Chefen på Take-Two ber oss att ge Borderlands-filmen en chans
Verkar bli en rejäl förlustaffär
"When all is said and done, this $100 million plus blockbuster may not even earn north of $20 million (total) in North America."
https://www.joblo.com/box-office-update-borderlands-may-not-c...
"Come on man, how do you know you won't like eating dog shit if you never had it?!"
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Om man måste komma med en sådan här uppmaning så är det helt uppenbart att filmen inte är någonting att ha. Låt den tala för sig själv om den är så himla bra, det ska inte behövas såna här uppmaningar.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Verkar vara en film man hyr för 10 - 20 kr och dricker bärs till med kompisarna.
Jadu, betygen verkar spegla verkligheten nu, dåliga intäkter för biobesöken också:
https://www.moviezine.se/nyheter/stjarnspackade-tv-spelsfilme...
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Ja, vi gamers ska minsann visa dem att man inte bara går och gör film baserat på spel...fy fan för det!
Jag kan hålla med Zelnick, oavsett ifall filmen är bra eller dålig. Det går att ge saker en chans istället för att döma på förhand. Jag har inte tid att vara den bio-människa jag skulle vilja vara, men det är inte en film jag skulle se där oavsett. Filmer gjorda på spel brukar sällan vara bra, men det betyder inte att de kan vara underhållande nog att se iaf.
När den kommer på stream så lär jag se den vid något tillfälle, och därefter kommer jag ha åsikter med substans.
Kommer se den när den finns på streaming.
Jag åker nog och ut och seglar istället.
Kommer kolla om den landar på Netflix eller Prime, annars avstår jag nog den i sin helhet. Verkar inte värd att spendera varken tid eller pengar för att se på bioduken.
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >
Vad är det som ska vara dåligt med filmen?
Från hur trailern är gjord så påminner den en hel del om Guardians of the Galaxy och den är ju superhyllad.
Haha, vafasen. Har han slagit omkull och tror att han kan bossa över konsumenter nu också? Det är inte hans plats att tjata/gnälla på folk på det här sättet.
Gnälla? Han säger väl bara att han vill att man inte ska döma den på förhand.
"Så låt oss se vad publiken har att säga." (innan vi dömer)
Men alltså... de har själva valt att släppa de trailers (som blev så bra mottagna, eller inte) de gjort, och sen undrar de varför ingen är sugen på att "ge filmen en chans"?
Skapligt verklighetsfrånvänd man är om man på fullaste allvar inte förstår kritiken, skepsisen eller varför folk inte spenderar sina pengar och sin tid på att "ge filmen en chans". Med det inte sagt att man inte får tycka om filmen, för all del. Finns väl alltid någon som gillar kalkonrullar.
Och det där att "så många jobbat med filmen" - hur är det relevant? Kvaliteten på verket är vad den är, oavsett vilka individer som jobbat med den och hur många de är. Samma sak gäller hur kända namn som står med på rollistan, många stora namn som har både Oscars och Razzies, eller åtminstone kandiderat för båda.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Gnälla? Han säger väl bara att han vill att man inte ska döma den på förhand.
"Så låt oss se vad publiken har att säga." (innan vi dömer)
" Take-Two will acquire Gearbox's extensive portfolio of intellectual property, including full ownership of the critically and commercially acclaimed Borderlands and Tiny Tina's Wonderlands franchises" - saxat från google, men det är ju gamla nyheter.
Det här handlar inte om god sed, att inte döma en bok efter sitt omslag etc, utan om en VD som är rädd för förlorade intäkter.
Om någon har något att tjäna på sina uttalanden så bör man ta dem med den nypa salt som det förtjänar.
Han vill att du, och så många andra som möjligt, ger denna filmen en chans genom att BETALA, även om den nu visar sig vara objektivt dålig, för det gör bolagets aktieägare glada.
Skulle det vara så att de (TakeTwo) verkligen inte har något att förlora på det här, enligt hans uttalande, så kan det fortfarande påverka IPt negativt. Men vi pratar om ett företag som haft Randy Pitchfork i styret sedan begynnelsen, mer eller mindre, så det är nog inget de behöver oroa sig för mitt i allt.
Känns fortfarande som en dålig idé att bränna pengar på skräp dock.
Skulle inte ens kolla på den om den var gratis, om man ska sätta sig och titta på en rulle kan det lika gärna vara något bra.
Och detta kommer från någon som gillar Borderlands spelen och dess karaktärer.
Hollywood förtjänar detta med tanke på all arrogans och elitism men utan talang, funkar ju inte.
Vad är det som ska vara dåligt med filmen?
Från hur trailern är gjord så påminner den en hel del om Guardians of the Galaxy och den är ju superhyllad.
Ja och nej, kanske viss tematik och saker men denna film bör nog inte jämföras så mycket med GotG-filmerna. Ska sägas att jag inte sett Brotherlands än men är lite sugen, om inte annat för att se haveriet, men lär inte bli på bio iaf.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi