Vi vallfärdar till Baldur's Gate III i helgen, följer du med?
Så fort jag kommit hem från jobbet startar jag Baldurs Gate. Går på semester idag, oklart när jag slutar spela.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Är jävligt taggad. Har i stort sett bara hunnit skapa min custom Dwarf Draconic Bloodline Sorcerer.
Tar med mig Shadowheart (Priest), Lae'zrl (Warrior) och Astarion (Thief/Assassin) på resan.
Tänker hålla alla single-class förutom Shadowheart som jag tror kommer att få köra multi-class lite senare som Druid. Jag tänker att hon som support kan bli nyttigare med fler möjligheter.
För min del blir det till att fortsätta med Assassin's Creed: Odyssey. Mycket bra, och enormt.
Köra story eller är tanken att 100%a? min favorit i spelserien helt klart. Valhallas öppna ytor och familjära natur gjorde att jag föll för det med men Odyssey vart klart bäst.
Allt har en ände. Och korven den har två.
Ska fortsätta med Trails From Zero, blev klar med kapitel 2 igår och den plot twisten som kom där i slutet gjorde det ju inte direkt enklare att lägga ifrån sig spelet.
Kan hända att det blir en fortsättning på Jedi Survivor men har inte direkt varit sugen på att spela de senaste dagarna p.g.a. hundens bortgång (gammal hund) i början av veckan.
Mina sympatier Min sista hund gick bort i Mars, även där av hög ålder. Svider fortfarande
För min del blir det till att fortsätta med Assassin's Creed: Odyssey. Mycket bra, och enormt.
Köra story eller är tanken att 100%a? min favorit i spelserien helt klart. Valhallas öppna ytor och familjära natur gjorde att jag föll för det med men Odyssey vart klart bäst.
Allt har en ände. Och korven den har två.
Mina sympatier Min sista hund gick bort i Mars, även där av hög ålder. Svider fortfarande
Tack, jag uppskattar din omtanke! Även om man förbereder sig innan så suger det verkligen
Man får helt enkelt se det från den ljusa sidan, att de inte behöver lida.
Tråkigt att höra om din vän
Tack!
Jag körde några dagar i early access, sedan i måndags eller tisdags. Sedan har jag spelat varje kväll och haft massor av skoj. Dels för att jag kunde ta val i konversationer som jag aldrig annars hade vågat ta och beslut som kändes sådär.
Laddade ned igår och spelade flera timmar. När jag laddade ned så hade jag en förväntan av att vilja skippa den första tiden. En känsla av att behöva spela om delar jag redan kan och har gjort. Men wow jag är så positivt överraskad över hur de lyckats ändra storyn och vad som händer redan från min första speltimma. Fler spelutvecklare borde uppmärksamma detta och lära sig hur man faktiskt kan ge en ny spelupplevelse, även om man spelat i early access/beta. Små saker som de ändrat i hur saker faller ut och när man träffar vissa karaktärer.
För övrigt spelar jag en ganska positiv dvärg-paladin som gör allt för att stoppa ondskan i världen. Inte så hård mot sig själv och andra men brinner för att krossa det riktigt onda i världen. Allt och alla från de 9 cirklarna och djävlarna är ett hot mot allt som Borg(inte helt nöjd över namnet men så fick han heta) står för. Så får vi se vad han lär sig på sin resa och upptäcker fler för onda eller ändrar tankar på vägen.
Jag vallfärdade, skapade en egen karaktär utan att ha läst några guider, har fått min rumpa smiskad och är redan engagerad i de tre karaktärer jag stött på hittills efter 2,1 timmes speltid. Bravo!!
Snart 50, still a gamer ...
https://www.youtube.com/@seventy5plays
Gilla, prenumerera och dela - om du vill
Började precis min 3 veckors-semester.
Jag och polarna började köra Baldurs Gate 3 i co-op.
Fyra custom-karaktärer. Extremt förvirrande. All story-känsla försvinner när man sitter i discord och pratar och folk stressar på när man är i en cutscene. Kul ändå, men får bli en solo genomspelning senare så man får njuta ordentligt.
I övrigt väntar jag på en performance-patch till Remnant 2. Går inte att spela ännu för mig.
EDIT: Verkar precis ha kommit en patch. Ska testas sen.
hört från en som sa att man inte ens kan välja formation i BG3? stämmer det verkligen? isf är dom dummare i huvudet än vad jag kunde förställa mig (och jag föreställer mig inte Larian som speciellt intelligenta till att börja med).
Men det kanske är BS, vad vet jag.
Näe inte BS. Inget jag känt ett behov av på samma sätt som i CRPG med paus-funktion, men det har inte funnits något sådant i något Larian-spel. Med tanke på att det är turordningsbaserat, man kan teleportera bakom varandra och upp till höga höjder för high ground så hade det inte spelat så mycket roll faktiskt.
Började precis min 3 veckors-semester.
Jag och polarna började köra Baldurs Gate 3 i co-op.
Fyra custom-karaktärer. Extremt förvirrande. All story-känsla försvinner när man sitter i discord och pratar och folk stressar på när man är i en cutscene. Kul ändå, men får bli en solo genomspelning senare så man får njuta ordentligt.
I övrigt väntar jag på en performance-patch till Remnant 2. Går inte att spela ännu för mig.
Känner samma fast man spelar med en person. Tycker det är lite synd att man inte kan välja att bli "dragen" till en konversation om någon börjar en, som i Original Sin 2. Där, om min polare började snacka med en NPC, så kastas jag som dit om hen är dålig på att kommunicera med mig vad de gör.
Ska bli en lugn och skön genomspelning också.
Tanken är att 100%:a det ja... hehe. Målet är att hinna klart innan 1:a september... Har ju alla DLC också så det kan bli tight. Men är helt såld på det och har vansinnigt trevligt. Fantastiskt spel.
Spelar i ordning så har inte kört Valhalla, men det ser ju väldigt trevligt ut det också.
Jump in.
Laddade ned igår och spelade flera timmar. När jag laddade ned så hade jag en förväntan av att vilja skippa den första tiden. En känsla av att behöva spela om delar jag redan kan och har gjort. Men wow jag är så positivt överraskad över hur de lyckats ändra storyn och vad som händer redan från min första speltimma. Fler spelutvecklare borde uppmärksamma detta och lära sig hur man faktiskt kan ge en ny spelupplevelse, även om man spelat i early access/beta. Små saker som de ändrat i hur saker faller ut och när man träffar vissa karaktärer.
This! Kändes väldigt fräscht
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua