Medlem
Skrivet av Sarato:

Alldeles för dyrt för en mid-gen refresh. Gissar på att den kommer floppa med tanke på sitt pris.

Tror faktisk inte den kommer floppa överhuvudtaget.
Jag skulle älska köra alla spel med grafik och 60fps istället för minecraft grafik för få 60fps i alla spel som nu.

Medlem
Skrivet av Twicefire:

Tror faktisk inte den kommer floppa överhuvudtaget.
Jag skulle älska köra alla spel med grafik och 60fps istället för minecraft grafik för få 60fps i alla spel som nu.

Tror inte heller den ska floppa. Kommer nog gå åt som smör i solsken.

Medlem
Skrivet av V5er:

https://www.youtube.com/live/fVs0suPHAX8

https://blog.playstation.com/2024/09/23/state-of-play-returns...

State of Play is back tomorrow, September 24! Tune in live for news and updates on more than 20 upcoming PS5 and PS VR2 games from studios around the world.

The 30+ minute show begins September 24 at 3pm PT / 6pm ET | September 25 12am CEST / 7am JST on YouTube and Twitch, and will be broadcast in English and Japanese. See you tomorrow!

State of Play, 30 min långt. Ryktet stämde!

00:00 här, så tekniskt sett den 25:e! Men ändå! Ja, kul att ryktet stämde! Och att de verkar ha satsat på att få med mer PSVR2-spel! Hoppas det blir en del som visar hur bra Pro kan prestera i jämförelse också. Och lite nya spel (och remasters) på det så blir det perfekt!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

00:00 här, så tekniskt sett den 25:e! Men ändå! Ja, kul att ryktet stämde! Och att de verkar ha satsat på att få med mer PSVR2-spel! Hoppas det blir en del som visar hur bra Pro kan prestera i jämförelse också. Och lite nya spel (och remasters) på det så blir det perfekt!

Ja, det ska bli intressant att se vad för PSVR2-spel de visar upp. Metro Awakening känns självklart. Hoppas på fet trailer och släppdatum där.

Medlem

Frågade Elgiganten också angående förbokning, fick nedan korta svar.

Vi har tyvärr inte fått någon information angående playstation 5 pro.

Tycker allt känns väldigt luddigt. Vi är 2 dagar ifrån att förbokningen startar och vi vet att Inet, Webhallen och Spel & Sånt kommer ta emot förbokningar men ingen vet/vill något pris och Sony/Nordisk film verkar inte dela med sig av mycket information till återförsäljarna.

dyb
Medlem

dom är väl rädda med hur vi kommer reagera , prislappen är säkert väldigt saftig haha

Medlem

Finns det någon info om när de släpper förhandsbokningarna?
Har för mig att dem kört 10:00 tidigare på tillexempel PSVR2.

Medlem

Tänkte sammanställa den info jag fått angående återförsäljare och förbokningar.

Webhallen

Kommer ta emot förbokningar den 26/9. Dom skriver även att priset på den svenska marknaden blir officiellt närmre release.

Inet

Kommer ta emot förbokningar den 26/9. Dom skriver även att dom inväntar fortfarande förbokningen och de svenska priserna innan dom kan lägga upp en produktsida.

Spel & Sånt

Kommer ta förbokningar den 26/9. Dom skriver även att dom inte vet så mycket mer och att dom skulle ha möte med Sony igår och att dom förmodligen inte kan säga mer innan förbokningen startar.

Elgiganten

Infon från Elgiganten är att dom inte har fått någon information angående PS5 Pro.

Uppdaterat: Nu ligger en liten blänkare ute på deras hemsida att förbokningarna börjar klockan 10:00 på torsdag 26/9.

NetOnNet

Samma gäller här, dom har inte fått någon info alls.

Komplett

Samma som ovan, dom har ingen info.

Power

Säger att dom inte fått någon info men att dom förmodligen kommer ta emot förbokningar 26/9.

Skribent

Hur många 30th Anniversay Edition kan Sverige ens fått? 100? 50? Jag vill verkligen ha den. Men känner att hoppet för det är lågt. Riktigt lågt.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Elgiganten
"Förbeställ PlayStation 5 Pro från 26:e september.
Förbeställningen av efterlängtade PlayStation 5 Pro startar torsdag den 26 september klockan 10:00 och börjar levereras på den officiella försäljningsstartdagen 7 november.

