Stig Asmussen hoppades på Jedi-trilogi, lämnar nu Respawn
Regisserade både Fallen Order och årets Survivor.
#respawn-entertainment, #star-wars-jedi-fallen-order, #star-wars-jedi-survivor
Tillbaka till Santa Monica?
Är han verkligen sugen att gå tillbaka till Sony efter dom skrota hans projekt?
https://www.playstationlifestyle.net/2014/02/26/the-new-ip-in...
Om cashen är tillräckligt bra så, visst.
Anledning kan man ju bara spekulera, personliga skäl eller bättre jobb. Vi får väl se vad han kommer göra härnäst.
The more I practice, the luckier I get.
Är han verkligen sugen att gå tillbaka till Sony efter dom skrota hans projekt?
Det är såklart bara en vild och ganska osannolik spekulation.
När man fått ett projekt skrotat är det ganska naturligt att bli förbannad och sluta men efter några år kanske man inser att "gräset inte är grönare..." och vill tillbaka.
Cory Barlog återvände efter några år "på vift" och det var någon (som jag inte minns namnet på) som var bland The Initiatives första stora rekryteringar som kom från Insomniac men några år senare blev han bland de första av många avhopp från studion och lämnade för att återvända till Insomniac.
Det är såklart bara en vild och ganska osannolik spekulation.
När man fått ett projekt skrotat är det ganska naturligt att bli förbannad och sluta men efter några år kanske man inser att "gräset inte är grönare..." och vill tillbaka.
Cory Barlog återvände efter några år "på vift" och det var någon (som jag inte minns namnet på) som var bland The Initiatives första stora rekryteringar som kom från Insomniac men några år senare blev han bland de första av många avhopp från studion och lämnade för att återvända till Insomniac.
Ja, ne, såklart det bara är en spekulation och han kanske är sugen att gå tillbaka till rötterna, blir nya game directorn till kommande God of War? Han kanske inte är bitter alls över nedläggningen längre, vad vet jag.
Han verkade passionerad under jobbet med Star Wars iallafall, av dom intervjuer jag såg.
The more I practice, the luckier I get.
Ja, ne, såklart det bara är en spekulation och han kanske är sugen att gå tillbaka till rötterna, blir nya game directorn till kommande God of War? Han kanske inte är bitter alls över nedläggningen längre, vad vet jag.
Han verkade passionerad under jobbet med Star Wars iallafall, av dom intervjuer jag såg.
troligen var star-wars spelen ett sätt att "bevisa" att jag fortfarande kan.
Kan, det kan han visst, så blev en återvändsresa till Monica studion.