Tre nya Xbox Series-konsoler släpps i vinter – två utan skivläsare

Robot
Tre nya Xbox Series-konsoler släpps i vinter – två utan skivläsare

Samma prestanda som nuvarande, så det är inga "Pro"-konsoler.

#xbox-series-s, #xbox-series-x, #xbox-series-x-digital-edition


Medlem

Inte förvånad att det inte rör sig om en Pro-konsol då de ryktats stå över en sådan denna generationen och istället satsar på en helt ny generation redan 2026 istället! Dock lite tråkigt att den beryktade handhållna Xbox-konsolen inte visades upp, men den kommer nog tidigt nästa år istället. Tills dess verkar den glittriga 2TB-konsolen med skivläsare perfekt för mig!

Medlem

"The black Series S model is now available in white!"

Sicken revolution. Marknadsavdelningen har förtjänat sin lön den här månaden. 😃

Medlem

Jag hoppas att man kan "köpa" en Galaxy Black Xbox Series X via All access på Elgiganten, för då kommer det nog bli en sån i julklapp till mig, och ungarna, i år.

Medlem

Finns det alltså folk som köper Xbox.. ?

Trodde seriöst hela deras marknadsavdelning hade fått sparken för deras " lyckade " lanseringar innan

Medlem
Skrivet av Wobble:

Finns det alltså folk som köper Xbox.. ?

Trodde seriöst hela deras marknadsavdelning hade fått sparken för deras " lyckade " lanseringar innan

Ja man måste ju göra det om man ska ha något att spela i år eller nästa år

Medlem

Lägg ner series s. Den är patetisk redan som den är.

Medlem
Skrivet av Wobble:

Finns det alltså folk som köper Xbox.. ?

Trodde seriöst hela deras marknadsavdelning hade fått sparken för deras " lyckade " lanseringar innan

Efter den här showen blev jag grymt sugen på en igen. Speciellt den nya Space Black med 2TB!

Medlem

Inget nämns om efficiency dock. Mer power efficient maskiner med bättre nod, stöd för Wifi 7 m.m.
Inte lika kul som prestanda-uppgraderingar, men det är inte ingenting i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Efter den här showen blev jag grymt sugen på en igen. Speciellt den nya Space Black med 2TB!

Håller med, när hade Microsoft en så här matig show senast? Det blir nog en Series S och sen Nintendos nya konsol på det. 👌🥰

KoP
Medlem

Då kanske dom sänker priset på gamla Series X så man äntligen kan investera i en? Vägrar betala nypris för något som är 4 år gammalt. 😐

Medlem
Skrivet av KoP:

Då kanske dom sänker priset på gamla Series X så man äntligen kan investera i en? Vägrar betala nypris för något som är 4 år gammalt. 😐

Vad är du beredd att betala för en begagnad?
Har sett ett pris på 3000kr.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

ZF
Medlem

Så den nya utan skivspelare är 1gig medan den nya med har 2..?

Verkar vettigt...

Medlem

Bra show och äntligen ett nytt Gears. Tyvärr verkar det mesta roligt komma tidigast nästa år vilket i spelvärlden innebär 2026-2027 där nånstans. Helt sjukt egentligen. Spelen som presenteras nästa år lär inte ens släppas den här generationen. Det räcker att spelen visas 6 månader före släpp. Ingen orkar väl ha en 2-3 år lång hype ändå? Jag hinner tröttna på spelet långt innan jag får det i handen.

Borde inte båda Xbox Series X-maskinerna ha 2TB? Och $599 är väl lite väl saftigt? Svårt att tro att kunder kommer flockas till detta.


signatur

What ⏱ Is ♥?

KoP
Medlem
Skrivet av lonian:

Vad är du beredd att betala för en begagnad?
Har sett ett pris på 3000kr.

Nä beggat vill man ju inte ha. 😣 Men runt 3500-4000:- för en ny efter 4 år känns rimligt. 🙄

Medlem
Skrivet av Bennii:

"The black Series S model is now available in white!"

Sicken revolution. Marknadsavdelningen har förtjänat sin lön den här månaden. 😃

Den har väl dubbelt så stor hårddisk också?

