F.d. Disco Elysium-utvecklare utannonserar XXX Nightshift

Robot
F.d. Disco Elysium-utvecklare utannonserar XXX Nightshift
Medlem

Låter som en spirituell uppföljare! Bara det inte blir för mycket samma sak igen!

Medlem

Jag försökte ge mig på Disco Elysium men jag klarade bara 10min sen pallade jag inte mer. Det är ett så sjukt segt spel asså. Man sitter bara o ska klicka vidare i konversationer o göra en jäkla massa val i långsamtgående diskussioner eller egenreflektioner. Blä.

Not my cup of tea alltså. Jag är genuint glad att folk uppskattar sånna här spel för jag vill egentligen tycka om det. Det är grafiskt tilltalande också. Mycket välgjort.

Releasehästryttare
Skrivet av Fatmajk:

Jag försökte ge mig på Disco Elysium men jag klarade bara 10min sen pallade jag inte mer. Det är ett så sjukt segt spel asså. Man sitter bara o ska klicka vidare i konversationer o göra en jäkla massa val i långsamtgående diskussioner eller egenreflektioner. Blä.

Not my cup of tea alltså. Jag är genuint glad att folk uppskattar sånna här spel för jag vill egentligen tycka om det. Det är grafiskt tilltalande också. Mycket välgjort.

Jag spelade fram till man möter ett gäng barn som håller på och skriker non stop i bakgrunden samtidigt som man försöker läsa dialog.

Avinstallerade och begärde återbetalning efter det.

Medlem

Med den där loggan ser det ut som Vin Diesel kommer dyka upp i spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fatmajk:

Haha, nej, det är inte för alla. Personligen håller jag det som ett av de bästa spelen senaste tio åren. Men så gillar jag att läsa och slukar böcker normalt sett så... 😄

Medlem

Det här måste jag spela. DE final cut är bland det bästa jag spelat senaste decenniet.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Haha, nej, det är inte för alla. Personligen håller jag det som ett av de bästa spelen senaste tio åren. Men så gillar jag att läsa och slukar böcker normalt sett så... 😄

Älskade det också! Grafiken, dialogen och den förvridna handlingen och ens sätt att bygga karaktär på. Allt så underbart! Men ja, det är väl ett spel för oss "konstiga" och inte för gemene person helt klart!

Medlem

Är det fjärde studion med ex anställda från disco Elysium som ska göra en "uppföljare" eller disco-like spel? Tveksamt att någon av dom kommer bli bra

Inaktiv

Ibland verkar det som att vissa inte har koll på vad XXX betyder

Medlem

Spelar Disco Elysium då och då (andra spel har kommit i vägen), men en sak jag har lärt mig att inte göra, är att spela när man är lite trött i huvudet. Vet inte hur många gånger jag har slumrat till i kanske 10 min med kontrollen i handen pga den lugna musiken och dialogerna, värsta ASMR haha 😅.

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag spelade fram till man möter ett gäng barn som håller på och skriker non stop i bakgrunden samtidigt som man försöker läsa dialog.

Avinstallerade och begärde återbetalning efter det.

Känner igen det där, men det var en lägenhet jag hyrde och inte ett spel. Fick tyvärr inga pengar tillbaka heller 😟

signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Efter LA Noire håller jag mig långt borta från detektivspel och dialoger där man ska förhöra folk. Fy fan!

Medlem

Helt sjukt att de gjorde ett av de senaste 10 årens bästa, och mest unika spel... och sen bara imploderar.

Hade verkligen velat veta mer om denna underliga värld.

Medlem
Skrivet av anon_342888:

Ibland verkar det som att vissa inte har koll på vad XXX betyder

hembränt? 30?

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

International
Man of Mystery

Ser väldigt intressant ut!

Hade från början väldigt svårt för pacingen i Disco Elysium men efter ett tag kom jag in i flowet och nu älskar jag det. Kör det på steamdecket och kan ibland gå och sätta mig i ett hörn och bara sugas in i världen och persongalleriet. Gillar också att man kan välja att göra "fel" men ändå få det att bli rätt

signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Tar ut lyckan i förskott, men ÄNTLIGEN!

Skrivet av noreason:

Är det fjärde studion med ex anställda från disco Elysium som ska göra en "uppföljare" eller disco-like spel? Tveksamt att någon av dom kommer bli bra

Vilka är det mer då?

1
Skriv svar