Dragon Age: The Veilguards regissör lämnar Bioware och EA

Skrivet av JollyRoger:

Jag vet inte.
Kanske spelet hade satsat på vara spännande och intressant ist för "Woke" (var inte jag som påstog det från början) kanske spelet hade tilltalat fler, sålt mer och varit framgångsrikt.
Det finns dom som är 35år och har tid att spela hur mycket som helst, din situation kanske inte är så "vanlig". Alla sitter inte i 2 styrelser och har egen stor (förmodar jag) båt att sköta om.

Nu blev spelet ingen framgång av anledningar som är upp till var och en (woke, ointressant etc) och sålde dåligt och därmed dessa konsekvenser.

Är du 35+ är det nog ganska vanligt att man har mer saker att tänka på i livet än att bara gejma hela dagarna. Som sagt, heltidsjobb, partner, barn, hus, husdjur, diverse andra åtaganden som bastuklubben osv... Det finns mycket som trasslar till det. Men visst. det är klart att det finns de som har all tid i världen även när de blir lite äldre, men de är nog i minoritet? Men däremot är jag övertygad om att det inte är någon som har en så stor båt som Pilbaohhhgeeh har.

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Jag vet inte.
Kanske spelet hade satsat på vara spännande och intressant ist för "Woke" (var inte jag som påstog det från början) kanske spelet hade tilltalat fler, sålt mer och varit framgångsrikt.
Det finns dom som är 35år och har tid att spela hur mycket som helst, din situation kanske inte är så "vanlig". Alla sitter inte i 2 styrelser och har egen stor (förmodar jag) båt att sköta om.

Nu blev spelet ingen framgång av anledningar som är upp till var och en (woke, ointressant etc) och sålde dåligt och därmed dessa konsekvenser.

Tja, The Last of Us 2 var ju ett spel som de flesta var överens om att var ett bra spel, som sålde bra, men som också fick mycket kritik för att ha varit "woke".

Sen menade inte jag att alla sitter i två föreningsstyrelser eller har en båt (inte så stor, men allt är ju relativt). Jag menar inte heller att min åsikt/upplevelse/situation är den som gäller för "vanligt folk" Min generation, som växte upp med SNES och N64 och där många fortfarande ser sig som gamers och försöker spela när de har tid har ju (tyvärr) nått den åldern där många t ex har barn osv. Jag menar inte det är vi som är "vanligt folk", utan snarare att vi är en del av "vanligt folk" och inte "ovanligt folk".

Men ja, det är klart att alla har olika behov och situationer. Jag kan ju bli urled på slutdelarna av t ex Final Fantasy spelen där det blir jättelånga bosstrider som aldrig tar slut. I nyligen nämnde Final Fantasy VII Rebirth har jag plöjt igenom femtioelva olika former av Sephrioth och är riktigt jävla trött på det. Andra tycker kanske att det är mer av det goda.

Hur som haver så tror jag det är en väldigt diversifierad grupp som spelar spel nu för tiden, och det går inte att tillskriva en åsikt som stämmer in på alla. Och tur är väl det, för ska vi vara helt ärliga, skulle vi sätta standarden vid vad flest spelar och vad som drar in mest pengar så hade vi väl alla spelat Roblox och Fortnite snart, och det är i alla fall inte jag så sugen på.

signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Är du 35+ är det nog ganska vanligt att man har mer saker att tänka på i livet än att bara gejma hela dagarna. Som sagt, heltidsjobb, partner, barn, hus, husdjur, diverse andra åtaganden som bastuklubben osv... Det finns mycket som trasslar till det. Men visst. det är klart att det finns de som har all tid i världen även när de blir lite äldre, men de är nog i minoritet? Men däremot är jag övertygad om att det inte är någon som har en så stor båt som Pilbaohhhgeeh har.

Ja jag säger inget emot det.

Skrivet av Pihlbaoge:

Tja, The Last of Us 2 var ju ett spel som de flesta var överens om att var ett bra spel, som sålde bra, men som också fick mycket kritik för att ha varit "woke".

