Att få Dune Awakening att rulla på Series S blir utmanande

Robot
Att få Dune Awakening att rulla på Series S blir utmanande
Medlem

Microsoft har också svårt att få Series S att rulla...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Alltså typ alla visste när de annonsera s versionen att det kommer ställa till det i framtiden.
Hoppas de har lärt sig något till nästa gång

Medlem

S borde aldrig ha gjorts patetisk konsol.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Alltså typ alla visste när de annonsera s versionen att det kommer ställa till det i framtiden.
Hoppas de har lärt sig något till nästa gång

När det kommer till Microsoft, räkna inte med det.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av erson:

S borde aldrig ha gjorts patetisk konsol.

Jag har en och tycker den är ganska nice faktiskt. Fast bara som "backup" spelmaskin då den är liten och enkel att ta med sig någonstans. Jag har den oftast i stugan. Dock är den ju såklart lite klen och så.. vilket är synd

Medlem

Att försöka driva spel på skräp kan ju inte vara något kul att jobba med.

Series S borde som mest vara en liten arkad maskin att ha under sängen som man dammar av och tar fram varje kvarts sekel för några få minuters nostalgi 😂

Medlem

Alla visste från start vad s:et stod för.. och de flesta även hur mycket det skulle påverka. ICKE-nyhet.

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Måste vara extremt tungrott med tanke på att spelet ser ut att komma från förra generationen. Mad Max från 2015 har ju både snyggare animationer och finare grafik/spelvärld av vad jag sett iaf:-P.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Måste vara extremt tungrott med tanke på att spelet ser ut att komma från förra generationen. Mad Max från 2015 har ju både snyggare animationer och finare grafik/spelvärld av vad jag sett iaf:-P.

Jag tror du behöver glasögon. Jag kan rekommendera Specsavers 👓

KoP
Medlem

Kan folk få Doom spelbart på div. attiraljer såsom skurmoppar och Skogaholmslimpor så ska dom nog kunna få Dune spelbart på en Series S.

Handlar bara om vilken nivå deras programmerare ligger på. 🙄 Optimering kanske dock inte är deras starka sida?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag tror du behöver glasögon. Jag kan rekommendera Specsavers 👓

Tror gör man i kyrkan;).

Medlem
Skrivet av KoP:

Kan folk få Doom spelbart på div. attiraljer såsom skurmoppar och Skogaholmslimpor så ska dom nog kunna få Dune spelbart på en Series S.

Handlar bara om vilken nivå deras programmerare ligger på. 🙄 Optimering kanske dock inte är deras starka sida?

Va?

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Mja, vill dom sälja på Xbox så ska dom lyckas med detta så det handlar ju ändå om att dom får programmera bättre

Medlem

Jag kan förstå varför dom vill ha en budget modell av sin xbox, men jag förstår inte varför dom envisas med att få alla spel att fungera på den, det borde vara lägsta prio hos utvecklarna. eller bara köra allt på low och i 640x480 i upplösning automatiskt på S

signatur

1# FZ Troll

KoP
Medlem
Skrivet av Jönsen:

Vad var det som inte gick fram? 😂 Rubriken var som följande:

Citat:

Att få Dune Awakening att rulla på Series S blir utmanande.

Därav mitt skämtsamma svar om att det inte borde vara ett problem att få spelet att rulla på en Series S då folk t.o.m att fått Doom att rulla på graviditets tester (no joke).

Såvida inte trenden att få Doom att köras på div. apparaturer har gått dig helt över huvudet. 🙄

Medlem

Att de använder unreal engine är illavarslande, stutter struggle varning.

Medlem
Skrivet av KoP:

Vad var det som inte gick fram? 😂 Rubriken var som följande:
Därav mitt skämtsamma svar om att det inte borde vara ett problem att få spelet att rulla på en Series S då folk t.o.m att fått Doom att rulla på graviditets tester (no joke).

Såvida inte trenden att få Doom att köras på div. apparaturer har gått dig helt över huvudet. 🙄

Wow du gick ordentligt i försvarsställning.

Mitt "Va?" syftade mer på den löjliga jämförelsen du gjorde, att Doom och kommande Dune går att jämföra i komplexitet.

KoP
Medlem
Skrivet av Jönsen:

Wow du gick ordentligt i försvarsställning.

Mitt "Va?" syftade mer på den löjliga jämförelsen du gjorde, att Doom och kommande Dune går att jämföra i komplexitet.

Nej det gjorde jag icke. Jag trodde genuint att du möjligtvis hade missat hela Doom grejjen.

Det beror ju på hur du jämför emellan mjukvaran och den aktuella hårdvaran du vill att den ska fungera på.

Att få Dune att fungera på en Series X verkar ju inte vara några problem, men tar man bort ett par trappsteg så verkar det bli oerhört komplext för utvecklarna.

Då är frågan hur många trappsteg fick personen som fått Doom att kunna spelas på ett graviditetstest fått göra avkall på?

Kanske borde dom då anställa lite flera problemlösare i sin stab utav programmerare istället för nyutexaminerade ifrån en programmeringsutbildning. 🙄

Medlem
Skrivet av KoP:

Nej det gjorde jag icke. Jag trodde genuint att du möjligtvis hade missat hela Doom grejjen.

Det beror ju på hur du jämför emellan mjukvaran och den aktuella hårdvaran du vill att den ska fungera på.

Att få Dune att fungera på en Series X verkar ju inte vara några problem, men tar man bort ett par trappsteg så verkar det bli oerhört komplext för utvecklarna.

Då är frågan hur många trappsteg fick personen som fått Doom att kunna spelas på ett graviditetstest fått göra avkall på?

Kanske borde dom då anställa lite flera problemlösare i sin stab utav programmerare istället för nyutexaminerade ifrån en programmeringsutbildning. 🙄

Din syn på programmering upplevs naiv. Det finns en anledning varför mer eller mindre hela världens utvecklare är överrens om att S är en bromskloss som kräver mycket tid och energi för att spelen ska fungera bra på den.

Det är inte en kompetensfråga, problemet är att det är ett segt, tråkigt och dyrt arbete.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Valve fick half life 2 att rulla på första xboxen så de borde inte vara något större problem att få dune att fungera på en s

signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av bondmaster:

Valve fick half life 2 att rulla på första xboxen så de borde inte vara något större problem att få dune att fungera på en s

Alltså.. man kan inte dra sådana slutsatser. Det är inte alls så det fungerar.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av bondmaster:

Jag är rätt säker på att du trollar. Jag hoppas verkligen att du trollar.

1
Skriv svar