Bara 25 000 tros ha köpt Concord
Att betala för en hero shooter är som att köpa WinRAR. Det går ju tretton på dussinet av gratisalternativ som har polerats i åratal. Vet inte hur tusan Sony har tänkt där.
Den här typen av spel tar alldeles för lång tid och ger oftast för lite tillbaka. Det är den största anledningen till varför jag inte kommer att köpa det här spelet. Dom som muttrar över att spelet är för Woke förstår jag inte alls. Jag tror inte alls att det har med det att göra. För isf skulle Apex också ha sålt dåligt. Problemet är mer att spelet ser ut som andra spel för mycket utan att ge något speciellt tillbaka. Sen är hela hero shooter marknaden väldigt mättad just nu.
Antalet aktiva spelare låg under 100 stora delar av helgen. Spelmekaniken ska ju vara helt ok så man kan ju undra var den ”moderna publiken” är någonstans, alla 10 av dem kanske är upptagna med Dustborn. 🙃
Det låter spontant som att det är kryddade siffror.
Förväntar mig att den faktiska siffran är betydligt lägre.
25000 är sjukt få sålda kopior i en stor produktion.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det är 697 simultana spelare på Steam också.
Inte alls konstigt min vän. Folk är spyfärdigt trötta på arena shooters/battle royale, survival crafting spel mm.
Många lägger ner sin spelhobby helt för dom orkar helt enkelt inte. Spelindustrin måste genomgå ett stålbad för att hamna på rätt kurs igen. Rösta med plånboken!
Spelmekaniken ska ju vara helt ok så man kan ju undra var den ”moderna publiken” är någonstans, alla 10 av dem kanske är upptagna med Dustborn. 🙃
Lustigt nog blandar jag ihop de två spelen hela tiden, det är ju inte samma typ av spel men jag får helt klart samma "vibe".
Inte alls konstigt min vän. Folk är spyfärdigt trötta på arena shooters/battle royale, survival crafting spel mm.
Många lägger ner sin spelhobby helt för dom orkar helt enkelt inte. Spelindustrin måste genomgå ett stålbad för att hamna på rätt kurs igen. Rösta med plånboken!
Det är inte det tror jag, utan spelen är helt enkelt för dåliga. Gör inget bättre eller ger nått nytt som ger anledning att folk ska skaffa dessa spel.
Detta är ett typiskt spel som kostymnissar bestämt att Sony ska släppa.
Detta är The Jim Ryan Legacy.
Nu ör gubben väck, Sony kan börja om och ta tillbaka mottot "for the players"
Men bortom allt jävla dravel om woke blah blah, och jag KAN INTE bry mig mindre om det, så ser det ut att vara ett sjukt trist spel. Movement ser segt och trist ut, karaktärerna är jävligt tråkiga rakt ut sagt och effekter etc ligger kvar två sekunder.
1338 - One Step Above
Bra! Då kanske Sony kan skippa den här typen av spel och fortsätta ge oss episka singelplayerspel
Yes please
Men bortom allt jävla dravel om woke blah blah, och jag KAN INTE bry mig mindre om det, så ser det ut att vara ett sjukt trist spel. Movement ser segt och trist ut, karaktärerna är jävligt tråkiga rakt ut sagt och effekter etc ligger kvar två sekunder.
Precis, alla som gillar att skrika 'WOKE' så fort en karaktär inte är en vit man i ett spel verkar tro att det är därför detta spel floppar. Jag tror bara det är för att det ser så jävla ointressant och tråkigt ut, bara ännu en shitty Overwatch-klon (vars koncept är otroligt uttjatat) som försöker kamma hem samma pengar som Blizzard.
Stämmer väl inte riktigt min vän. Folk är spyfärdiga på DÅLIGA arenashooters/BR
Deadlock är invite only och peakar på 150k spelare (med en riktigt tidig dev/alfa build) ..
Det är 697 simultana spelare på Steam också.
Det var en all time high...
I drank what?