Fysiskt Black Myth: Wukong till PS5 släpps "väldigt snart"

Robot
Fysiskt Black Myth: Wukong till PS5 släpps "väldigt snart"

Inget nytt om Xbox Series-versionen.

#black-myth-wukong


Medlem

Bra. De digitala kopiorna är sinnessjukt prissatta. Jämfört med fysiska skivor som jag personligen alltid köper..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Oh det var värt att vänta då. Härliga nyheter

Medlem

Bra, då kan man få det till rimligt pris

Medlem

Något är ju helt åt helsike fel när fysiska spel vid release ofta är billigare än digitala spel.
Ni som föredrar digitala spel får se till att protestera mer.

Medlem

Kommer vara grymt att spela mitt fysiska wukong exemplar på min nya PS5 PRO.......eller ja...vänta lite nu


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Något är ju helt åt helsike fel när fysiska spel vid release ofta är billigare än digitala spel.
Ni som föredrar digitala spel får se till att protestera mer.

Jag får ju 2 licenser när jag köper digitala spel som gör att jag och en person till kan spela spelet samtidigt (på konsolerna då) efter som att både jag och min partner är tunga gamerser så delar vi bara på alla inköp vi gör och då blir inte summan speciellt hög! Jag och min partner är extremt tacksamma för att detta finns som val möjlighet! Att vi bägge skulle behöva ta oss till butik och köpa varsitt spel bara för att kunna spela med varandra eller samtidigt känns som en fruktansvärd förlagd ide!

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Jag får ju 2 licenser när jag köper digitala spel som gör att jag och en person till kan spela spelet samtidigt (på konsolerna då) efter som att både jag och min partner är tunga gamerser så delar vi bara på alla inköp vi gör och då blir inte summan speciellt hög! Jag och min partner är extremt tacksamma för att detta finns som val möjlighet! Att vi bägge skulle behöva ta oss till butik och köpa varsitt spel bara för att kunna spela med varandra eller samtidigt känns som en fruktansvärd förlagd ide!

Annars går det att få hem till brevlådan på release också 😄

Har nog missat att man får två licenser för digitala spel.
Är det en generell grej som gäller för samtliga plattformar?

Medlem

Varför är digitala versioner dyrare än fysiska?

dyb
Medlem

va, 2 licenser vid digitala köp? vad är detta för något? aldrig hört. spelet kopplas väl bara till 1 konto. man får ingen nyckel

dyb
Medlem
Skrivet av pazu:

Varför är digitala versioner billigare än fysiska?

det är det ju inte? kolla Black Ops 6. 959kr för digital, 599kr för fysiskt

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Något är ju helt åt helsike fel när fysiska spel vid release ofta är billigare än digitala spel.
Ni som föredrar digitala spel får se till att protestera mer.

Det finns ju två läger här:
1) Man får en skiva och ett fodral, fysiskt är värt mer! Älskar känslan av en produkt i min hand!

2) Jag slipper betala frakt eller ta mig till en butik. Jag kan ladda ner spelet snabbt utan att lämna soffan och behöver inte byta skiva om jag vill byta spel. Komforten det digitala levererar är värt att betala för!

Personligen är jag 100% digital. Vi är fyra i hushållet som spelar på en och samma konsol, varav två barn som bytar spel flera gånger i timmen. Bekvämligheten av att kunna installera när man får feeling och slippa byta skivor är för mig värt väldigt mycket.

Medlem
Skrivet av dyb:

det är det ju inte? kolla Black Ops 6. 959kr för digital, 599kr för fysiskt

Sorry, menar dyrare så klart!

Medlem

Lever spelet upp till all hype och tycker ni det är värt att köra genom ni som klarat ut det?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av dyb:

va, 2 licenser vid digitala köp? vad är detta för något? aldrig hört. spelet kopplas väl bara till 1 konto. man får ingen nyckel

Vet inte hur det fungerar på ps5 men...

När jag och en polare ägde ps4 var min användare aktiverad på hans konsol och hans användare aktiverad på min konsol trots att vi använde våra egna användare. Då fick vi alltså möjlighet att spela varandras spel och bara en av oss behövde vara +prenumerant.

Men kommer inte ihåg om det gick att spela samma spel samtidigt och absolut inte i multiplayer.

På ps3 var det inte lika strängt och hade bara min kompis loggat in så kunde jag dra ner alla hans spel och spela på min användare.

Gör man en sådan lösning kan det ju klart vara värt att köpa spel digitalt även om man lurar systemet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Det finns ju två läger här:
1) Man får en skiva och ett fodral, fysiskt är värt mer! Älskar känslan av en produkt i min hand!

2) Jag slipper betala frakt eller ta mig till en butik. Jag kan ladda ner spelet snabbt utan att lämna soffan och behöver inte byta skiva om jag vill byta spel. Komforten det digitala levererar är värt att betala för!

Personligen är jag 100% digital. Vi är fyra i hushållet som spelar på en och samma konsol, varav två barn som bytar spel flera gånger i timmen. Bekvämligheten av att kunna installera när man får feeling och slippa byta skivor är för mig värt väldigt mycket.

Det kan jag köpa. Det är bristen på konkurens och schyssta konsumentvillkor som gör att jag inte lämnar fysiska spel

Skrivet av lonian:

Lever spelet upp till all hype och tycker ni det är värt att köra genom ni som klarat ut det?

Mitt personliga GOTY. Överträffade mina förväntningar och var skitkul att spela tills eftertexterna rullade.