Se till att förbeställa din PS5 Pro och bli först med det senaste inom konsol-gaming!"

Dock inget pris än.

Lite kul att Elgiganten tar 6948Kr för PS5 Slim standard och 7990Kr för PS5 Slim standard med 2 handkontroller, man kan ju tycka att en bundle borde vara billigare. Deras Digital ligger också på 6990Kr....
Den ända som dem har inne är den med 2 handkontroller i och för sig.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Elgiganten
Förbeställningen av efterlängtade PlayStation 5 Pro startar torsdag den 26 september klockan 10:00 och börjar levereras på den officiella försäljningsstartdagen 7 november.

Se till att förbeställa din PS5 Pro och bli först med det senaste inom konsol-gaming!"

Dock inget pris än.

Lite kul att Elgiganten tar 6948Kr för PS5 Slim standard och 7990Kr för PS5 Slim standard med 2 handkontroller, man kan ju tycka att en bundle borde vara billigare. Deras Digital ligger också på 6990Kr....

Kul att dom först säger att dom inte vet någonting till att nu skriva info på hemsidan, det svänger fort

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Elgiganten

Dock inget pris än.

tack för informationen, hoppas på man får reda på priset och vilka hemsidor som får in 30 års utgåvan snart!

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Många år sedan jag offrat ett par timmars sömn för att se något live. Hype!

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Ja, kommer också stanna uppe för denna så bara hoppas det blir värt det! 😅

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Tänkte sammanställa den info jag fått angående återförsäljare och förbokningar.

Webhallen

Kommer ta emot förbokningar den 26/9. Dom skriver även att priset på den svenska marknaden blir officiellt närmre release.

Inet

Kommer ta emot förbokningar den 26/9. Dom skriver även att dom inväntar fortfarande förbokningen och de svenska priserna innan dom kan lägga upp en produktsida.

Spel & Sånt

Kommer ta förbokningar den 26/9. Dom skriver även att dom inte vet så mycket mer och att dom skulle ha möte med Sony igår och att dom förmodligen inte kan säga mer innan förbokningen startar.

Elgiganten

Infon från Elgiganten är att dom inte har fått någon information angående PS5 Pro.

Uppdaterat: Nu ligger en liten blänkare ute på deras hemsida att förbokningarna börjar klockan 10:00 på torsdag 26/9.

NetOnNet

Samma gäller här, dom har inte fått någon info alls.

Komplett

Samma som ovan, dom har ingen info.

Power

Säger att dom inte fått någon info men att dom förmodligen kommer ta emot förbokningar 26/9.

Ytterst oklart var man ska sitta och refresha om man är sugen på en 30th bundle.

Även konstigt att dom inte går ut med tider, i fallet med 30th-editions lär det vara sekunder som spelar roll om man ska få tilldelning, då funkar inte något så vagt som "den 26:e".

Nu blir det väl famous last words här, men med tanke på priset på PS5 Pro så skulle jag bli starkt förvånad om basversionen säljer slut på releasedag. Det är väl i så fall om Sony skapar en artificiell brist medvetet.

Dex
Medlem
Skrivet av Edd1e:

Skrivet av Gertzy:

Ja, kommer också stanna uppe för denna så bara hoppas det blir värt det! 😅

Kul att vara hypad, men man ska nog hålla förväntningarna nere lite grann då det "endast" är ett State of Play och inte en Showcase. Showcase brukar vara där dom har dom stora nya titlarna, medans State of Play är mer uppdateringar på spel man redan känner till.

Så klart måste det inte alltid vara så, så vem vet vad som kan hända, men nog bra att hålla ner förväntningarna lite grann och istället bli positivt överraskad

Medlem
Skrivet av Dex:

Kul att vara hypad, men man ska nog hålla förväntningarna nere lite grann då det "endast" är ett State of Play och inte en Showcase. Showcase brukar vara där dom har dom stora nya titlarna, medans State of Play är mer uppdateringar på spel man redan känner till.

Så klart måste det inte alltid vara så, så vem vet vad som kan hända, men nog bra att hålla ner förväntningarna lite grann och istället bli positivt överraskad

Ptja, med tanke på att det snart är TGS där de kommer närvara och antagligen ha lite mer matnyttigt så är det ju rätt logiskt att de kanske inte smäller av speciellt stora kanoner ikväll. Så bra poäng. Får gå in mer neutral och hoppas på lite godis i alla fall!

Medlem

Hur är det med betalning när det kommer till förbokning. Betalar man direkt eller vid release?

Medlem
Skrivet av MorbidSwe:

Hur är det med betalning när det kommer till förbokning. Betalar man direkt eller vid release?

Det är nog olika, flera tar betalt direkt men vissa (som Webhallen) låter en betala vid uthämtning!

Testpilot

Vågar man ens spekulera om priset på 30th anniversary edition?

Discdrive
Dual sens edge kontroll
Dual sens kontroll
Laddningsstation
Ställ till konsolen
O.s.v.

Spontat ~15 000 gissar jag på, och det är fan saftigt. 😕

Skribent
Skrivet av Shadee:

Discdrive
Dual sens edge kontroll
Dual sens kontroll
Laddningsstation
Ställ till konsolen
O.s.v.

Jag räknar med 14995 kr.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Discdrive
Dual sens edge kontroll
Dual sens kontroll
Laddningsstation
Ställ till konsolen
O.s.v.

Skrivet av Mike Stranéus:

Jag räknar med 14995 kr.

Och det är ju om en har den enorma turen att ens få tag på den direkt från åf och inte behöver slåss om en från scalpers. Då blir det nog 20-25 snarare

Testpilot
Skrivet av Gertzy:

Och det är ju om en har den enorma turen att ens få tag på den direkt från åf och inte behöver slåss om en från scalpers. Då blir det nog 20-25 snarare

Ja, det lär ju vara i princip omöjligt. Speciellt eftersom det verkar svårt att få fram info om vilka som kommer sälja den och när den släpps. Så får man väl räkna med att ett gäng som jobbar hos respektive ÅF kommer köpa en själv också.

Medlem

PS5 Slim 30th utgåvan ska kosta $500 enligt en artikel jag såg på Reddit. Om det nu stämmer: Vad blir det för pris här?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, det lär ju vara i princip omöjligt. Speciellt eftersom det verkar svårt att få fram info om vilka som kommer sälja den och när den släpps. Så får man väl räkna med att ett gäng som jobbar hos respektive ÅF kommer köpa en själv också.

Såg på nån youtube kanal att den bara skall säljas av Sony på sån av deras hemsidor typ playstation.com. Vet inte om det är 100% sant men vore bra om det stämmer.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Discdrive
Dual sens edge kontroll
Dual sens kontroll
Laddningsstation
Ställ till konsolen
O.s.v.

Kommer tyvärr inte att räcka.
Konsol utan 30th 10-11K
Dualsense edge utan 30th 2500Kr
Läsare 1500Kr.
Vertikal stand 350Kr

Bara där utan 30th är uppe då i 14500-15500Kr.
Kanske närmare 17K i så fall?

Testpilot
Skrivet av Fearnox:

Kommer tyvärr inte att räcka.
Konsol utan 30th 10-11K
Dualsense edge utan 30th 2500Kr
Läsare 1500Kr.
Vertikal stand 350Kr

Bara där utan 30th är uppe då i 14500-15500Kr.
Kanske närmare 17K i så fall?

Tyvärr tror jag du har rätt. Tur att räntan är på väg ner i alla fall!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Tyvärr tror jag du har rätt. Tur att räntan är på väg ner i alla fall!

<Uppladdad bildlänk>

Inte alltid kul att ha rätt😓
Och lånet var jag tvungen att binda om idag😓😓

Testpilot
Skrivet av Fearnox:

Inte alltid kul att ha rätt😓
Och lånet var jag tvungen att binda om idag😓😓

Jag har mina lån imorgon, men blir det sänkning med 50 punkter imorgon så kommer jag inte acceptera att ligga högt i tre månader. Antingen får de sänka, eller så byter jag bank.

Testpilot
Skrivet av Crank:

Såg på nån youtube kanal att den bara skall säljas av Sony på sån av deras hemsidor typ playstation.com. Vet inte om det är 100% sant men vore bra om det stämmer.

Läste på lite och i de länder där direct.playstation.com är tillgängligt går försäljningen genom dem. I länder där det inte är tillgängligt (som Sverige) så är det "select retailers"

https://blog.playstation.com/2024/09/19/celebrating-30-years-...

Skriv svar