Playstation - Byta Online-ID
Vad är det? Ditt username som syns när du spelar online?
Konstigt att ta betalt för det. Kan förstå att det finns en begräsning på hur ofta du kan byta, men kostnad var förvånande.
Okej, första bytet är gratis, sen kostar det. Är väl en tjänst, som kräver någon form utan teknisk implementation som kostar att underhålla.
Ska det inte indexeras om på en väldigt massa ställen? Plus att kostnaden gör att folk inte tokbyter.
Låter ju inte helt orimligt om det är så. Då får jag helt enkelt ta mig en funderare på om det är värt 91:- att heta Skibbidi_Rizzlord eller om jag får fortsätta med det gamla.
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.
Vad då, måste man byta sitt ID helt och hållet? Kan man inte göra som på Steam att man har kvar sitt ID namn och sen bara byter ”visningsnamn”, eller vad man ska kalla det? Där kan man ändra det hej vilt helt gratis, är det som syns för alla andra, ditt ID namn är bara något som används för kvitton och andra sådana saker.
Vad då, måste man byta sitt ID helt och hållet? Kan man inte göra som på Steam att man har kvar sitt ID namn och sen bara byter ”visningsnamn”, eller vad man ska kalla det? Där kan man ändra det hej vilt helt gratis, är det som syns för alla andra, ditt ID namn är bara något som används för kvitton och andra sådana saker.
På ps är det ID som syns utåt mot andra spelare.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
På ps är det ID som syns utåt mot andra spelare.
Va tråkigt
Då det är ID man byter kan jag förstå att det blir något man inte vill att folk ska göra hela tiden. Fast å andra sidan lite skönt att slippa att folk i kompislistan byter namn konstant.
Va tråkigt
Då det är ID man byter kan jag förstå att det blir något man inte vill att folk ska göra hela tiden. Fast å andra sidan lite skönt att slippa att folk i kompislistan byter namn konstant.
Riktigt glad att det går att lägga in egna noteringar på folk på Steam, där finns det några i vännerlistan som byter visningsnamn tamigsatan konstant.
Så jag kan köpa argumentet att ta en symbolisk summa (91 spänn låter lite väl högt, hälften känner jag personligen hade varit mer lagom) för att byta, rent tekniskt borde det inte kosta många ören.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Riktigt glad att det går att lägga in egna noteringar på folk på Steam, där finns det några i vännerlistan som byter visningsnamn tamigsatan konstant.
Så jag kan köpa argumentet att ta en symbolisk summa (91 spänn låter lite väl högt, hälften känner jag personligen hade varit mer lagom) för att byta, rent tekniskt borde det inte kosta många ören.
Mm, kan inte kosta många ören att ordna allt i alla system för PS. Men en symbolsumma på typ 10 kr eller 20kr kan man förstå, 91 känns lite väl mycket.
Hade också ett par kompisar som bytte namn efter vilket meme som råkade vara populärt den veckan… tog också ett tag för mig att hitta hur man gör egna noteringar om folk.
Låter ju inte helt orimligt om det är så. Då får jag helt enkelt ta mig en funderare på om det är värt 91:- att heta Skibbidi_Rizzlord eller om jag får fortsätta med det gamla.
Jag tycker du ska byta, det är ju bara pengar.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.