Japansk humor är bäst
Att sätta en hamburgare i Gendos klassiska Evangelion-pose och kalla det Eva Burger! Genialt!
Japansk reklam har en tendens att träffa mig mitt i hjärtat. När man bor i Japan finns sånn här reklam överallt, så man lägger inte märke till det. Det är när man bor i Sverige och får en skymt av japansk reklam som man önskar, oh wow jag önskar att bodde i Japan istället.
En annan reklam jag fastna för nyligen är Sega Saturns reklamfilmer ifrån 90-talet.
Om du tänker spela baseboll med polarna kommer Segata Sanshiro och läxar upp dej.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
En annan reklam jag fastna för nyligen är Sega Saturns reklamfilmer ifrån 90-talet.
https://youtu.be/gc3AK8k90xw&t=0m12s
Om du tänker spela baseboll med polarna kommer Segata Sanshiro och läxar upp dej.
What the hell hahahah. Tack för detta. Hade ingen aning!
Haha! Long Long Man är underbar! Tackar!
What the hell hahahah. Tack för detta. Hade ingen aning!
Det finns mer.
Segata Sanshiro (Hiroshi Fujioka) var ambassör för Sega ifrån 1997 och framåt. Sedan 2020 har Hiroshis son, Maito tagit över rollen med karaktären Sega Shiro.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Det finns mer.
Segata Sanshiro (Hiroshi Fujioka) var ambassör för Sega ifrån 1997 och framåt. Sedan 2020 har Hiroshis son, Maito tagit över rollen med karaktären Sega Shiro.
Hahaha! Herre jäklar, lore i reklam! Där ser man.
Kikade på en massa annan Japansk reklam under lunchen. Feberdrömmar går ihop mer, lol. Kul och tack som attans för detta!
Hahaha! Herre jäklar, lore i reklam! Där ser man.
Kikade på en massa annan Japansk reklam under lunchen. Feberdrömmar går ihop mer, lol. Kul och tack som attans för detta!
Ja, de är helt fantastiska.
Hittade du någon skoj reklam du vill dela?
Ja, de är helt fantastiska.
Hittade du någon skoj reklam du vill dela?
Massor men, körde YT i privat Firefox-fönster. Följde rekommendationerna men, ska se om jag kan hitta igen några!
Edit:
Såg en med något slags pratande lökhuvud också men hittar fasiken inte igen.
Det finns mer.
Hade aldrig hört talas om Long Long Man förut, instant classic!
Major nördvarning nu, men blev fan nästan lite tårögd av att se Sega Shiro-reklamen! Segata Sanshiro har man ju sett på då och då så länge man kan minnas, men hade ingen koll på att sonen axlat manteln! Luke/Darth Vader viben var ju på riktigt där, när masken åkte av.
McDonalds-reklamen 😱
McDonalds-reklamen 😱
Hahaha jo tack! 105% energi i reklamerna!
(8:26 i videon.)
Står "Video unavailable. This video contains content from KADOKAWA CORPORATION, who has blocked it in your country on copyright grounds" för videon du har som spoiler. Blev ju lite nyfiken nu vad det är. (bor i japan)
Står "Video unavailable. This video contains content from KADOKAWA CORPORATION, who has blocked it in your country on copyright grounds" för videon du har som spoiler. Blev ju lite nyfiken nu vad det är. (bor i japan)
Jag är tyvärr inte Hanzo men videon heter "Neon Genesis Evangelion - Opening [4K 60FPS | Creditless | CC]".
Jao, det är bara introlåten till animeserien. Den här länken funkar nog: