David Hayter snackar ännu mer Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

Robot
David Hayter snackar ännu mer Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

Det vankas bestående skador och flera kameravinklar.

#Konami, #Metal-gear-solid-delta, #Snake-eater, #nyhetstips


Medlem

Konstig röst... har de dubbat amerikanen men inte japanen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser fram emot att återvända. Snake Eater var mitt första Metal Gear och det var så satans bra.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Konstig röst... har de dubbat amerikanen men inte japanen?

Det är ju snakes röst

Medlem

Ser ok ut på klippen men fortfarande skeptisk, inbäntar oberoende review på denna..

Hade helst sett mgs1 remake men 3an var bra drn med.

Medlem

The Boss hade en look som var inspirerad av Charlotte Ramplings (när hon var ung). Hideo Kojima hade andra planer för hennes outfit, men hon upplevdes ändå som "het" av fansen, trots Konamis bromsar.

Att Konami förfulat henne såhär mycket känns som ett ganska medvetet val. Orginaltanken med designen är bortblåst. Med dagens teknik kunde de ha förstärk visionen av en vacker moderlig fiende som skulle vara svår att behöva döda, men nu försvinner den tanken helt och den vackra scenen som var byggd runt det blir nu bara snygg grafik istället för inramningen som Kojima tänkt sig.

En rättvis remake av MGS4 känns nu långt borta, då det spelet var hetast minst pk i hela serien.

Medlem

Tyckte snake eater var riktigt bra minns jag.
Till skillnad från från andra mgs spelen från den tiden körde jag bara genom det 1 gång så blir att hålla koll på detta spel
@Razken


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

https://assetsio.gnwcdn.com/metal-gear-solid-delta-the-boss-r...

The Boss hade en look som var inspirerad av Charlotte Ramplings (när hon var ung). Hideo Kojima hade andra planer för hennes outfit, men hon upplevdes ändå som "het" av fansen, trots Konamis bromsar.

Att Konami förfulat henne såhär mycket känns som ett ganska medvetet val. Orginaltanken med designen är bortblåst. Med dagens teknik kunde de ha förstärk visionen av en vacker moderlig fiende som skulle vara svår att behöva döda, men nu försvinner den tanken helt och den vackra scenen som var byggd runt det blir nu bara snygg grafik istället för inramningen som Kojima tänkt sig.

En rättvis remake av MGS4 känns nu långt borta, då det spelet var hetast minst pk i hela serien.

Haha PK-argumenten hittar hit, vad spelar det för roll hur karaktären ser ut?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha PK-argumenten hittar hit, vad spelar det för roll hur karaktären ser ut?

Haha ja, det är ändå lite underhållande att allt går att vända till sådana argument, oavsett vad Det roligaste nu är ju dessutom att karaktären ifråga ser väldigt lik ut originalet

Medlem
Skrivet av Kindra:

Det är ju snakes röst

Det förstår jag ja, men om man tittar på videon så känns rösten pålagd i efterhand.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

https://assetsio.gnwcdn.com/metal-gear-solid-delta-the-boss-r...

The Boss hade en look som var inspirerad av Charlotte Ramplings (när hon var ung). Hideo Kojima hade andra planer för hennes outfit, men hon upplevdes ändå som "het" av fansen, trots Konamis bromsar.

Att Konami förfulat henne såhär mycket känns som ett ganska medvetet val. Orginaltanken med designen är bortblåst. Med dagens teknik kunde de ha förstärk visionen av en vacker moderlig fiende som skulle vara svår att behöva döda, men nu försvinner den tanken helt och den vackra scenen som var byggd runt det blir nu bara snygg grafik istället för inramningen som Kojima tänkt sig.

En rättvis remake av MGS4 känns nu långt borta, då det spelet var hetast minst pk i hela serien.

Håller helt enkelt inte med.
Tror tanken är att hon ska se äldre ut, inte bara det, men ska se äldre ut än Naked Snake, vilket hon inte gjorde alls i mgs3.
Dom såg typ lika gamla ut, Naked ska vara runt 29-35 (beroende på vem du frågar)
The boss är 41-42, men såg ut att vara yngre.
Det är inte stor skillnad på åldrarna men tror ändå poängen ligger kvar, Naked är en lärling till The Boss så tror dom vill att hon ska se lite äldre ut bara, förstår om man inte gillar nya utseendet, men tror inte det har med "pk" att göra.

