter sig själas? vad är det för kul med att bli ägd av nån som styr å ställer
De håller kanske på att mobilisera sig i spelbranchen. Kanske något nytt sätt de tänker bekämpa pirater. Hmm svårt att säga
bara en fråga så här:
Av samma anledning som alltid. Pengar! Men även säkrare framtid etc! Inte alla uppköpningsföretag styr och ställer som EA
Ja jag vet att jag är bäst!
Mafia var ett av dem första "seriösa" spel vi skaffade till datorn, inget spel kan mäta sig med dess story.
Japp, Mafia var mästerligt vad gäller story och stämning. Väldigt få spel som levererat en sådan helhet som mafia gjorde. Bara o hoppas att tvåan kan leva upp till samma standard. Med lite tur kanske uppköpet kan innebära lite mer ekonomiskt svängrum...
Illusion Softworks och Take 2 är två företag som gör spel jag gillar. kan inte bli nåt att än bra.
GTA IV kan slänga sej i väggen i gemförelse med Maffia 2!!
haha ja fast det vet vi ju inte än, det är ju vad DU hoppas
Men visst, kan tänka mig att Mafia 2 blir nått i hästlängd, speciellt med tanke på vad de måste leva upp till då ettan är ett av de bästa "criminal wannabe spelen"
Hoppas dom inte glömmer COOP. Att det ska vara så förbannat svårt att fixa det nuförtiden. Inga spelutvecklare har med det verkar det som. :/
Man får hoppas att dom fixar ett ruggigt bra Hidden & Dangerous III snart, där KAN dom ju inte skippa coop. Brukar fan fortfarande lana Hidden and Dangerous Deluxe, det är sjukt skoj men förbannat svårt. Synd att H&D 2 var en jävla besvikelse. :/