Ghost of Yōtei
Köpte på PSN store igår 😭
Helt värt
Ska in till Kalmar imorgon så vi får ser om det finns kvar där då Spelade sönder första spelet så pass mycket att jag inte orkade med DLCt men nu är suget tillbaka 👌
Edit: inköpt på Netonnet 🤓 det blir nog att starta igång en sittning ikväll förhoppningsvis 😊
Det här tog allt som var bra med föregångaren och skruvade upp det till 11.
Jag gjorde en quest för någon dag sen och nu i morse körde jag en annan quest och den visade sig vävas samman men den jag gjorde för någon dag sen.
Sure det är programmerat så questen jag gjorde i morse inte kunde köras förrän förra var klar *men* det skapar ändå en känsla av att världen är levande och att saker och ting har konsekvenser.
Bra jobbat SuckerPunch och jävlar i min lilla låda.. en del mini bossar har gett mig så mkt stryk så elden ring framstår som lätt. (spelar på svår svårighetsgrad).
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Det här tog allt som var bra med föregångaren och skruvade upp det till 11.
Jag gjorde en quest för någon dag sen och nu i morse körde jag en annan quest och den visade sig vävas samman men den jag gjorde för någon dag sen.
Sure det är programmerat så questen jag gjorde i morse inte kunde köras förrän förra var klar *men* det skapar ändå en känsla av att världen är levande och att saker och ting har konsekvenser.
Bra jobbat SuckerPunch och jävlar i min lilla låda.. en del mini bossar har gett mig så mkt stryk så elden ring framstår som lätt. (spelar på svår svårighetsgrad).
Jag ska nog skruva upp svårighetsgraden lite tror jag men jag känner igen mig i vad du skriver.
Spelet är ju som en levande tavla skulle jag säga, otroligt vackert 🥰.
Det är svårt att plocka ut någon särskild grej men just kartan är ju riktigt bra. Det påminner lite om Zelda där man får upptäcka sakerna själv utan att någon pekar ut allt. Man får fortfarande en del hjälp på traven och här kunde utvecklarna dock kört hela vägen in genom att plocka bort uppdragsmarkörer på kartan.
Men på det stora hela så är jag fantastiskt nöjd med min upplevelse i Ezo så här länge.
Jag ska nog skriva upp svårighetsgraden lite tror jag men jag känner igen mig i vad du skriver.
Spelet är ju som en levande tavla skulle jag säga, otroligt vackert 🥰.
Det är svårt att plocka ut någon särskild grej men just kartan är ju riktigt bra. Det påminner lite om Zelda där man får upptäcka sakerna själv utan att någon pekar ut allt. Man får fortfarande en del hjälp på traven och här kunde utvecklarna dock kört hela vägen in genom att plocka bort uppdragsmarkörer på kartan.
Men på det stora hela så är jag fantastiskt nöjd med min upplevelse i Ezo så här länge.
Ja det är sanslöst vackert att titta på. Den första tiden (kanske första 20 minuterna) tyckte jag spelet såg snyggt ut grafiskt men ingen kioskvältare men jösses så snabbt jag ändrade mig när jag väl släpptes lös i världen.
Ja det är mkt Zelda eller till och med Oblivion/Skyrim för mig.. man sätter kurs mot nästa mål och så tar det ett par timmar att ta sig dit för man blir hela tiden upptagen med annat man såg på sin väg som man var tungen o ta en närmare titt på haha.
Ja de kunde gått all the way å andra sidan om du inte aktiverar uppdragen från kartan så säger inte själva spelvärlden nånting vart du ska gå så du kan göra lite så som du beskriver för dig själv om du vill.
Testa svårighetsgraden över normal (svår som jag kör) det är stöööört vilka fighter det blir mot framförallt bossarna i spelet.
Du får ha tungan rätt i mun annars kan det vara kört på nolltid haha
Men attans så kul det är.
Har faktiskt fått gett upp på vissa o återkomma när man haft lite bättre gear o amuletter osv.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Idag har jag varit ledig från jobbet så jag har kunnat haft en rejäl sittning 🫠
Efter snart 20h i denna fantastiska spelvärld så drar mina känslor till att det liknar red dead redemption 2 väldigt mycket. Med det menar jag att, utan att spoila, att uppdragen man utför ger känslan av Dutch van der lindes galenskap. Spelet är visserligen inte riktigt lika rikt på npcer men spelvärlden är desto lättare att förhålla sig till.