Luigi's Mansion 2 HD

Robot
Luigi's Mansion 2 HD

Luigi's Mansion 2 fortsatt en mysryslig spöhistoria – om än ganska upphackad.

#luigis-mansion-2, #luigis-mansion-2-hd, #nintendo, #switch


Medlem

Kollar på Webhallen... 699 känns mycket för denna. Tyvärr. Svårt att motivera. Inväntar en rea eller om det kommer som billigare Nintendo Selects som ryktas introduceras snart.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Kollar på Webhallen... 699 känns mycket för denna. Tyvärr. Svårt att motivera. Inväntar en rea eller om det kommer som billigare Nintendo Selects som ryktas introduceras snart.

Ja det är högt pris som även går hand i hand med min pizza-jämförelse.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja det är högt pris som även går hand i hand med min pizza-jämförelse.

Haha sant! Betala för en fin-pizza men bara få en fryst från ICA känns... sådär

Medlem

Bra recension, men var beredd på att du får backa upp detta uttalande ” Rent grafiskt håller spelet dock samma klass som trean och ger oss mer än uppskalade texturer och högre upplösning.”

Du är för övrigt en av mina favoritrecensenter här på sajten, och lite extra kul att du recenserar mycket från Nintendo.

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Bra recension, men var beredd på att du får backa upp detta uttalande ” Rent grafiskt håller spelet dock samma klass som trean och ger oss mer än uppskalade texturer och högre upplösning.”

Du är för övrigt en av mina favoritrecensenter här på sajten, och lite extra kul att du recenserar mycket från Nintendo.

Ja alltså, 3an är ju tekniskt ändå lite finare. Men jag tycker detta ändå håller nästan samma höga klass i alla fall. Det är ingen lat grafik uppdatering som med Mario-spelen. Snarare hamnar vi åt hur de jobbade på grafiskt med Metroid Prime Remaken.

Och tack så mycket! Det värmer mitt kalla norrländska hjärta ❤️


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Kollar på Webhallen... 699 känns mycket för denna. Tyvärr. Svårt att motivera. Inväntar en rea eller om det kommer som billigare Nintendo Selects som ryktas introduceras snart.

Webhallen är svindyrt överlag. 589 med gratis frakt frakt på spelbutiken.se.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Webhallen är svindyrt överlag. 589 med gratis frskt frakt på spelbutiken.se.

Ok, det är nog bättre men tänker ändå att jag skulle nog mest betala 3-499 för det.

Medlem

Det känns orent att inte släppa detta som en minisamling där också ettan ingår. Nu finns tvåan och trean tillgängligt til Switch men inte det första spelet.

Medlem

Jag har en unpopular opinion angående Luigi Mansion-serien; den är skittråkig. Spelat alla tre spelen, alla lika bedrövligt tråkiga. Nödvändigt inlägg, jag vet... men kanske någon känner sig mindre ensam.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Jag har en unpopular opinion angående Luigi Mansion-serien; den är skittråkig. Spelat alla tre spelen, alla lika bedrövligt tråkiga. Nödvändigt inlägg, jag vet... men kanske någon känner sig mindre ensam.

Invänder med att 3:an är helt OK, när du spelar det tillsammans med en 5-6 åring.
Spelet är lagom svårt att börja träna koordinering och samarbete i spel för barn i den åldern.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Det känns orent att inte släppa detta som en minisamling där också ettan ingår. Nu finns tvåan och trean tillgängligt til Switch men inte det första spelet.

Ja, hade det varit en 1+2-samling hade jag kunnat svälja priset på ett helt annat sätt Och ologiskt att inte ha alla tre spelen samlade på en och samma konsol där det första känns lite bortglömt nu.

Skrivet av Dohman:

Jag har en unpopular opinion angående Luigi Mansion-serien; den är skittråkig. Spelat alla tre spelen, alla lika bedrövligt tråkiga. Nödvändigt inlägg, jag vet... men kanske någon känner sig mindre ensam.

Haha, du var ändå tvungen att spela alla tre för att komma fram till att det inte var för dig?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, du var ändå tvungen att spela alla tre för att komma fram till att det inte var för dig?

Mitt första LM är tvåan, då tänkte jag ju såklart "Originalet måste ändå vara så bra då alla pratar om det". Sen så ingick trean i Switch-paketet jag köpte från en vän.

Makes more sense doesn't it?


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Mitt första LM är tvåan, då tänkte jag ju såklart "Originalet måste ändå vara så bra då alla pratar om det". Sen så ingick trean i Switch-paketet jag köpte från en vän.

Makes more sense doesn't it?

Haha, lite i alla fall

Medlem

Bra recension.
Av det lilla jag minns av Luigi's Mansion 2 på 3DS, så hade jag nog personligen gett det en tvåa. Det var ganska mediokert, de fick till det mycket bättre med trean. Kommer att hoppa över Switch-versionen då det finns 4000 andra spel att välja bland (varav många är bättre)..

1
Skriv svar