När släpps MS flight simulator 2024?

Medlem
När släpps MS flight simulator 2024?

Tja! Det råkade dras en betalning för gamepass PC för mig häromdagen och såg att MSFS 2024 skulle släppas idag så tänkte att då får man ju passa på att testa det. Men är det någon som vet vilken tid spelet blir tillgängligt?
Tack och puss på förhand 😊

Medlem

Klockan fem svensk tid

Medlem

Känns som de släpper spelen lite när som helst på dagen. Ibland finns det när man vaknar och ibland finns det först dagen efter. Men det kanske har ändrats och ordnats upp och det är 17.00 som Perhelion sade. Har trots allt varit ca. ett år sedan jag hade game pass

Redaktör

Det är rätt mycket snack om det på nätet. Hoppas det inte blir stök med nedladdningen bara. Fast å andra sidan är installationsfilerna bara kring 30 GB, resten ska ju streamas in-game.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är rätt mycket snack om det på nätet. Hoppas det inte blir stök med nedladdningen bara. Fast å andra sidan är installationsfilerna bara kring 30 GB, resten ska ju streamas in-game.

En fundering kring det
Gick in på xboxen igår och tänkte ladda ner det i förväg vilket verkade vara ett alternativ.
Men när man "förladdar" det så är storleken bara 300mb? Så jag antar att det ändå måste laddas fullständigt när det släpps?

Edit: Hittade en artikel om just detta och det verkar även vara samma sak om man försöker förladda Stalker 2.
https://www.windowscentral.com/gaming/microsofts-biggest-game...

Redaktör
Skrivet av blackidus:

En fundering kring det
Gick in på xboxen igår och tänkte ladda ner det i förväg vilket verkade vara ett alternativ.
Men när man "förladdar" det så är storleken bara 300mb? Så jag antar att det ändå måste laddas fullständigt när det släpps?

Edit: Hittade en artikel om just detta och det verkar även vara samma sak om man försöker förladda Stalker 2.
https://www.windowscentral.com/gaming/microsofts-biggest-game...

Jaha, se där ja. Har ingen koll på pre-load (jag väntar på recensionsexemplaret). Förra spelet var ju total katastrof att ta hem, så jag hoppas det i alla fall funkar bättre, även om det blir laddning först vid release (vilket inte borde behövas i dag.)

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja det får man verkligen hoppas och att Microsoft inte snålat med servrarna för magkänslan säger att det kommer vara en hel del som vill testa så fort spelet släpps 🤔

1
Skriv svar