Mass Effect 5 får "den mogna tonen från origialtrilogin"

Robot
Mass Effect 5 får "den mogna tonen från origialtrilogin"

Fotorealism råder, lovar projektchefen.

#bioware, #mass-effect, #mass-effect-5

Medlem

Hoppas dom tar in bra författare till ME5. Hoppas på en djup story med bra karaktärer. Kände lite sådär över Andromeda. Och inte hört jätte bra om storyn och karaktärerna i nya dragon age.

Medlem

Efter ha sett senaste Dragon Age blir jag oroad över nästa Mass Effect. Lär nog inte bli den comeback jag önskar(efter floppen Andromeda).

Men vi får väl se, hoppas jag har fel, men ytterst tveksamt.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Efter ha sett senaste Dragon Age blir jag oroad över nästa Mass Effect. Lär nog inte bli den comeback jag önskar(efter floppen Andromeda).

Men vi får väl se, hoppas jag har fel, men ytterst tveksamt.

Många veteraner från orginal trilogin är med och gör nya Mass effect, så hoppas det blir samma magi.

Medlem

Time will tell

Medlem

🤣🤣 Jo visst, kolla Dragon Age.

Medlem

Tack för det. Intrycket av Veilguard är att det känns infantilt och riktat mot en mycket ung målgrupp - i allt från grafisk profil till manus. Självklart måste "gamla" spelserier även kunna nå nya grupper, men kanske måste man inte utgå ifrån att unga människor per definition är dumma i huvudet. Jag fullkomligt avskyr Dragon Age:s "förklarande bilder" vid varje dialogval och hoppas Mass Effect står över det (deras röda och blåa dialoger hade åtminstone någon bäring åt skill-check-hållet).

När man själv var liten och spelade spel fanns det ingen stor knapp med "hjärta" på som berättade vad man skulle säga. Ville man ligga med Jaheira i BG2 fick man ha "rätt" svar i alla dialogval genom hela spelet utan tillstymmelse till hjälp. Och inte fasen lyckades jag någonsin få ihop det med henne. Svårt och rimligt, precis som livet i övrigt.

Dragon Age kan väl få vara infantilt, men lämna då åtminstone Mass Effect till oss som föredrar annat.

Medlem

Andromeda är det enda ME-spelet som jag inte orkat spela igenom

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Har noll förtroende för Bioware dessvärre.

Medlem

Det får vi hoppas men jag är inte särskilt positiv. Dragon Age Veilguard är gjord för målgruppen barn 6-12 år och jag ser allt fler spel med den målgruppen. Kanske har jag blivit gammal men jag upplever att vart och varannat spel innehåller pastellfärger och bubblor. Inget fel med barnspel men glöm inte att vuxna också gillar gaming och i Dragon Age Veilguard fall förstår jag verkligen inte varför det var nödvändigt att göra ett Shrek spel när den målgruppen knappt ens var född när senaste delen i serien kom. Vill ni göra ett barnspel behöver ni faktiskt inte förstöra en etablerad serie som alltid haft vuxna/unga vuxna som målgrupp. Vad med nytt IP kanske? Aja där är min rant över! Hoppas Mass Effect inte går samma barnsliga öde.

Medlem

De har lite att bevisa med tanke på hur nya Dragon Age verkar vara, hoppas att det inte blir allt för mycket likheter.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skrivet av Rhymst:

Det får vi hoppas men jag är inte särskilt positiv. Dragon Age Veilguard är gjord för målgruppen barn 6-12 år och jag ser allt fler spel med den målgruppen. Kanske har jag blivit gammal men jag upplever att vart och varannat spel innehåller pastellfärger och bubblor. Inget fel med barnspel men glöm inte att vuxna också gillar gaming och i Dragon Age Veilguard fall förstår jag verkligen inte varför det var nödvändigt att göra ett Shrek spel när den målgruppen knappt ens var född när senaste delen i serien kom. Vill ni göra ett barnspel behöver ni faktiskt inte förstöra en etablerad serie som alltid haft vuxna/unga vuxna som målgrupp. Vad med nytt IP kanske? Aja där är min rant över! Hoppas Mass Effect inte går samma barnsliga öde.

Jag tror snarare att vi växer ur målgrupperna spel riktar sig mot än att det "förbarnsligas".
DA:Origins riktade sig 16-20 åringar och det gör nog Veilguard också.
Men dagens 16-20-åringar är inte som jag var när jag var 16-20 år.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Releasehästryttare

"Fotorealism råder, lovar projektchefen."

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag tror snarare att vi växer ur målgrupperna spel riktar sig mot än att det "förbarnsligas".
DA:Origins riktade sig 16-20 åringar och det gör nog Veilguard också.
Men dagens 16-20-åringar är inte som jag var när jag var 16-20 år.

Så kan det nog vara! Men jag upplever att mycket förbarnsligas också. Men ja 20 åringar idag är inte som jag var i den åldern allt känns mer tramsigt och spelen görs väl tramsigare då för att rätta sig efter målgruppen.... Men jag kanske har glömt hur det var i den åldern jag kanske var lika tramsig jag och har vuxit ifrån det som du säger. Börjar väl bli den där tjurgubben som man lovade sig själv att man aldrig skulle bli 😂

Releasehästryttare
Medlem

Med tanke på Drsgon Age: The wokeguard, blir man lite orolig. Jag älskar ME serien (minus andromeda). Jag vill ha ett nytt och grymt Mass Effect... Men, får se.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Med tanke på Drsgon Age: The wokeguard, blir man lite orolig. Jag älskar ME serien (minus andromeda). Jag vill ha ett nytt och grymt Mass Effect... Men, får se.

Samma här, håller tummarna men är skeptisk till de mesta som släpps i dessa tider och alldeles för ofta är min skeptism befogad.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Säker på att du inte är lite för känslig för ett mer moget Mass Effect?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Säker på att du inte är lite för känslig för ett mer moget Mass Effect?

Oj nej... den sved, aj!

Medlem
Skrivet av noyart:

Hoppas dom tar in bra författare till ME5. Hoppas på en djup story med bra karaktärer. Kände lite sådär över Andromeda. Och inte hört jätte bra om storyn och karaktärerna i nya dragon age.

Snälla Drew Karpyshyn kom tillbaka till Bioware!
Hans Mass Effect-böcker är suveräna och fyller ut handlingen i trilogin på ett nästan magiskt vis.

Medlem

Bioware sa väl att nya DA skulle gå tillbaka till det som var bra från förr?

1
Skriv svar