Xbox Game Pass - September 2023 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - September 2023 - Part 2

Dags för andra halvan av septembers spel till Game Pass! Återigen ett gäng spel som kommer direkt på releasedagen. Först ut har vi det knasiga partyspelet Party Animals, tätt följt av Payday 3. I månadsskiftet släpps Cocoon och Lamplighter's League, även de direkt på release. Däremellan kommer också Gotham Knights till tjänsten.

Hyfsad månad för Dag 1-släpp på Game Pass helt klart, med Starfield och Lies of P redan släppta i september.

Häromdagen fick vi också en comeback på Game Pass, när Spiritfarer: Farewell Edition återanslöt till tjänsten utan förvarning.

Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy utannonserades i och med Tokyo Game Show till Xbox Game Pass, spelet ansluter den 26:e!

Xbox Game Pass - September 2023 - Part 1

Nya titlar:

Spiritfarer: Farewell Edition (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Party Animals (20 sep, konsol+cloud)

Payday 3 (21 sep, Series X|S+PC+cloud)

Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy (26 sep, konsol+PC)

Cocoon (29 sep, konsol+PC)

Gotham Knights (3 okt, Series X|S+PC+cloud)

The Lamplighter's League (3 okt, Series X|S+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 september: Beacon Pines, Despot's Game, Last Call BBS, Moonscars, Outriders, Prodeus, Weird West.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Gnällkuk

Payday 3 see man ju fram emot!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bra släpp. Både Cocoon och Lamplighters League bör vara min kopp te.

Medlem

Lite offtopic men visst finns det ett jättegammalt spel som heter cocoon till PS1?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

FM-guru
F.d. Sisyr

Bra månad. Framför allt intresserad av Lamplighter's League - utvecklarens tidigare spel är kalas.

Medlem

Lamplighters League ser riktigt intressant ut. Ska bara hitta tid att spela det mellan Baldur's Gate 3 och Spider-Man 2.

Inaktiv

Är gotham knights något att ha ? Kommer inte ihåg hur det mottogs.

Ambassadör
Xbox

Uppdaterat tråden med Spiritfarer: Farewell Edition som anslöt oanmält häromdagen.


signatur

Jump in.

Medlem

Spelar igenom Sea of Stars, riktigt trevligt spel. Spelat runt 8 timmar hittills, får se hur långt spelet är men kul än så länge!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent

Kommer bli intressant och testa Gotham Knights.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Oj, kommer Gotham Knights också? Det ska jag definitivt köra. Vilken bra månad.

Medlem

Kul månad!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skribent
Skrivet av HompiStompi:

Är gotham knights något att ha ? Kommer inte ihåg hur det mottogs.

Jag recenserade det. Och var inte särskilt imponerad. Ett blekt försök att rida på Arkham-framgången. Men det var bara min åsikt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent

Och har ni inte spelat Spiritfarer: Farewell Edition – är det dags nu. Ett helt fantastiskt spel


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Jag recenserade det. Och var inte särskilt imponerad. Ett blekt försök att rida på Arkham-framgången. Men det var bara min åsikt.

Jag hade svinkul med det på PS5, det bara växte och växte för mig ända fram till eftertexterna. En stark 7/10 från mig.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Och har ni inte spelat Spiritfarer: Farewell Edition – är det dags nu. Ett helt fantastiskt spel

100%

Medlem

The Lamplighters League är jag nyfiken på. Hoppas dom får ihop bitarna. Då kan det bli ett riktigt bra spel

Medlem

payday 3 på gamepass var oväntat, blir garanterat att testa under morgondagen

Redaktör
Ponny
Skrivet av Mike Stranéus:

Och har ni inte spelat Spiritfarer: Farewell Edition – är det dags nu. Ett helt fantastiskt spel

Exakt detta! När vi snackade betyg i Fragzone-fredag var detta på min ångerlista. Borde satt en femma. 🥲

Ser väldigt mycket fram emot Lamplighter's League. Genre och design träffar mitt i prick för egen del.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Exakt detta! När vi snackade betyg i Fragzone-fredag var detta på min ångerlista. Borde satt en femma. 🥲

Vi gillar dig ändå.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Lite offtopic men visst finns det ett jättegammalt spel som heter cocoon till PS1?

Tänker på Jade Cocoon på Ps1? Kommer ihåg att jag spelade i min ungdom.

Medlem
Skrivet av Bolten:

Tänker på Jade Cocoon på Ps1? Kommer ihåg att jag spelade i min ungdom.

Så hette det ja! Haha, jag kommer ihåg att jag fick en demoskiva från någon random speltidning. Satt och spelade det om och om igen


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Jag recenserade det. Och var inte särskilt imponerad. Ett blekt försök att rida på Arkham-framgången. Men det var bara min åsikt.

Jag recenserade det också, jag var lite mer försiktigt positiv


signatur

I drank what?

Medlem

Gotham Knights och Payday 3 kan nog vara roligt att bara latja runt lite i. Frågan är bara när man ska få tid med allt 2023 är ju redan fullproppad med pärlor!

Ambassadör
Xbox

Den 26 september läggs Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy till i Game Pass. Det är det första i en rad spel som utannonserades för Xbox Game Pass i och med Tokyo Game Show i morse.

Bland annat så kommer både Like a Dragon: Ishin! och Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name till tjänsten senare i år.

Uppdaterat tråden.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar