Dragon Age: The Veilguard får pc-krav och skippar DRM

Robot
Dragon Age: The Veilguard får pc-krav och skippar DRM

Och listar släpp- och preload-tider för varje plattform.

#Bioware, #Dragon-age-the-veilguard, #nyhetstips

Releasehästryttare

Oavsett om det kommer bli bra eller anus så är det många som kommer spela det dag ett.

Medlem

Släpps samma dag som Castillo Protocol spinoffen [redacted] så Dragon age får vänta ett tag innan jag testar

Medlem

Skippar DRM? Nog smart.
Kommer de tappa försäljning? En del.
Behöver de all good will och positiv PR de kan få? Ja.

Medlem

EA kör DRM-fritt? Storslaget. Det har de väl inte gjort sedan de publicerade spel på GOG?

Medlem

i9 för recommended utan ray tracing? Är jag helt efter vad krav är numera eller är det lite högt?

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

i9 för recommended utan ray tracing? Är jag helt efter vad krav är numera eller är det lite högt?

I9-9900K har ju dock några år på nacken och det har ju kommit en del efter det. Så ser det inte som så konstigt att man tar en äldre cpu för att visa att de fortfarande går bra med en sådan.

Medlem
Skrivet av fzusr:

EA kör DRM-fritt? Storslaget. Det har de väl inte gjort sedan de publicerade spel på GOG?

DRM-fritt är nog väldigt riskfritt i just detta fallet.

Medlem
Skrivet av Propy:

Gissar på att det beror på antalet trådar. I7an i den generationen 9700 saknar ht och har därför 8 trådar istället för 16.

Medlem

Hmm, inget DRM.

Innebär det att spelet kommer kunna spelas via Family Sharing över Steam? De har inte det listat, men detta ang. att de skippar DRM m.m, är en relativt ny nyhet ändå. Kanske inte hunnit uppdatera än.

Vad tror ni? Kommer det kunna nås av andra i family sharing? (min dotter skulle jubla iaf ha ha)

( De uppger ändå att EA appen inte kommer behövas 🤷‍♂️)

signatur

Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.

Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/

Gen
Medlem

Undrar om alla som gnäller på DRM/Denuvo kommer att köpa spelet eller hitta det på annat sätt

Medlem

Jag har blivit lite småsugen på dethär spelet från ingenstans men en fråga till er som antagligen har bättre koll.. Kan inte bestämma mej för om jag ska köpa till PC eller Playstation. Hur tror ni dethär liret gör sig bäst?

Medlem

Jag väntar med det här spelet tills det släpps gratis på Epic.

Medlem
Skrivet av Devilholk:

Jag har blivit lite småsugen på dethär spelet från ingenstans men en fråga till er som antagligen har bättre koll.. Kan inte bestämma mej för om jag ska köpa till PC eller Playstation. Hur tror ni dethär liret gör sig bäst?

Helt ärligt tror jag det kommer kännas bäst med handkontroll med tanke på ui:t, jag kommer köra det med PS5-kontroll på PC.

Rent grafikmässigt beror det ju på vad din PC klarar. Jag har en 65" OLED till PS5 och en 34" Ultra-wide OLED till datorn, men kommer köra PC då den troligtvis kommer leverera bättre prestanda än PS5.

Medlem
Skrivet av Devilholk:

Jag såg en preview där dom sa att spelet flöt på hur bra som helst på PC.. själv ska jag köpa det till XSX.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

DRM-fritt är nog väldigt riskfritt i just detta fallet.

Hur så?

Medlem
Skrivet av fzusr:

Med tanke på hur negativ syn många har av spelet.
Men vi får se. Kanske blir försäljningsrekord för serien.
Inte långt kvar.

Medlem

Tack för svar! Får nog bli på PS5PRO när den släpps då även om min dator nog klarar av att fläska på en hel del så blev jag såld på att sitta i soffan och lira om man ska köra med handkontroll iaf

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Med tanke på hur negativ syn många har av spelet.
Men vi får se. Kanske blir försäljningsrekord för serien.
Inte långt kvar.

Blir nog flopp. Förhandsbokningssiffrorna är tydligen inte alls bra. Föga förvånande då detta verkar vara ytterliggare ett spel gjort för en publik som inte finns.

1
Skriv svar