Sen menade inte jag att alla sitter i två föreningsstyrelser eller har en båt (inte så stor, men allt är ju relativt). Jag menar inte heller att min åsikt/upplevelse/situation är den som gäller för "vanligt folk" Min generation, som växte upp med SNES och N64 och där många fortfarande ser sig som gamers och försöker spela när de har tid har ju (tyvärr) nått den åldern där många t ex har barn osv. Jag menar inte det är vi som är "vanligt folk", utan snarare att vi är en del av "vanligt folk" och inte "ovanligt folk".

Men ja, det är klart att alla har olika behov och situationer. Jag kan ju bli urled på slutdelarna av t ex Final Fantasy spelen där det blir jättelånga bosstrider som aldrig tar slut. I nyligen nämnde Final Fantasy VII Rebirth har jag plöjt igenom femtioelva olika former av Sephrioth och är riktigt jävla trött på det. Andra tycker kanske att det är mer av det goda.

Hur som haver så tror jag det är en väldigt diversifierad grupp som spelar spel nu för tiden, och det går inte att tillskriva en åsikt som stämmer in på alla. Och tur är väl det, för ska vi vara helt ärliga, skulle vi sätta standarden vid vad flest spelar och vad som drar in mest pengar så hade vi väl alla spelat Roblox och Fortnite snart, och det är i alla fall inte jag så sugen på.

Ja vi ska nog inte haka upp oss på vad vanligt folk innebär.
TLOU2 är känd IP och var i grund och botten ett bra spel enligt dom flesta så oavsett om det var woke eller inte räddade väll upp det.
Det går säkert att cherrypicka saker ur TLOU2 också så det ser dåligt ut. Men lika löjligt som Dragon age kan jag inte tänka mig. Det är en ny nivå att försöka "läxa upp" folk i typisk som nån sa typ"amerikansk colledge aktivism"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Du vill inte ha politik? Typ all form av Fantasy och Sci-fi har någon politik i sig. Svårt att komma ifrån.

"där det inte hör hemma"

Sen är det skillnad på politik och politik. Det ska passa in i storyn/tidsepoken/whatever och inte vara intryckt.
T.ex.: Könspolitik i medeltiden? Väck med det. I typ Cyberpunk? Där kan det funka om det implementeras på rätt sätt, precis som allt annat.
Så länge det inte är historiska grejer så finns det självklart inga "regler" om vad som kan eller inte kan finnas med, men det ska knyta samman med världen runtomkring.
Kolla på Baldur's Gate 3; finns en hel del som folk kan kalla för "politik" där, men det är ändå i det stora hela mestadels passande.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Hur tänker du nu?

Detta typ av beteende har alltid funnits genom åren, inom olika delar av samhället.
Woke är bara ett nytt ord för det, att jobba för att minoriteter ska få mer plats och rättigheter i samhället.
Bryr man sig inte om att minoriteter är med i spel, då har man etg väldigt sunt förhållningssätt , blir man kränkt, upprörd m.m. då får man vänja sig och faktiskt stanna upp och fundera lite över varför man blir upprörd.
Det är enkelt, spela inte spelet gå med i valfri fb grupp och få en kram och pratstund.

Spelbranschen tillhör kulturen, kulturen är ett oerhört viktigt verktyg för att ta oss framåt i samhället och utmana samhällsnormerna.
Precis som musiken och filmen.

Gnällkuk
Skrivet av Bullen86:

Nu har vi officiella siffror för Veilguard. Sålde 1,5 miljoner kopior, 50% lägre än vad EA hade förväntat sig.

https://bsky.app/profile/jasonschreier.bsky.social/post/3lgeb...

Nope, det hade inte varit den flopp det blev om de sålt 1,5 miljoner kopior. Märk väl orden de använde, spelet har NÅTT 1,5 miljoner. Väldigt vaga definitioner. Aldrig hört någon säga att spelet hade en reach på x personer. Senare i vår kommer fullständiga rapporten, då får vi veta hur många kopior det faktiskt sålt.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skriv svar