Rapport: Sony och Amazon har börjat om med sin God of War-serie

Robot
Rapport: Sony och Amazon har börjat om med sin God of War-serie

Och de exekutiva producenterna har lämnat projektet.

#Amazon, #God-of-war, #Tv-serier, #nyhetstips


Medlem

Dom kanske skulle ha nära kontakt med någon på Santa Monica Studio som har god insyn i God of war om dom nu inte redan har det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Releasehästryttare

Spelen är ju roliga men jag tvivlar på att en film/tv serie kan göras på ett sätt som får dem intressanta.

Kratos skulle ju kunna göra nått som inte görs i spelen, men vad i så fall skulle vara intressant?

Medlem

Om något inte kan rymmas inom ramen för spelets handling är det inte lönt att göra en serie av. Det bygger på att mycket pågår i spelets värld, hur mycket lore det finns osv. Det är ärligt inte mycket sådant i God of War. Jag kommer inte kolla på detta, och tror att den kommer floppa. Jag hoppas att den kommer floppa, så de någon gång lär sig att film/tv och spel är två olika medium. Bara för att det funkar i det ena behöver det inte funka i det andra. Och lyckade film/tv-adaptioner utgör ett extremt undantagsfall.

Medlem

En annan riktning säger dom 😂
Har kanske blivit lite hett om örenen de senaste årens AAA serier som visat sig vara garbage 👍

Medlem

Var väl inte woke nog

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelen är ju roliga men jag tvivlar på att en film/tv serie kan göras på ett sätt som får dem intressanta.

Kratos skulle ju kunna göra nått som inte görs i spelen, men vad i så fall skulle vara intressant?

Kan göras riktigt grymma men det skulle kostat därefter. Vet inte hur mycket pengar de lägger på detta projekt men kräver otroligt mycket och bra vfx för att bli bra.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Var väl inte woke nog

Suck, orka.

Medlem

Kommer serien bli animerad eller live action? Har väldigt svårt att föreställa mig någon lämplig skådespelare som Kratos. Gerard Butler kommer nog närmast. Men jag hade nog föredragit en animerad serie med Christopher Judge som Kratos.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Var väl inte woke nog

Skrivet av Danster:

Suck, orka.

Håller med. Trist när ideologi går före bra produkter.
#DetVarBättreFörr

Medlem
Skrivet av Danster:

Om något inte kan rymmas inom ramen för spelets handling är det inte lönt att göra en serie av. Det bygger på att mycket pågår i spelets värld, hur mycket lore det finns osv. Det är ärligt inte mycket sådant i God of War. Jag kommer inte kolla på detta, och tror att den kommer floppa. Jag hoppas att den kommer floppa, så de någon gång lär sig att film/tv och spel är två olika medium. Bara för att det funkar i det ena behöver det inte funka i det andra. Och lyckade film/tv-adaptioner utgör ett extremt undantagsfall.

Spelet har inte mycket lore men tror att det absolut går att göra en tv serie av det. Gamla baseras på grekiska gudar och nya på asagudarna så det finns mycket att använda sig av.

Medlem

Stäng ner. Varför skulle någon vilja se detta som en serie ens? Folk spelar God of war för att kötta inte för någon halvdann story om hämnd.


signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av Danster:

Suck, orka.

Vi som faktiskt ser film, serier och spel som mer än bara underhållning bryr oss när politiska agendor infekterar projekt som inte har med saken att göra.

Medlem

gissar på att det var helt värdelös så dom fick gå tillbaka till ritbordet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

gissar på att det var helt värdelös så dom fick gå tillbaka till ritbordet.

En hemskare tanke är väl att det kan ha varit ett otroligt manus men att det inte var modernt nog.
Tveksamt att så skulle vara fallet men hade någon av oss varit förvånade om ett sådant manus skulle tvingas skrivas om isåfall?

Medlem
Skrivet av jeppe109:

En hemskare tanke är väl att det kan ha varit ett otroligt manus men att det inte var modernt nog.
Tveksamt att så skulle vara fallet men hade någon av oss varit förvånade om ett sådant manus skulle tvingas skrivas om isåfall?

Hur menar du?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hur menar du?

Att sånt som var gångbart förr utan att någon brydde sig inte längre nödvändigtvis är det och framförallt inte utan en trigger-varning.
Räcker ju att gå tillbaka lite i tiden och inse att mycket av det som skapades då inte skulle haft en chans idag.
Så teoretiskt kanske manusförfattarna ville göra något mer åt det hållet än åt det moderna hållet.
Ren spekulation så klart men jag kan se det hända.
Manusförfattare som vill berätta historien på sitt/sina vis och sen få ett blankt nej med krav på omskrivning för att verket ska vara mer "lämpligt" i dagens tid.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kommer serien bli animerad eller live action? Har väldigt svårt att föreställa mig någon lämplig skådespelare som Kratos. Gerard Butler kommer nog närmast. Men jag hade nog föredragit en animerad serie med Christopher Judge som Kratos.

Dave Bautista?

Medlem
Skrivet av Margy:

Dave Bautista?

Hade kunnat passa bra, men snubben är täckt av tatueringar. Nya Kratos är förvisso lite mer påklädd än vad han var i God of War 1-3, men det lär definitivt bli mycket arbete att dölja Bautistas tatueringar inför varje inspelning.

Medlem
Skrivet av Margy:

Dave Bautista?

Kratos enters the ring


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Rafe Judkins har redan förstört Wheel Of Time. Tack och lov att han håller tassarna borta från God Of War.

Serien hade börjat handla om någon av dom kvinnliga karaktärerna och Kratos grinat i varje avsnitt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hade kunnat passa bra, men snubben är täckt av tatueringar. Nya Kratos är förvisso lite mer påklädd än vad han var i God of War 1-3, men det lär definitivt bli mycket arbete att dölja Bautistas tatueringar inför varje inspelning.

Bautista klarade tre Guardians of the Galaxy utan att visa tatueringar och Kratos är ju också "täckt" av ett lager aska på sin hud så att hans hy ser lite underlig och övermålad ut hör väl nästan till?

Medlem
Skrivet av Margy:

Bautista klarade tre Guardians of the Galaxy utan att visa tatueringar och Kratos är ju också "täckt" av ett lager aska på sin hud så att hans hy ser lite underlig och övermålad ut hör väl nästan till?

Drax har ju en jämn grå hudton, vilket fungerar bra för att blockera underliggande toner. Beroende på när God of War-serien ska utspelas så kommer mängden aska variera. I de senaste spelen så är det ytterst lite aska kvar, då den har börjat falla av. Utspelas serien i början, då Kratos dödar sin familj, så är han täckt av aska, och då hade det nog varit lättare att casta någon som Bautista. Efter en snabb googling så tog sminkningen för Drax runt 4 timmar, och 1,5 timme att ta av. Att sminka Kratos skulle nog ta mycket längre tid. Men vill de verkligen ha honom så hittar de nog sätt att göra det hållbart.

1
Skriv svar