Medlem

Märkligt det här senaste modet att spel släpps mycket senare fysiskt än digitalt.
Man borde ju då åtminstone kunna begära färdig-patchade versioner i plastfodralen, i.om. så många spel idag släpps i ofärdigt skick..

Ambassadör
Xbox
Skrivet av dyb:

va, 2 licenser vid digitala köp? vad är detta för något? aldrig hört. spelet kopplas väl bara till 1 konto. man får ingen nyckel

På både Xbox och PS så finns det game share, vilket innebär att två personer/konsoler kan dela sina spelbibliotek med varandra. Det innebär i praktiken att kostnaden för digitala spel och prenumerationer som Game Pass och PS+ kapas med hälften. Man kan dessutom spela samtidigt och tillsammans vilket inte går med en fysisk skiva som licens.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Märkligt det här senaste modet att spel släpps mycket senare fysiskt än digitalt.
Man borde ju då åtminstone kunna begära färdig-patchade versioner i plastfodralen, i.om. så många spel idag släpps i ofärdigt skick..

I det här fallet tror jag det var en kostnadsfråga.
Pengarna var mer eller mindre slut. Enligt källor skulle spelet varit 12 eller 13 kapitel långt men fick kortas ned till sex kapitel för att investerarna ville se resultat snabbare.
Av vad jag läst från olika håll verkar det arbete som lagts på kabitel sju och framåt göras till dlc och släppas nästa år.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Märkligt det här senaste modet att spel släpps mycket senare fysiskt än digitalt.
Man borde ju då åtminstone kunna begära färdig-patchade versioner i plastfodralen, i.om. så många spel idag släpps i ofärdigt skick..

Ingår också i strategin att nudga spelare mot att börja köpa digitalt.

Medlem
Skrivet av dyb:

va, 2 licenser vid digitala köp? vad är detta för något? aldrig hört. spelet kopplas väl bara till 1 konto. man får ingen nyckel

Det går om man har sitt konto på två maskiner.
Om du och din partner har vars en konsol, vars ett konto, då ser ni bara till att era användare finns på bägge konsolerna.
Därefter måste ditt konto var registrerat som "master-konto" på din partners maskin och vice versa.
Då kan man spela alla spel som finns på respektive användare, även online.
Jag och min fru gör så.
Jag äger allt på mitt konto, hon har full access till allting ändå.

Men det handlar inte om att man får två licenser när man köper något.

Medlem

Bekräftat nu dessutom att hela, kompletta spelet kommer att finnas på skivan utan krav på nedladdning. Inte alltid en självklarhet med spel idag, tyvärr.

https://x.com/PMStudiosUSA/status/1848392538903761271?ref_src...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Finns nu att förbeställa på svenska Amazon!

https://amzn.eu/d/6RQBoGA


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Har redan digitalt men det blir nog ett köp ändå detta är ett av få spel som jag faktiskt vill ha i den fysiska samlingen också 😁

Medlem
Skrivet av BroderTuck:

Ingår också i strategin att nudga spelare mot att börja köpa digitalt.

Sen ska det ju skeppas över hela jorden med och distribueras till butikerna vilket tar tid och kostar en massa. Skeppar man det för tidigt för att tackla tidsaspekten läcker spelet garanterat på vägen nånstanns innan releasedatumet antar jag. Själv föredrar jag dock fysisk utgåva

Medlem

På tal om Xbox Series så har dom fått en åldersmarkeringen nu iallafall.

https://www.esrb.org/ratings/40203/black-myth-wukong/

Skrivet av lonian:

Lever spelet upp till all hype och tycker ni det är värt att köra genom ni som klarat ut det?

Mja, beror väl på vilken hype du läser, en del säger att det är det bästa sen skivat bröd(vilket jag personligen inte håller med om då ). Om man gillar tredjepersons-action skulle jag säga att det lätt är värt en genomspelning.

Gav det personligen en riktigt stabil 4/5 i betyg, ett mycket bra första spel från studion.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inte så konstigt egentligen att fler studiosar väljer att släppa digitalt, eftersom det har blivit ett billigare alternativ för dom men dock inte för oss. Eftersom de digitala plattformarna lägger på en avgift i syfte att dra in profit.
För nu verkar det ha blivit en kostnadsfråga att göra fysiskt, skaffa skivor, fodral, trycka omslag, leverantörer och distributörer.

dyb
Medlem
Skrivet av Balunan:

Finns nu att förbeställa på svenska Amazon!

https://amzn.eu/d/6RQBoGA

"Den fysiska utgåvan kommer att innehålla en voucher-kod för Digital Deluxe Edition med följande digitala innehåll:
....."

Menar dom att man får 2 kopior egentligen då? Så man kan köpa den o sälja vouchern vidare? Som dom gjorde med Gran Turismo 7

Eller får man bara extra digitalt skräp?

Medlem
Skrivet av dyb:

"Den fysiska utgåvan kommer att innehålla en voucher-kod för Digital Deluxe Edition med följande digitala innehåll:
....."

Menar dom att man får 2 kopior egentligen då? Så man kan köpa den o sälja vouchern vidare? Som dom gjorde med Gran Turismo 7

Eller får man bara extra digitalt skräp?

Du får hela grundspelet på den fysiska skivan, men du får även en kod med i fodralet som ger dig tillgång till det extra lullull som man får när man köper den digitala Deluxe-utgåvan så att du även kan ladda ned det om du vill. En uppgradering från standardutgåvan till Deluxe Edition, if you will.

De har formulerat sig otydligt. Du får alltså inte två kopior av spelet.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

1
Skriv svar