"Switch 2" kan dröja ännu längre än till mars 2025

Medlem
Skrivet av lonian:

Du menar det är bättre att släppa en konsol utan spel vid release? Som Microsoft? Blir ju ingen skillnad på spel om Switch 2 släpps nu i stället för senare. Visst du får en ny Switch 2 att spela Switch 1 spel på men kul då.

Jag menar att deras ursäkt är bullshit. De har väl räknat ut hur mycket de kan mjölka innan de släpper nextgen.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jag menar att deras ursäkt är bullshit. De har väl räknat ut hur mycket de kan mjölka innan de släpper nextgen.

Fast det handlar ju inte bara om spelen utan även om att de vill säkra större lager av konsoler för att säkra tillgång och motverka scalpers. Och de kommer högst antagligen sälja Switch-konsoler även efter nya släppts så din bs-teori håller inte riktigt. De kommer kunna leva länge på den ändå utan att skjuta upp nya konsolen in infinite. Den blir ju bara föråldrad om de sitter på den för länge.

Medlem

Hoppas på mars 2025, det blir lagom så jag hinner få lite mer milage på min Switch Oled.

Skrivet av Deekar:

Är så trött på Nintendo. Riktigt giriga är dem. Tänker bara på pengar. Måste mjölka konsol, måste göra remakes, måste ge ut en miljard remasters, måste släppa ett till dåligt copy/paste pokemon.

Och alla hyllar ständigt Nintendo🤦🏼‍♂️

Precis samma sak på alla format, så du är väl trött då på spelbranschen generellt. Fördelen med Nintendo är ju att deras spel i alla fall brukar hålla bra kvalitet vid release (man behöver inte vänta ett halvår på att spelen ska lagas) och fritt från mikrotransaktioner och liknande sattyg.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Precis samma sak på alla format, så du är väl trött då på spelbranschen generellt. Fördelen med Nintendo är ju att deras spel i alla fall brukar hålla bra kvalitet vid release (man behöver inte vänta ett halvår på att spelen ska lagas) och fritt från mikrotransaktioner och liknande sattyg.

De andra har åtminstone gått in i ny generation (och snart ut) och har inga problem att köra 10 år gamla tredjepartspel eller behövs nedgraderas grafikmässigt på sina konsoler.
Kan inte säga att jag upplevt en dålig release på något av de exklusiva spelen jag spelat på PS5.

Medlem
Skrivet av Deekar:

De andra har åtminstone gått in i ny generation (och snart ut) och har inga problem att köra 10 år gamla tredjepartspel eller behövs nedgraderas grafikmässigt på sina konsoler.
Kan inte säga att jag upplevt en dålig release på något av de exklusiva spelen jag spelat på PS5.

Förstår inte hur du fick ihop det där, tankevurpa deluxe? Ja, deras förra generation startade ju 2013, Switch kom igång 2017.. Nintendo och Playstation/Xbox är liksom inte i jämna steg rent tidsmässigt med sina konsolcykler sedan flera generationer bakåt :/
Spelen nedgraderas i både grafik och funktioner på Xbox Series S..

Medlem
Skrivet av Majoren:

Förstår inte hur du fick ihop det där, tankevurpa deluxe? Ja, deras förra generation startade ju 2013, Switch kom igång 2017.. Nintendo och Playstation/Xbox är liksom inte i jämna steg rent tidsmässigt med sina konsolcykler sedan flera generationer bakåt :/
Spelen nedgraderas i både grafik och funktioner på Xbox Series S..

Sa jag att de släppte samtidigt? De har hårdvara sämre än en Samsung Galaxy S8. Kanske dags att pusha för en ny generation tidigare.. Senaste 2 Pokemon till exempel har varit så kasst så det är pinsamt.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Sa jag att de släppte samtidigt? De har hårdvara sämre än en Samsung Galaxy S8. Kanske dags att pusha för en ny generation tidigare.. Senaste 2 Pokemon till exempel har varit så kasst så det är pinsamt.

Jepp, det gjorde du, men tror du insåg tabben nu så det drar vi ett streck över.
Hårdvaran har ju levererat väldigt bra under dessa år. Kunna spela spel som Witcher 3 bärbart var ju ren sci-fi före Switch kom, inget som någon Galaxy S8 i världen hade klarat av..
Köper man en bärbar konsol så räknar man förstås inte med att den presterar på samma nivå som renodlade stationära.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jepp, det gjorde du, men tror du insåg tabben nu så det drar vi ett streck över.
Hårdvaran har ju levererat väldigt bra under dessa år. Kunna spela spel som Witcher 3 bärbart var ju ren sci-fi före Switch kom, inget som någon Galaxy S8 i världen hade klarat av..
Köper man en bärbar konsol så räknar man förstås inte med att den presterar på samma nivå som renodlade stationära.

Snälla, när sa jag att de släpptes samtidigt? Klart den klarat av de spel den är gjord för. Men de hade kunnat göra så mycket mer med kraftigare hårdvara. Inte behöva spela Hogwarts Legacy med grafik från 2010.

Medlem

Det är ändå inte värt bry sig om 3e parts trippel A spel på en Nintendo konsol.
Finns ingen anledning att köpa dessa spel på en PS5 eller Xbox heller för den delen enligt mig. På PS och Xbox går ju ändå bara många i 30fps när det går att maxa allt i 120fps eller mer i 4k på en dator om man verkligen satsar på att ha en bra PC.

Att klaga på att Nintendo släpper dålig hårdvara, det är bara att acceptera att man köper inte en Nintendokonsol för trippel A tredjepart, man köper för exklusiva roliga Nintendospel och gillar man inte dessa spel ser jag ingen anledning till att köpa av Nintendo alls.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det är ändå inte värt bry sig om 3e parts trippel A spel på en Nintendo konsol.
Finns ingen anledning att köpa dessa spel på en PS5 eller Xbox heller för den delen. På PS och Xbox går ju ändå bara många i 30fps när det går att maxa allt i 120fps eller mer i 4k på en dator.

Att klaga på att Nintendo släpper dålig hårdvara, det är bara att acceptera att man köper inte en Nintendokonsol för trippel A tredjepart, man köper för exklusiva roliga Nintendospel och gillar man inte dessa spel ser jag ingen anledning till att köpa av Nintendo alls.

Fast Switch 2 kommer nog vara betydligt bättre för tredjepartsspel än Switch någonsin var av två enkla anledningar: starkare och modernare hårdvara, och DLSS 3.5! Kommer nog absolut att gå att spela 4K60 på Switch 2 i dockat läge i flesta titlar. Vilket andra konsoler inte kommer mäkta med, eller kanske PS5 Pro då som också beräknas bli riktigt stark och ha egen DLSS-variant. Sen har ju inte alla råd att köpa PC-hårdvara för 4k120 - speciellt inte nu med så dyra grafikkort - så att säga att att man kan maxa allt bara en har en PC är rätt verklighetsfrånvänt. Speciellt om du kollar i samma prisklass som spelkonsoler som många känner är mer rimliga pengar att lägga på sådan hobby (förutom de som har verkligt specialintresse och lägger typ all inkomst på det då). Så vill en ha bästa av två världar kommer Switch 2 antagligen vara otroligt kapabel maskin för både exklusiviteter och tredjepartstitlar som antagligen inte skulle se eller köra lika bra på nuvarande Switch.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Så att säga att att man kan maxa allt bara en har en PC är rätt verklighetsfrånvänt. Speciellt om du kollar i samma prisklass som spelkonsoler som många känner är mer rimliga pengar att lägga på sådan hobby

Ja formulerade inte texten från mitt tänkesätt men det var det jag hade tänkt att rätta till. Nåväl.

Ser man det från mitt perspektiv är det ingen anledning att köra trippel A annat än på datorn då jag har den utrustningen.

Sen kan man naturligtvis se det från andra vinklar och klaga på att Nintendo har dålig hårdvara och inte når upp till samma nivå som dom andra.

Jag spelar spel främst för att de är kul och på bästa plattformen det går att spela dem på. Är dom exklusiva så är dom det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja formulerade inte texten från mitt tänkesätt men det var det jag hade tänkt att rätta till. Nåväl.

Ser man det från mitt perspektiv är det ingen anledning att köra trippel A annat än på datorn då jag har den utrustningen.

Sen kan man naturligtvis se det från andra vinklar och klaga på att Nintendo har dålig hårdvara och inte når upp till samma nivå som dom andra.

Jag spelar spel främst för att de är kul och på bästa plattformen det går att spela dem på. Är dom exklusiva så är dom det.

Ja, just nu (med Switch) är det rätt många titlar jag inte skulle vilja spela på den utan hellre PS5 (jag har ingen PC) så just nu håller jag med om att den är bäst för exklusiviteterna och kanske indiespel men jag tror jag kommer känna ordentligt annorlunda med Switch 2

Medlem
Skrivet av lonian:

Det är ändå inte värt bry sig om 3e parts trippel A spel på en Nintendo konsol.
Finns ingen anledning att köpa dessa spel på en PS5 eller Xbox heller för den delen enligt mig. På PS och Xbox går ju ändå bara många i 30fps när det går att maxa allt i 120fps eller mer i 4k på en dator om man verkligen satsar på att ha en bra PC.

Att klaga på att Nintendo släpper dålig hårdvara, det är bara att acceptera att man köper inte en Nintendokonsol för trippel A tredjepart, man köper för exklusiva roliga Nintendospel och gillar man inte dessa spel ser jag ingen anledning till att köpa av Nintendo alls.

