Inga planer på en PS5 Pro-version av Cyberpunk 2077

Robot
Inga planer på en PS5 Pro-version av Cyberpunk 2077
Medlem

Helt rätt. Orka PS5 Pro.

Medlem

Klart dom inte pallar de.. när man haft något av som sämsta release i modern tid så tvivlar jag dom hade rett ut det.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Wobble:

Klart dom inte pallar de.. när man haft något av som sämsta release i modern tid så tvivlar jag dom hade rett ut det.

Förvisso har du en poäng. Å andra sidan redde de ut härvan med bravur (även om det inte ska behövas...).

Jag tror nog ändå "nej" kan betyda "kanske" i det här fallet.

signatur

En Bamseponny av folket

Kan tänka mig att det här är något av en cyberpungspark för en del som hoppades få se spelet med ännu bättre grafik eller rulla i högre fps.

Fördelen är väl att man kan tolka det som att fokus ligger på deras kommande spel.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Kan tänka mig att det här är något av en cyberpungspark för en del som hoppades få se spelet med ännu bättre grafik eller rulla i högre fps.

Fördelen är väl att man kan tolka det som att fokus ligger på deras kommande spel.

Pc versionen finns ju och antar det finns mycket grafikmoddar till den. Så man kan ju alltid köra den eller vänta på en remake (lär ju komma om något år haha)

Medlem
Skrivet av Wobble:

Ska bli väldigt intressant hur folk tar Stalker 2 nu när det är en buggfest det också. Nu fixade CDPR till Cyberpunk med råge och är ett av tidernas bästa spel.

Medlem

Tack goda Gud för det.

Medlem

Jag skrattade mer än vad som är normalt åt att CD projekt red sätter Cyberpunkt 🤣

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Cyberpunk drar ju dock nytta av högre och jämnare FPS på PS5 Pro utan patch. Så är alltid något. Cyberpunk är dock ett spel jag endast kör på PC.

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Jag skrattade mer än vad som är normalt åt att CD projekt red sätter Cyberpunkt 🤣

Jag måste erkänna att jag andades ut lite mer kraftfullt ur näsan än vanligt, jag också.

Medlem

Det är allt bra skönt att lira på PC ändå, och inte vara beroende av att utvecklare måste fixa stöd för snabbare hårdvara samt att moddare fixar saker.

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

10/10 ordvits.

Medlem

Illa, hade passat Pro väldigt bra annars. Till och med Witcher 3 fick uppdateringar långt efter release och en stor uppdatering för bara något år sedan...

Kanske övergett motorn och lägger allt krut på UE5 nu istället?
Jämför man med Alan Wake och Sonys egna spel så var väl inte deras egna motor någon höjdare när det kommer till optimeringar heller.

Detta innebär väl att konsoler i stort sätt fick sluta på PS4/Xbox One versionen?
"Next-gen" versionen som kom var väl ganska långt ifrån vad många hade hoppats på med tanke på hur stor skillnad det är emellan generationerna i prestanda.

Medlem
Skrivet av Wobble:

Vad har releasen av spelet med att göra hur dom har skött uppdateringen av spelet sedan dess? Om du däremot tycker att spelet är kass i nuvarande skick skulle jag förstå att du är skeptisk.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det var nog det enda som hade fått mig att skaffa Pro före GTA6, men nu väntar jag garanterat.

Medlem

Lite tråkigt faktiskt med tanke på att spelet är billigare och för Pro-ägare vore det superbt. Lite risigt är det med tanke på alla andra uppgraderingar de gjort för Witcher bla.

Å andra sidan brände de mitt förtroende ändå med Cyberpunk launchen.

Medlem
Skrivet av Samus:

Lite tråkigt faktiskt med tanke på att spelet är billigare och för Pro-ägare vore det superbt. Lite risigt är det med tanke på alla andra uppgraderingar de gjort för Witcher bla.

Å andra sidan brände de mitt förtroende ändå med Cyberpunk launchen.

Kan förstå det. Jag köpte det när next-gen patchen kom och då tyckte jag inte att det funkade så bra. Sen började jag om efter senaste stora patchen och har faktiskt haft svinkul. Nu kan jag rekommendera spelet.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Ska bli väldigt intressant hur folk tar Stalker 2 nu när det är en buggfest det också. Nu fixade CDPR till Cyberpunk med råge och är ett av tidernas bästa spel.

Stalker är turligen milvis från hur cyberpunk var på release och var i flera månader och framför allt har dom inte ljugit fram en orimlig hype som cdpr gjorde.

Exempelvis har dom inte påstått att stalker 2 skulle bli det bästa rpg liret som någonsin existerat. *host*

Skrivet av Lilagröt:

Pc versionen finns ju och antar det finns mycket grafikmoddar till den. Så man kan ju alltid köra den eller vänta på en remake (lär ju komma om något år haha)

Jo självklart kommer en maffig PC kunna ge bättre bild men jag tänker mig eftersom CP2077 är något av nutidens Crysis (grafisk benchmark) så finns det incitament för Sony att uppmuntra CDPR att göra en pro patch till deras manick

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

1
Skriv svar