På jakt efter trosor - Pantsu Hunter

Skrivet av Monki Rauklund:

Jag spelade aldrig de förut det i 3D för några år sen för att prova men självklart känner man till Leisure Suit Larry-spelen. Däremot minns jag något spel som kan hetat Lola som var typ management med en del snusk där man hade en porrindustri eller nåt sånt.

Ja, Larry-spelen är ju välkända om man har vuxit upp under 80-talet. Lula har jag nog bara hört om men aldrig kollat in riktigt.


signatur

We have far more in common than which devide us...

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Jag spelade aldrig de förut det i 3D för några år sen för att prova men självklart känner man till Leisure Suit Larry-spelen. Däremot minns jag något spel som kan hetat Lola som var typ management med en del snusk där man hade en porrindustri eller nåt sånt.

Ah, misstänker att du tänker på Lula - finns på GOG bl.a. Har väl åldrats... sådär. 😅 Tysk 90-talskvalitet!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Kära trosjägare... nu finns Pantsus på 70% rea.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Värt att testa, för så lite pengar.

Medlem

Bara 30 timmar kvar... slå till!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Fast allra bäst är nog att ha två konton?

Ett konto för vanliga spel och ett för de mindre rumsrena. Tänker särskilt den dagen dina ugnar kommer och smyglånar din dator.

Hoppas verkligen inte jag lever den dagen mina ugnar har AI och ska börja utvinna min personliga data, för vad jag antar är onda avsikter!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Hoppas verkligen inte jag lever den dagen mina ugnar har AI och ska börja utvinna min personliga data, för vad jag antar är onda avsikter!

Jag är inte särskilt orolig. Vi ska självklart skydda våra ungar ifrån vetskapen, men om de själva letar reda så kommer de också att hitta för eller senare oavsett hur diskreta vi försöker va.

Jag minns när jag och min kusin vi hittade vår mormors brors hemliga porrblaska i hans gamla torp. Jag tror vi var 7-8 bast och mormors bror hade sen en tid tillbaka flyttat ut pga sin hälsa/ålder. Han hade dock glömt att få slängt sin sin gamla porrblaska.

Det var när våra föräldrar bärde upp en stege i förberedelse att isolera taket som jag eller framförallt min kusin va snabbt upp på stegen. Han var nog 3 meter uppe, och kunde se över stödbjälkarna och det tog bara sekunder att göra fyndet. Titta det ligger porrtidningar där! Jag tror vi hitta ca. 5 tidningar. Men tidningarna försvann fort. Sen gjorde vi liknande fynd var och varannan skog runtom i staden (tror vår mormors bror var oskyldig dessa gånger). Vi hittade ICA-påsar med tomma ölburkar och/eller porrblaskor. Olämpliga saker ute i skogsdungar var inte ohört i början på 90-talet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Jag är inte särskilt orolig. Vi ska självklart skydda våra ungar ifrån vetskapen, men om de själva letar reda så kommer de också att hitta för eller senare oavsett hur diskreta vi försöker va.

Jag minns när jag och min kusin vi hittade vår mormors brors hemliga porrblaska i hans gamla torp. Jag tror vi var 7-8 bast och mormors bror hade sen en tid tillbaka flyttat ut pga sin hälsa/ålder. Han hade nog glömt att slänga sin sin gamla porrblaska. För det låg ett gäng tidningar uppe på insidan av vindstakets nock (uppe på stödbjälkarna), När våra föräldrar bärde upp en stege i förberedelse att isolera taket så var jag och min kusin snabbt upp på stegen och gjorde fyndet. Jag tror vi hitta ca. 5 tidningar. Men tidningarna försvann fort. Sen gjorde liknande fynd var och varannan skog (tror vår mormors bror var oskyldig dessa gånger). Vi hittade ICA-påsar med tomma ölburkar och/eller porrblaskor ute i skogsdungar var inte ohört i början på 90-talet.

Tror du missade lite vad jag skrev. Försökte göra mig lite rolig över ett simpelt stavfel i din första post som gjorde ungar till ugnar.

I övrigt så håller jag med, att utforska olika områden av livet och allting är en stor del av att växa upp.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Tror du missade lite vad jag skrev. Försökte göra mig lite rolig över ett simpelt stavfel i din första post som gjorde ungar till ugnar.

I övrigt så håller jag med, att utforska olika områden av livet och allting är en stor del av att växa upp.

Jaha, det missade jag. Min hjärna måste gjort autokorrekt på ugnar/ungar.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Intressant. När man läser texten "Is this game relevant to you?" så känns det som jag hör mitt samvete, snarare än en rekommendation.

Ja... "Stuck at home with my sister" låter också väldigt tilltalande... :/
Det är inte ens "stuck at home with my stepsister", utan ens riktiga?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skrivet av Hanzo:

https://i.ibb.co/2ck4cdG/relevant.png

Intressant. När man läser texten "is this game relevant to you?" så känns det som jag hör mitt samvete, snarare än en rekommendation.

Ja... "Stuck at home with my sister" låter också väldigt tilltalande... :/
Det är inte ens "stuck at home with my stepsister", utan ens riktiga?

De kan sin målgrupp.

Medlem

Se där ja... medlemsrecensionen har nått över 100 inlägg! Därmed är Pantsu Hunter officiellt en av de mest populära medlemsrecensionerna på FZ!

Edit:

Japp, jag kollade precis igenom 15 sidor med medlemsrecensioner:

  • Elden Ring är den populäraste med ca. 225 kommentarer och

  • Pantsu Hunter är den näst populäraste med 100+ kommentarer.

GRATTIS!

Pantsu Hunter är därmed den näst mest populära medlemsrecensionen på FZ!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

https://i.ibb.co/2ck4cdG/relevant.png

Intressant. När man läser texten "Is this game relevant to you?" så känns det som jag hör mitt samvete, snarare än en rekommendation.

Ja... "Stuck at home with my sister" låter också väldigt tilltalande... :/
Det är inte ens "stuck at home with my stepsister", utan ens riktiga?

Om jag har förstått rätt så är det inte "det" spelet handlar om. Sen om sådant insinueras är en annan sak men inget nämns i spelbeskrivningen eller i deras "Mature Content Description"

Den där texten Is this game relevant to you är riktigt ond! Man har inte köpt sådana spel för att undvika folks åsikter men gör man det så kommer Steam för evigt att veta om det och döma en i ens rekommendationer. Även om man köper det "privat" så lär de veta om och andra sina rekommendationer efter det.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Hoppas verkligen inte jag lever den dagen mina ugnar har AI och ska börja utvinna min personliga data, för vad jag antar är onda avsikter!

Haha

Skrivet av Hanzo:

Sen gjorde vi liknande fynd var och varannan skog runtom i staden (tror vår mormors bror var oskyldig dessa gånger).

Vi hittade också p-tidningar i skogen när vi var små, helt sjukt hur många gömmor det måste ha funnits där ute. En svunnen tid :')

Skrivet av Hanzo:

https://i.ibb.co/2ck4cdG/relevant.png

Ja... "Stuck at home with my sister" låter också väldigt tilltalande... :/
Det är inte ens "stuck at home with my stepsister", utan ens riktiga?

Va fan...

Skrivet av Hanzo:

GRATTIS!

Pantsu Hunter är därmed den näst mest populära medlemsrecensionen på FZ!

Tack! Känns stort och riktigt kul att ha fått tillföra finkultur till FZ på det sättet.

Skrivet av Atilaa:

Den där texten Is this game relevant to you är riktigt ond! Man har inte köpt sådana spel för att undvika folks åsikter men gör man det så kommer Steam för evigt att veta om det och döma en i ens rekommendationer. Även om man köper det "privat" så lär de veta om och andra sina rekommendationer efter det.

Ingenting är privat! Även om jag raderat Pantsu Hunter från Switch så barnen inte ska se det, så går det alltid att hitta under spel att tankar ner igen ...

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

Tack! Känns stort och riktigt kul att ha fått tillföra finkultur till FZ på det sättet.

Ingenting är privat! Även om jag raderat Pantsu Hunter från Switch så barnen inte ska se det, så går det alltid att hitta under spel att tankar ner igen ...

Tyckte det var kul med en sådan här recension som tar lite udden av vad många räknar som vanliga spel som man kan prata om. Det där med använda trosor är trots allt ett fenomen i Japan som sen spridit sig till andra länder. Sen är det trevligt att det inte är sådär perverst som alldeles för många visuella noveller på Steam är nuförtiden.

Kan också nämna att "min kompis" skaffat ett nytt Steam konto för att testa Pantsu Hunter

Medlem

Phew, det satt långt inne men Jag hann tids nog kamma hem spelet... till min väns sekundära Steam-konto innan rean tog slut!

Edit:
Min vän testade i 10 minuter och hälsar att det är oväntat välskriven dialog och backstory. Spännande! Kul att det finns lite exploration-element så att det inte är 100% dialogval. Helt OK röster och snyggt ritat.

Så... själva anledningen till att protagonisten intresserar sig för jaga pantsus är alltså för att han kan bedöma deras personlighet utifrån färg, form och motiv på vilka pantsus de bär, och därifrån kan han bedöma om de kan va framtida flickvän/fru-material eller ej.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Finns det bra spel i samma fint ritade 2D-stil som har mer ”rumsrent” tema någon kan rekommendera?
Lirar Until Then just nu och det är iof pixlad anime-grafik men väldigt snyggt gjort och bra.

https://store.steampowered.com/app/1574820/Until_Then/

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Hanzo:

Phew, det satt långt inne men Jag hann tids nog kamma hem spelet... till min väns sekundära Steam-konto innan rean tog slut

Edit:
Min vän testade i 10 minuter och hälsar att det är oväntat välskriven dialog och backstory. Spännande! Kul att det finns lite exploration-element så att det inte är 100% dialogval. Helt OK röster och snyggt ritat.

Så... själva anledningen till att protagonisten intresserar sig för jaga pantsus är alltså för att han kan bedöma deras personlighet utifrån färg, form och motiv på vilka pantsus de bär, och därifrån kan han bedöma om de kan va framtida flickvän/fru-material eller ej.

Haha! Kommit längre i spelet nu?
Handlingen är rolig, dialogerna är välskrivna, precis som du skriver.

Skrivet av Tiggaren:

Finns det bra spel i samma fint ritade 2D-stil som har mer ”rumsrent” tema någon kan rekommendera?

Vet inte ... men Panstu Hunter finns ju

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Kan också nämna att "min kompis" skaffat ett nytt Steam konto för att testa Pantsu Hunter

Vad tyckte kompisen då?

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

Vad tyckte kompisen då?

Kompisen tycker det är förvånansvärt bra, väldigt charmigt och den grafiska stilen känns väldigt välgjord. Kört halva spelet än så länge, men är definitivt en 3 utan av 5. Återkommer när kompisen lirat klart mästerverket

Releasehästryttare

Såg det här på Steam


signatur

We have far more in common than which devide us...

Medlem

Det där är ju dessutom bara en ganska tam topp på ett stort isberg.

...säger de som kan sådant där.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skriv svar