Kör många tredjeprtsspel på Switchen, några är dåliga men flertalet tycker jag Switchen gör rätt bra ifrån sig. Hade jag nu haft en PS5 hde jag nog kört t.ex. RE4 Remake på den över datorn även om jag kunnat spela det i 8K 4000fps på datorburken

"Det suger att spela på datorn" som ungdomarna säger...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Kör många tredjeprtsspel på Switchen, några är dåliga men flertalet tycker jag Switchen gör rätt bra ifrån sig. Hade jag nu haft en PS5 hde jag nog kört t.ex. RE4 Remake på den över datorn även om jag kunnat spela det i 8K 4000fps på datorburken

"Det suger att spela på datorn" som ungdomarna säger...

Enda fördelen en spelkonsol har så som jag kan se det är att OS:et är designat så att du bara behöver trycka på en knapp och spelet är igång, vilket enkelt kunnat lösas med att starta upp PC:n i Steam OS big picture mode. Då jag har kopplat min tv till datorn och spelar med Xbox controller ser jag dock ingen skillnad i upplevelse jämfört med att ha igång en spelkonsol. Det är bara byta mellan olika hdmi kanaler på tvn och då är bilden bättre på "PC kanalen". Det retade mig rejält när jag spelade PS4 och den brummade upp som satan i något spel i jämförelse med datorn som är knäpptyst. Men om det suger att spela på datorn så har man kanske ingen bra dator heller.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Enda fördelen en spelkonsol har så som jag kan se det är att OS:et är designat så att du bara behöver trycka på en knapp och spelet är igång, vilket enkelt kunnat lösas med att starta upp PC:n i Steam OS big picture mode. Då jag har kopplat min tv till datorn och spelar med Xbox controller ser jag dock ingen skillnad i upplevelse jämfört med att ha igång en spelkonsol. Det är bara byta mellan olika hdmi kanaler på tvn och då är bilden bättre på "PC kanalen". Det retade mig rejält när jag spelade PS4 och den brummade upp som satan i något spel i jämförelse med datorn som är knäpptyst. Men om det suger att spela på datorn så har man kanske ingen bra dator heller.

Många fördelar med konsol. Spelen släpps i regel fortfarande fysiskt speciellt på Switch. Plus att man slipper "haveri-Windows" och "Krångel-Steam" - så skönt!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Många fördelar med konsol. Spelen släpps i regel fortfarande fysiskt speciellt på Switch. Plus att man slipper "haveri-Windows" och "Krångel-Steam" - så skönt!

Ja det är en anledning till varför jag har min Nintendo Switch då jag kan sälja spelen. Windows haveri var många år sedan jag upplevde och något liknande kan ju faktiskt uppstå på konsoler också för den delen. Jag har ju en Steam Deck och tycker det är skönt att kunna ha mina köpta spel laddad på den.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja det är en anledning till varför jag har min Nintendo Switch då jag kan sälja spelen. Windows haveri var många år sedan jag upplevde och något liknande kan ju faktiskt uppstå på konsoler också för den delen. Jag har ju en Steam Deck och tycker det är skönt att kunna ha mina köpta spel laddad på den.

Njae, aldrig varit med om spelkonsoler som havererat med fel på drivrutiner eller liknande. Visst de kan väl haverera rent hårdvarumässigt, men inte ständiga mjukvrufel som på Windows.

Medlem
Skrivet av Majoren:

ständiga mjukvrufel som på Windows.

Det där säger ju mer om dig som Windowsanvändare att du inte riktigt kan hantera det på korrekt sätt.

Nåväl. Tråden har spårat ur för länge sedan så nu lämnar jag här.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det där säger ju mer om dig som Windowsanvändare att du inte riktigt kan hantera det på korrekt sätt.

Nåväl. Tråden har spårat ur för länge sedan så nu lämnar jag här.

Nä, fast det säger ju faktislt ingenting om mig, men allt om operativsystemet om man måste besitta mystiska egenskaper för att hantera det korrekt. Därför så skönt med spelkonsoler för alla oss miljontals användare som inte klarar av hantera Windows korrekt.

Medlem

xD


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det där säger ju mer om dig som Windowsanvändare att du inte riktigt kan hantera det på korrekt sätt.

Nåväl. Tråden har spårat ur för länge sedan så nu lämnar jag här.

Skrivet av Majoren:

Nä, fast det säger ju faktislt ingenting om mig, men allt om operativsystemet om man måste besitta mystiska egenskaper för att hantera det korrekt. Därför så skönt med spelkonsoler för alla oss miljontals användare som inte klarar av hantera Windows korrekt.

Haha måste verkligen hålla med Majoren här, Windows har i årtionden varit kända för att ha sisodär OS som buggar och blåskärmar och det har ingenting med användaren att göra. Nu har inte jag använt Windows/PC sedan W7 utan gått över till Mac och det är som natt och dag dem emellan hur stabilt Apple gör allting till skillnad från Microsoft. Det kanske inte är Vista-illa längre men läser ofta om användare som klagar - även datorvana personer som kan sin sak. Så att försöka skylla det på Majoren känns väldigt fel. Du kan vara PCMR hur mycket du vill, men att ignorera problematiken i Windows och skylla det på användaren är rätt småsint.

12
Skriv svar