Nytt Avowed-gameplay bekräftar tredjepersonsvy

Robot
Nytt Avowed-gameplay bekräftar tredjepersonsvy

Och striderna har fått bättre feedback sedan senast.

#Avowed, #Obsidian


Medlem

Avowed blandar verkligen, ibland ser det bra ut ibland mindre bra, rent grafiskt. Här gör sig verkligen gamepass för egen del, hade antagligen inte köpt men nu kan man köra det ändå.

Medlem

Jag tillhör nog den lilla skaran som verkligen älskar Obsidians stil, vare sig det är Pillars of Eternity, Outer Worlds eller nu Avowed. Superpeppad, så till den grad att jag kommer att köpa spelet även om jag får det på GamePass. Det här ska spelas hårt 😊


signatur

War, War never changes...

Medlem

Älskar Pillars-serien och första person så detta är ett givet köp.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Jag tillhör nog den lilla skaran som verkligen älskar Obsidians stil, vare sig det är Pillars of Eternity, Outer Worlds eller nu Avowed. Superpeppad, så till den grad att jag kommer att köpa spelet även om jag får det på GamePass. Det här ska spelas hårt 😊

Det jag tycker om är att deras spel har den där retro-känslan även om de kör med avancerad grafik. Det har nog både med grafik och spelmekanik att göra.

Medlem

Eora är en fantastisk setting, ser fram emot att spela detta. Väldigt roligt att höra någon prata och nörda loss om sånt som animancy, soul essence, godlikes, geografin, orlans, de olika gudarna etc.

Medlem

Tycker Avowed ser grymt ut, ett spel som gjort för mig Sen förstår jag nog inte riktigt heller varför alla är så anti den grafiska stilen. Måste allt se mörkt, grått och realistiskt ut? Tycker det ser fruktansvärt charmigt ut.

Medlem

Ser helmysigt ut och det märks tydligt att de har bytt grafikmotor.

Medlem

Man blir bara mer och mer hypad!

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Eora är en fantastisk setting, ser fram emot att spela detta. Väldigt roligt att höra någon prata och nörda loss om sånt som animancy, soul essence, godlikes, geografin, orlans, de olika gudarna etc.

Det är nog enda anledningen till att jag kommer spela. Har inte så höga förhoppningar, men älskar lore.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tarotikum:

Jag tillhör nog den lilla skaran som verkligen älskar Obsidians stil, vare sig det är Pillars of Eternity, Outer Worlds eller nu Avowed. Superpeppad, så till den grad att jag kommer att köpa spelet även om jag får det på GamePass. Det här ska spelas hårt 😊

Just Pillars of Eternity är det nog få som inte gillar stilen i. Hoppas jag, i alla fall. För det är ju fantastiskt ögongodis.

Medlem

Var inte alls intresserad av detta spel när det först avslöjades, men ju mer dem visar desto mer intresserad blir jag.
Kommer absolut testa detta

Medlem

Uppskattar att de verkar ha behållt och utvecklat mycket av karaktärsbyggandet och statsen från tidigare spel.

Gillade verkligen hur man kunde bygga väldigt varierande karaktärer, ex. en Wizard med mycket might gör mer damage, och en med mycket intelligence har längre debuffs och större AoE. Få RPGs tillåter att man bygger en fungerande Fighter som fokuserar på int och wisdom, men Obsidian fick det att fungera i deras system. 😊

Medlem

YAY tredje person...

Medlem

Det är ju en kopia av The Outer Worlds fast i fantasymiljö.

Samma sprakande färgpalett med toner som skär sig mot varandra.

Det är ett väldigt litet spel för att vara RPG, spelet kommer vara över innan du knappt hunnit börja planera hur du ska levla din karaktär och uppgradera all loot.

Istället för en enda stor och öppen karta har det separata små klaustrofobiska zoner som man teleporteras till via en hubb.

Det är samma stela och klumpiga känsla i världen, "Theme park"-approach när det gäller placeringen av fiender och statiska NPC:s.

Det är samma dialoger med språk som i dagens Kalifornien och Marvelfilmerna, fylld med "quirky" lustiga karaktärer, sarkasm och sexuella anspelningar.

Systemet med skills & stats är lika simpelt (tre nivåer för att öka meleeskada med 25%, 40% och 50%).

Vi får se om det har samma urdumma quest marker som i Outer Worlds, där en radar mitt på skärmen visade hur många meter du har till nästa mål.

Det finns ju ingenting som påminner om seriösa Pillars of Eternity annat än viss lore.

Gillade man The Outer Worlds kommer man tycka om Avowed, men drömmer man om stora, episka och mogna RPGs får man tyvärr leta nån annanstans.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det är ju en kopia av The Outer Worlds fast i fantasymiljö.

Samma sprakande färgpalett med toner som skär sig mot varandra.

Det är ett väldigt litet spel för att vara RPG, spelet kommer vara över innan du knappt hunnit börja planera hur du ska levla din karaktär och uppgradera all loot.

Istället för en enda stor och öppen karta har det separata små klaustrofobiska zoner som man teleporteras till via en hubb.

Det är samma stela och klumpiga känsla i världen, "Theme park"-approach när det gäller placeringen av fiender och statiska NPC:s.

Det är samma dialoger med språk som i dagens Kalifornien och Marvelfilmerna, fylld med "quirky" lustiga karaktärer, sarkasm och sexuella anspelningar.

Systemet med skills & stats är lika simpelt (tre nivåer för att öka meleeskada med 25%, 40% och 50%).

Vi får se om det har samma urdumma quest marker som i Outer Worlds, där en radar mitt på skärmen visade hur många meter du har till nästa mål.

Det finns ju ingenting som påminner om seriösa Pillars of Eternity annat än viss lore.

Gillade man The Outer Worlds kommer man tycka om Avowed, men drömmer man om stora, episka och mogna RPGs får man tyvärr leta nån annanstans.

Du har redan spelat spelet alltså? Berätta mer

Medlem
Skrivet av DieZe:

Du har redan spelat spelet alltså? Berätta mer

Sarkasm utan substans. Du kommer att älska Avowed!


signatur

Memento Mori

Medlem

Det ser ju förskräckligt ut. Inte alls samma vibe som första trailern gav, riktigt besviken,.

Medlem

Jag tycker det här ser fantastiskt ut! Högt upp på min lista nu

1
Skriv svar