PSN Familjekonto - barn under 7, no go?

Medlem
PSN Familjekonto - barn under 7, no go?

Försökte lägga till ett barn till familjekontot på PSN men står bara att hen är för ung (6). Gör jag något fel eller har sony satt en gräns vid 7 års ålder för att använda deras konsol även genom familjekonto?

Hade inga som helst problem att fixa detta på Xbox, så blev lite ställd när de inte gick på playstation. Därför min fundering kring om jag gör något fel.

Medlem

Tips, skapa aldrig barnkonton... Det är ett helvete när de blir äldre sedan! Vet av egen erfarenhet

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Tips, skapa aldrig barnkonton... Det är ett helvete när de blir äldre sedan! Vet av egen erfarenhet

Håller helt med efter att havt massa tjat om att jag ska kolla någon kod som kommit på mail eller SMS för att dom ska kunna logga in och spela Fortnite, eller andra spel. Hämta appar.. Går inte att använda Apple Pay förrän man är 13år.

Borttappade uppgifter och det går inte att regga nytt konto med annan ålder för att det redan finns ett konto länkat på mobilnumret, listan kan göras lång med strul som är länkat till barn konton.

Yngsta grabben reggade jag som 18år när han började spela och använda mobil vid 6års åldern.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Kör PSN familjekonto till en 9åring utan problem. Tror inte heller det är problem så länge man håller reda på sina uppgifter till kontot.

Medlem
Skrivet av robbis:

Medhåll deluxe. Skapade ett barnkonto för min dotter när hon var elva år och maken till krånglighet visste inga gränser. När sonen, två år yngre, skulle få ett konto så gjorde jag ett vuxenkonto direkt. Modereringen och "uppfostran" löser jag analogt med honom istället

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Jag har gett upp på barnkonton då det alltid bara leder till problem och för mycket begränsningar. Jag gör hellre ett vanligt konto och sätter egna riktlinjer som passar mina barn istället för att låta företagen bestämma vad som är bäst för dom.

Medlem

Jag reggade ett barnkonto här för ~24 år sedan, det har varit ett helvete sedan dess.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Inser att jag kommer låta dryg och jävlig nu, men…

Det enda jag ser är kommentarer om att det inte är en bra idé, men inte varför, om man bortser från någon kommentar där man klagar över ett självförvållat problem då man inte kan hålla koll på sina egna inloggningsuppgifter. Tycker inte det problemet kan läggas på Sony (PSN).

Men framförallt ser jag inget svar på min egentliga fråga.

Så skulle tacksamt ta emot lite information om min egentliga fråga, men i och med att ni påpekar eventuella problem, även varför det är problematiskt att ha ett barnkonto när barnen vuxit upp och ska använda det som ett vanligt konto.

Läser man info om tex PSN’s barnkonto så låter det inte särskilt problematiskt att ”förvandla” det till ett vanligt konto när barnet har rätt ålder.

https://www.playstation.com/sv-se/support/account/playstation...

Ljuger dem? Är det inte så enkelt som de anger?

Medlem
Skrivet av nmbrg:

Läser man info om tex PSN’s barnkonto så låter det inte särskilt problematiskt att ”förvandla” det till ett vanligt konto när barnet har rätt ålder.

https://www.playstation.com/sv-se/support/account/playstation...

Ljuger dem? Är det inte så enkelt som de anger?

Att förvandla det till ett vanligt konto var ett vanligt problem för ett antal år sedan, det klagades en hel del om det, men om det som står i länken fungerar så verkar det som om dom har fixat till det.

1
Skriv svar