Ny podd, SpelHistoriePodden
Kul att du gillar det!
Vi fokuserar mest på datorspel. Men man kan inte prata om spel utan att prata om tv-spel också.
De går hand i hand.
Hoppas du fortsätter lyssna. Och jag tar gärna emot konstruktiv kritik. Vi är bara glada amatörer som pratar om nördiga saker.
Lyssnade klart avsnitt 2 igårkväll innan läggdags.
Fortsatt kul med PC-spel, trivia och lite diskussion om hårdvaran som var aktuell för tiden, även om jag uppfattar det som mer magkänsla än kanske 100% korrekt och validerat runt hårdvarusnacket.
Den personliga touchen gillar jag och ser gärna t.ex mer utav det, för vill jag ha wikipedia-fakta kan jag läsa själv
Så om vi är inne på den personliga touchen. I en podcast som detta på svenska så ser jag gärna mer dialog och storys ur ett svenskt perspektiv då det inte skildras av andra podcasts. Nu har jag inte lyssnat på mer än de två första men tänker att pratar man Quake eller liknande så är ju hack/LANparty-turneringar etc. nära tillhands också i sammanhanget.
Får dyka ner i Fallout nu då som avsnitt 3 ikväll.
Nytt avsnitt idag!
Det är faktiskt en slump att veckan innan ett släpp av nytt Indy spel så handlar dagens avsnitt om Indy och hans jakt på den heliga gralen.
Vi pratar om tidigare misslyckade Indy spel och spel vi inte kan spela pga språkproblem.
SCUMM är ett hett ämne när jag bjudit in en programmerare som expert för att förklara vad nu detta är för något.
Men med piska, hatt och sidoväska följer vi Jones Jr på denna episka film/spel upplevelse.
Måste ge en stor tummen upp för att ni inte gick på det enkla valet och Fate of Atlantis när ni valde Indiana Jones-titel. Det får ju av (förklarliga skäl ska tilläggas) betydligt mer uppmärksamhet än the last crusade så riktigt kul att höra ett avsnitt om det och återuppleva lite minnen. Klarade det aldrig själv men som likt många andra spel från den tiden så spelade det inte så stor roll utan man älskade det ändå.
Bara att ösa på och börja inte plugga på uttal alltför mycket, det ger podcasten bara än mer personlighet
Måste ge en stor tummen upp för att ni inte gick på det enkla valet och Fate of Atlantis när ni valde Indiana Jones-titel. Det får ju av (förklarliga skäl ska tilläggas) betydligt mer uppmärksamhet än the last crusade så riktigt kul att höra ett avsnitt om det och återuppleva lite minnen. Klarade det aldrig själv men som likt många andra spel från den tiden så spelade det inte så stor roll utan man älskade det ändå.
Bara att ösa på och börja inte plugga på uttal alltför mycket, det ger podcasten bara än mer personlighet
Kul att mina tungvrickningar kan vara underhållande
Kul också att du gillar vårt val av spel. Man inser ganska snabbt att det finns så jäkla många spel man vill prata om. Så jag hoppas att våran blandning av genrer ska täcka upp bredden av spelen som finns utan att lyssnarna (eller vi) tappar intresset.
Sen är anledningen till att jag inte tog Fate of Atlantis att jag faktiskt inte spelat det..
Kommer nog ta upp det under våren nån gång. Men hade inte spelet som liten, och inga pengar att köpa spel för.
Och det va kul att spela spel utan att klara dem när man va liten. Jag tror att jag nätt och jämt tog mig till Brunwald men gav upp efter blivit nerboxad alldeles för många gånger. Så det har varit en upplevelse att spela om spelet.
Idag släpptes avsnitt 8 "På spaning i Lytton".
Om ni inte vet var Lytton ligger så är det lugnt. För det är staden där Police Quest utspelar sig.
Vi diskuterar, världens kanske smartaste, kopieringsskydd och hur lätt det är att dö som polis... I alla fall i Sierras värld.