Multiplayer i Cities: Skylines 2 skulle stjäla energi från huvudspelet

Robot
Multiplayer i Cities: Skylines 2 skulle stjäla energi från huvudspelet

Stadsplanerare verkar få jobba ensamma även denna gång.

#cities-skylines-2


Medlem

Helt för många spel jag hade älskat bara de haft multiplayer/coop


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Behöver inte multiplayer, tycker iaf jag.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Behöver inte multiplayer, tycker iaf jag.

Nej det behöver det inte såklart, men det ger ett mervärde till de som uppskattar det
Det hade varit sjukt roligt o bygga olika städer i samma värld, för att se ex turister besöka din stad från din polares, eller handel med andra städer.
Bygga ihop med järnväg, flyg, båtar, transport osv.

Medlem

Att spela stadsbyggarsimulatorspel (Förlåt med så många ord insamlade) själv har alltid tillhört traditionen av denna genre.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Att spela stadsbyggarsimulatorspel (Förlåt med så många ord insamlade) själv har alltid tillhört traditionen av denna genre.

Så skönt att Anno-serien frångick den traditionen, sjukt mysigt att sitta och pilla med sina städer och snacka skit med polare.

Medlem

Härligt, ju färre multiplayerspel desto bättre.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Härligt, ju färre multiplayerspel desto bättre.

Ju sämre tyvärr

Medlem
Skrivet av kebbe:

Härligt, ju färre multiplayerspel desto bättre.

Påtvingat, ja. Kan man välja ser jag det istället som positivt om det finns co-op/multiplayer stöd för ibland vill man dela upplevelsen och detta är ett bra exempel där jag skulle vilja ha möjlighet att besöka andras städer eller hantera handel och transport mellan dem.

Medlem

Ja är av den karaktären att ja spelar eller köper ej spel som inte har multiplayer. Så dessa spel går bort. Skulle dom jobba in det på fler spel så skulle jag givetvis handla mer. Kan ju gälla fler också.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Helt för många spel jag hade älskat bara de haft multiplayer/coop

Skrivet av rosski:

Så skönt att Anno-serien frångick den traditionen, sjukt mysigt att sitta och pilla med sina städer och snacka skit med polare.

Skrivet av Cenorida:

Ju sämre tyvärr

Skrivet av Keneay:

Påtvingat, ja. Kan man välja ser jag det istället som positivt om det finns co-op/multiplayer stöd för ibland vill man dela upplevelsen och detta är ett bra exempel där jag skulle vilja ha möjlighet att besöka andras städer eller hantera handel och transport mellan dem.

Tråkigt att de inte prioriterar coop. Jag har spenderat många timmar i coop i City Skylines tack vare den utmärkta modden - https://citiesskylinesmultiplayer.com/ - som funkar klockrent och är ett hett tips

Om det kommer modsupport även i 2:an så finns det kanske hopp att communityt kan lösa detta även denna gången?

Medlem
Skrivet av Brona:

Tråkigt att de inte prioriterar coop. Jag har spenderat många timmar i coop i City Skylines tack vare den utmärkta modden - https://citiesskylinesmultiplayer.com/ - som funkar klockrent och är ett hett tips

Om det kommer modsupport även i 2:an så finns det kanske hopp att communityt kan lösa detta även denna gången?

Håller helt med, jag är absolut emot påtvingade multiplayer eller always online singleplayer. Ta t ex Diablo 4 tycker inte det tillför något att slakta världsbossar med massa randoms, däremot att kunna bjuda in några polare för en co op session är ju en helt annan sak.

Medlem

Ser det bara som en fördel att det inte är mp, vissa spel vill jag bara få vara ifred i, cities definitivt ett sånt spel.
Det måste ju frigöra rejält med utvecklarresurser till annat också genom att avgränsa spelet.
Bra att det verkar finnas ett team som har en vision och går på det, man måste våga säga nej till saker.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Ser det bara som en fördel att det inte är mp, vissa spel vill jag bara få vara ifred i, cities definitivt ett sånt spel.
Det måste ju frigöra rejält med utvecklarresurser till annat också genom att avgränsa spelet.
Bra att det verkar finnas ett team som har en vision och går på det, man måste våga säga nej till saker.

Alla har rätt till sin åsikt. Men utan vare sig multiplayer eller modsupport är jag inte speciellt intresserad av Cities Skylines 2. Då fortsätter jag hellre spela 1:an. Visst är det ett mindre team men det måste väl ändå vara ett av de mest lönsamma spel Paradox har? De borde kunna höja ribban för en uppföljare. Att inte lägga till coop och ta bort modsupport tycker jag snarare är att sänka ribban. Om ett litet team på hobbynivå kan göra en full fungerande multiplayer mod så borde det inte kräva miljoninvesteringar?

Medlem
Skrivet av Brona:

Att inte lägga till coop och ta bort modsupport tycker jag snarare är att sänka ribban.

Fast det står ju ingenstans att det inte kommer finnas modsupport. Jag tolkar det snarare som att befintliga moddar till ettan inte kommer funka, vilket jag tycker känns rätt rimligt.

Coop hade ju varit kul, men för egen del ser jag hellre att de lägger sina resurser på att höja ribban på andra områden.

Medlem

Aha men då missuppfattade jag. Tyckte jag läste nånstans att det inte skulle finnas. Kommer supports för mods så är jag nöjd

Medlem

Tyckte det var trevligt i senaste som city med multiplayer. Hade sådan potential om de bara inte hade totalt fuckat upp hela skiten med allt ur synk hela tiden och vad nu alla problem var.
Men tanken var god

Medlem

Att göra bra multiplayer är svårt. Inte många som lyckas med den biten.

Så jag tycker det är ett vettigt svar att dem enbart satsar på singelplayer-biten.

1
Skriv svar