Rykte: EA Sports FC 25 släpps i september

Robot
Rykte: EA Sports FC 25 släpps i september
Medlem

Det blir väl som vanligt, spelet blir ett EA FC 24.5. Absolut inga nyheter whatsoever.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem
Skrivet av Beertagne:

Det blir väl som vanligt, spelet blir ett EA FC 24.5. Absolut inga nyheter whatsoever.

Lite som alla AAA titlar i valfri spelserie varit de senaste decenniet

Medlem

Ännu ett spel där allt handlar om FUT och det finns ingen konkurrens som driver dem att utveckla spelet.

Skribent
Skrivet av Augustus:

Ännu ett spel där allt handlar om FUT och det finns ingen konkurrens som driver dem att utveckla spelet.

Vi får se vem som kommet plocka upp FIFA-licensen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vi får se vem som kommet plocka upp FIFA-licensen.

Var det inte något rykte om att 2k skulle göra ett fifa spel?

Skribent
Skrivet av DarkSvenn1002:

Var det inte något rykte om att 2k skulle göra ett fifa spel?

Japp, det stämmer men inget tror jag är bekräftat än


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Beertagne:

Det blir väl som vanligt, spelet blir ett EA FC 24.5. Absolut inga nyheter whatsoever.

Vilka nyheter vill du ha förutom lagen? Rosa kort och new game+.

Medlem

Har aldrig sett ett Fifa spel med så många reor och sänkt pris som FC 24. Kanske inte går så bra sen licensen tappades?

Gnällkuk
Skrivet av Beertagne:

Det blir väl som vanligt, spelet blir ett EA FC 24.5. Absolut inga nyheter whatsoever.

Pfft, lögn. Det blir ju nya tröjor!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tacka vet jag Sensible Soccer, det är roligt fotboll det


signatur
Medlem
Skrivet av Kyrre:

Har aldrig sett ett Fifa spel med så många reor och sänkt pris som FC 24. Kanske inte går så bra sen licensen tappades?

Det jag sett så har försäljningen gått bättre (+7%) från Fifa 23 och det sålde bra tack vare VM.

När kan man förbeställa? Jag hade två early access Ultimate Edition ifjol så det blir väl något likande i år. Grabben fyller år i slutet av september så han lär gissa sig till vad det blir i gåva.

Umi
Medlem
Skrivet av Foldon:

Det jag sett så har försäljningen gått bättre (+7%) från Fifa 23 och det sålde bra tack vare VM.

När kan man förbeställa? Jag hade två early access Ultimate Edition ifjol så det blir väl något likande i år. Grabben fyller år i slutet av september så han lär gissa sig till vad det blir i gåva.

Reorna och VM har nog bidragit till dem där +7%.
Det som förvånar mig är att folk köper skiten när dem vet att de får en reskin FC24.5

Medlem

Köpte FC24 på rea för ett tag sen och det är ju skitkul att dra igång några matcher ibland men jag hade förmodligen köpt en äldre version istället om det nu gått. Spelar man inte online och inte bryr sig om allt lull runtikring det så känns det som bortkastade pengar att uppgradera varje år och det kommer från en som köpt varenda NHL-spel på release från -95 till runt 2014 där nånstans^^.

Skribent
Skrivet av Umi:

Reorna och VM har nog bidragit till dem där +7%.
Det som förvånar mig är att folk köper skiten när dem vet att de får en reskin FC24.5

För många är spelarnamnen och att lagen aktuella viktigt.

Jag har varit av åsikten länge att om något skulle kunna vara Live-service så är det sportspelen. Ge uppdateringar varje år med laguppdateringar och liknande för en billigare summa. Sen köra EM/VM-uppdatering etc. Skulle gå att göra så mycket smart live-service-mässigt just på sportfronten.

I UFC-spelen så kör de ju inte nya spel varje år och i stället läggs det till nya fighters när de signas i verkligheten, men även har de ett team av fighters som ger förslag på hur statsen ska uppdateras på varje fighter i spelet efter varje riktigt event och match.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

För många är spelarnamnen och att lagen aktuella viktigt.

Jag har varit av åsikten länge att om något skulle kunna vara Live-service så är det sportspelen. Ge uppdateringar varje år med laguppdateringar och liknande för en billigare summa. Sen köra EM/VM-uppdatering etc. Skulle gå att göra så mycket smart live-service-mässigt just på sportfronten.

I UFC-spelen så kör de ju inte nya spel varje år och i stället läggs det till nya fighters när de signas i verkligheten, men även har de ett team av fighters som ger förslag på hur statsen ska uppdateras på varje fighter i spelet efter varje riktigt event och match.

Vad menar du med spelarnamnen och aktuella lagen viktigast. Har aldrig köpt fifa, nhl, nba utan bara Ufc.. Bytas namnen ut varje upplaga ?

Skribent
Skrivet av submariner:

Vad menar du med spelarnamnen och aktuella lagen viktigast. Har aldrig köpt fifa, nhl, nba utan bara Ufc.. Bytas namnen ut varje upplaga ?

Spelare byter ju lag från säsong till säsong, spelarbyten, vissa slutar, någon kanske är skadad för säsongen och liknande. Att få den aktuella laguppställningen för året är viktigt för många.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Augustus:

Ännu ett spel där allt handlar om FUT och det finns ingen konkurrens som driver dem att utveckla spelet.

Spelet på plan när man spelar single player verkar dock ha förbättrats de senare åren. Spelet är nu betydligt mer likt gamla Pro Evolution Soccer (inte den nya skiten de kallar EFootball) och inte riktigt lika arkadaktigt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vi får se vem som kommet plocka upp FIFA-licensen.

Har inte 2k säkrat licensen?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Skribent
Skrivet av Beertagne:

Har inte 2k säkrat licensen?

Tror det "bara" var snack om de förhandlade om det, men inget officiellt än.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vilka nyheter vill du ha förutom lagen? Rosa kort och new game+.

Career mode:
Varje licensierat lag ska ha ett youth team där man kan hålla koll på sina unga framtida stjärnor.

När tränaren du gjort pratar i en cutscene så ska man kunna höra en röst åtminstone.

Ta tillbaka sponsoravtal som vi hade i de tidiga fifa spelen.

Mer och utvecklade cutscenes där varje val har en konsekvens. (Svarar man fel så kanske din stjärnanfallare lämnar in en transferbegäran osv.)

Och mycket mycket mer går att trycka in, men EA är EA..

Edit; Titta på hur 2K gjort mycareer i nba spelen. Så pass invecklat skulle career mode i ea fc vara..


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Skribent
Skrivet av Beertagne:

Career mode:
Varje licensierat lag ska ha ett youth team där man kan hålla koll på sina unga framtida stjärnor.

När tränaren du gjort pratar i en cutscene så ska man kunna höra en röst åtminstone.

Ta tillbaka sponsoravtal som vi hade i de tidiga fifa spelen.

Mer och utvecklade cutscenes där varje val har en konsekvens. (Svarar man fel så kanske din stjärnanfallare lämnar in en transferbegäran osv.)

Och mycket mycket mer går att trycka in, men EA är EA..

Edit; Titta på hur 2K gjort mycareer i nba spelen. Så pass invecklat skulle career mode i ea fc vara..

Jag gillade när FIFA hade det där storyläget i tre spel där man följde Hunters karriär. Önskar de kunde ta tillbaka något liknande även om det mer kändes som en interaktiv film ibland.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tycker karriärläget är broken. Vinner varje match på svåraste men det blir alltid mål på båda hållen pga nya soap-försvarskontrollerna. Stoppar inte mig från att spela det dock.

1
Skriv svar