Vi får se, jag kan ha fel.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Konstig röst... har de dubbat amerikanen men inte japanen?

Varför säger du så ?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Varför säger du så ?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

https://assetsio.gnwcdn.com/metal-gear-solid-delta-the-boss-r...

The Boss hade en look som var inspirerad av Charlotte Ramplings (när hon var ung). Hideo Kojima hade andra planer för hennes outfit, men hon upplevdes ändå som "het" av fansen, trots Konamis bromsar.

Att Konami förfulat henne såhär mycket känns som ett ganska medvetet val. Orginaltanken med designen är bortblåst. Med dagens teknik kunde de ha förstärk visionen av en vacker moderlig fiende som skulle vara svår att behöva döda, men nu försvinner den tanken helt och den vackra scenen som var byggd runt det blir nu bara snygg grafik istället för inramningen som Kojima tänkt sig.

En rättvis remake av MGS4 känns nu långt borta, då det spelet var hetast minst pk i hela serien.

Hon ser ju mer ut som rampling nu än den gamla ps2 modellen Det enda är att hon ser ut att vara 40 och inte 25, vilket är helt jävla canon, man kanske får se lite pattar om den senare outfitten visar hennes c-section igen så du kan få dig en liten stund. Lmao

I övrigt så känns det som en ytterst obskyrd liten fotnot att irritera sig över gällande mgs universumet, lmao, brudarna i spelen har aldrig varit det som gjort mig till ett fan iaf.

Medlem

Jag brukar va skeptisk till Konami, men den här trailern gillar jag. Det finns dock något hårstrå av misstänksamhet kvar. Konami har vad jag vet inte lyckats med något bra MGS-släpp de senaste decenniet?

Snake ser lite frånvarande ut i blicken

Eller... använder Snake sitt periferiseende för att bättre se rörelser än vad han skulle göra med direktseende? När vi tränade randori (fri träning i avseendet många mot en) i Aikidon fick vi lära oss att inte titta direkt utan försöka använda periferiseendet till att hålla koll på omgivningen. Likadant, när vi tar körkort pratar vi om att använda en avsökande och rörlig blick på omgivningen snarare än att ha en fast blick. Kan det vara därför Snake riktar blicken neråt bröstet/bältet snarare än söker ögonkontakt?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag brukar va skeptisk till Konami, men den här trailern gillar jag. Det finns dock något hårstrå av misstänksamhet kvar. Konami har vad jag vet inte lyckats med något bra MGS-släpp de senaste decenniet?

https://i.ibb.co/S75z4V5/blicken.png

Snake ser lite frånvarande ut i blicken

Eller... använder Snake sitt periferiseende för att bättre se rörelser än vad han skulle göra med direktseende? När vi tränade randori (fri träning i avseendet många mot en) i Aikidon fick vi lära oss att inte titta direkt utan försöka använda periferiseendet till att hålla koll på omgivningen. Likadant, när vi tar körkort pratar vi om att använda en avsökande och rörlig blick på omgivningen snarare än att ha en fast blick. Kan det vara därför Snake riktar blicken neråt bröstet/bältet snarare än söker ögonkontakt?

Spelar 5an just nu o det är helt magiskt. Har för mig att det blev GOTY 2015. Längtar som fan efter snake eater, hoppas det släpps redan iår

Medlem

@submariner ja men 5:an gjordes av Hideo Kojima. MGS5 är riktigt bra. Jag tänker mer på hur Konami hanterade MGS: Survive och Master Collection. Jag är skeptisk till om Konami kommer göra en bra remake av MGS3.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kanske inte är rätt tråd men den tar upp något som jag sett i många andra trådar.
När någon kritiserar fiktiva karaktärers utseenden så tycker andra att det känns rätt att kritisera personen och i vissa fall hoppa på personen?
Jag förstår inte hur kritik på utseenden av fiktiva karaktärer kan rättfärdiga det, sitter inte rätt med mig.

1
Skriv svar