Medlem

Alla dessa nya konsoll " uppdateringar" rykten om bärbara enheter pro varianter får lite sega vibbar av alla dessa varianter

Medlem

Tråkigt att de inte gjorde en cylinderformad Xbox series X som de hade tänkt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nä beggat vill man ju inte ha. 😣 Men runt 3500-4000:- för en ny efter 4 år känns rimligt. 🙄

Då får du nog köpa en Xbox series S.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Endast ett ord snurrar i huvudet. Varför?

Medlem
Skrivet av Bennii:

"The black Series S model is now available in white!"

Sneglar på min vita series S och fattar inte riktigt vad du menar, menar du Series X?

S finns bara i vitt

Kanske är du sarkastisk, kan erkänna att jag fortfarande inte riktigt vaknat ^^

Medlem
Skrivet av Zensu:

Sneglar på min vita series S och fattar inte riktigt vad du menar, menar du Series X?

S finns bara i vitt

Kanske är du sarkastisk, kan erkänna att jag fortfarande inte riktigt vaknat ^^

Du har uppenbarligen inte vaknat. Gå och drick morgonkaffet. 😃

https://www.webhallen.com/se/product/366493-Xbox-Series-S-1TB...

Den svarta Series S är 1TB-modellen och den kommer nu i vitt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Du har uppenbarligen inte vaknat. Gå och drick morgonkaffet. 😃

https://www.webhallen.com/se/product/366493-Xbox-Series-S-1TB...

Den svarta Series S är 1TB-modellen och den kommer nu i vitt.

Hade inte den blekaste om att 1TB modellen av S ens fanns

Så går det när man öppnar munnen utan koll haha, springer direkt till kaffemaskinen!

My bad :>

Medlem

Den glittriga känns väldigt Razer år 2008. Lite hatkärlek på den.

Medlem
Skrivet av Wobble:

Finns det alltså folk som köper Xbox.. ?

Trodde seriöst hela deras marknadsavdelning hade fått sparken för deras " lyckade " lanseringar innan

Köpte en förra året beggat för att blidka familjen (intalar jag mig själv iaf). Diablo 4 (sedan säsong 4) co-op i soffan med frugan + Game pass till barnens alla spel är verkligen att rekommendera!

Medlem

Köpte en series X förra veckan, gamepass är grymt och det är en billig bra dator helt enkelt.

It's not a lake, it's an ocean

Roligt när Phil Spencer påstår att "our consoles are doing so well" i intervjun hos IGN efteråt. Det är ju helt enkelt inte sant, och jag undrar lite vem dessa nya konsoler är till för. Man kan notera att det inte blev någon cylinderformad konsol utan bara en vit Series X i samma skal. Är det kanske så att Microsoft helt enkelt inte vill lägga ned så mycket mer resurser på en plattform som ändå inte säljer. Att slänga in en större SSD och måla skalet vitt kostade väl inte så mycket.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Så när den begränsade varianten är slut är det enbart digitalt som gäller?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Roligt när Phil Spencer påstår att "our consoles are doing so well" i intervjun hos IGN efteråt. Det är ju helt enkelt inte sant, och jag undrar lite vem dessa nya konsoler är till för. Man kan notera att det inte blev någon cylinderformad konsol utan bara en vit Series X i samma skal. Är det kanske så att Microsoft helt enkelt inte vill lägga ned så mycket mer resurser på en plattform som ändå inte säljer. Att slänga in en större SSD och måla skalet vitt kostade väl inte så mycket.

Nä, de har nog mer eller mindre gett upp på denna generationen (även om det kommer många bra spel nu) men de satsar nog på sin nästa generations konsol som ryktas släppas 2026 samt den kommande handhållna som nämndes i samma intervju! Så är en inte så pepp på vad som finns nu är det nog bäst att invänta deras nästa stora steg.

Skrivet av Margy:

Så när den begränsade varianten är slut är det enbart digitalt som gäller?

Nja, den standardiserade Series X kommer väl finnas kvar? Svarta 1tb-konsolen alltså. Vita all digital blir väl bara ett alternativ för dem som vill ha extra kraften men inte nödvändigtvis någon skivläsare (kanske bara spelar över Game Pass t.ex.) för de sa inget om att den skulle utgå. Vore mycket tråkigt om så vore fallet!

12
Skriv svar