Rösta fram Läsarnas årets spel 2022!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Smaken är tydligen som baken. Med tanke på hur 2021 var så tycker jag det har varit ett mycket starkt 2022. Det finns riktigt många grymma spel (indie och småspel däribland) som släppts detta året.

Kolla denna listan om du vill ha tips

2021 ja... jag gillar Kena, Resident Evil Village, Psychonauts 2, It Takes Two.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Har full koll på vad som släppts och vad jag är intresserad av och smaken är delad. Tur som jag har finns massor i backloggen så har inte varit tomt direkt.

Medlem

Powerwash Simulator

Massa spel som är fina på utsidan men det fick bli den utan tvekan.

Medlem

Return to Monkey Island fick min nominering och röst. Även om det finns flera värdiga kandidater kan inget mäta sig med Ron Gilberts återförening med Guybrush Threepwood efter 31 år.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Faaaaaan!!
Måste panik lira något annat från listan!!

Haha ja och det börjar bli bråttom 😅

Medlem

2022 går som ett av de svagaste spelaråren på mycket länge. Inte köpt något nytt spel som haft release just i år. Inget alls. 2023 ser desto mer lovande ut, då alla spelen som skulle kommit i år ser ut att komma nästa år istället. Om de nu inte blir uppskjutna till 2024

Medlem

Röstar iaf på Horizon: Forbidden West @ PlayStation 5 då det är det enda spel jag klarat i år. Annars tror jag att God of War: Ragnarök kan ta platsen när jag väl har lirat ut storyn vilket verkar vara riktigt tung. Elden Stink rör jag inte med en tång. Deras spel är inget för mig tyvärr.
_____________________________________________________________________
*** Dying Light 2: Stay Human lirade jag ut och det var en trevlig utmaning men inte årets spel, imo. /// SCORE: (4 av 5)
*** The Callisto Protocol har jag lirat ca 12 timmar hittills och jag gillar det men det känns som att någonting saknas. Bra stämning i ett stort sci-fi fängelse i rymden 300 år i framtiden med bra ljudeffekter och grafik. Det jag hade önskat bättre är närstrids combat med vapen vilket känns lite basic. Hoppas Striking Stance snickrar på en uppföljare då jag tror de har något extra här i en potentiellt sci-fi horror trilogi. /// SCORE: (4 av 5)
*** Sniper Elite 5 --- Har nästan klarat ut spelet och gillar det jag har fått uppleva. /// SCORE: (4 av 5)
*** A Plague Tale: Requiem --- Lirar det @ PlayStation 5 men bara kört i 1 timme så kan inte riktigt bedömma spelet ännu. Det verkar iaf väldigt välgjort och jag har höga förhoppningar om denna uppföljare till föregångaren som tokhyllats.
***

Skrivet av scaryfoot:

Ghostwire Tokyo borde ha hamnat på den listan.

Usch, Hade Tango GameWorks gjort The Evil Within 3 istället för GhostWire: Tokyo så hade de höjts till skyarna för egen del då jag verkligen älskar de 2 föregångarna i denna grymma Resident Evil clone. Blev såååååå-såååååå besviken när Tango GameWorks utannonserade något helt annat istället för uppföljaren till en blivande RE competitor av survival horror genre. Such a shame att de gjorde något helt annat.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Horizon Forbidden West för min del. Trodde det var det enda jag spelat från i år men då glömde jag bort Stray. Underbart spel det också men inte tillräckligt för en GOTY-utmärkelse i mina ögon. Hoppas jag får tillräckligt med tid över nästa år för långsam njutning av både GoW och Elden Ring. Känns som man klarar sig rätt bra på de två spelen. Lägg därtill en ny genomspelning av The Witcher 3 och dess expansioner. Herregud😄.

Horizon hade varit mitt GOTY om inte Elden Ring konkurerat om samma titel.

Medlem

Jag har bara spelat ett spel från i år, Horizon: Forbidden West. Eftersom det var en liten besvikelse ("bara" 4/5 i betyg) kan jag inte med gott samvete rösta på det. Så det fick bli en blankröst från mig. Hoppas på mer speltid 2023!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag har bara spelat ett spel från i år, Horizon: Forbidden West. Eftersom det var en liten besvikelse ("bara" 4/5 i betyg) kan jag inte med gott samvete rösta på det. Så det fick bli en blankröst från mig. Hoppas på mer speltid 2023!

Besvikelse?
vad är 3/5? urkasst?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Besvikelse?
vad är 3/5? urkasst?

Haha, inser att det låter lite bakvänt 😆

Zero Dawn var ett av mina absoluta favoritspel, någonsin. Jämfört med det känns en svag 4a som en besvikelse


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Blev en röst på Dying Light 2 för mig.

Medlem

Dying Light 2!


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat aktiv i Stockholmsområdet under 80-talet

Medlem

Valde Stray tyckte det var underhållande och enda spelet i listan jag spelat igenom.

Medlem

Pentiment fick min röst. Ett originellt spel som jag tycker förtjänas att uppmärksammas. Absolut inte perfekt men väldigt bra.

Medlem

Detta känns alltid konstigt så skippar att rösta. Har bara hunnit spela ett (Elden Ring) utav alla dessa, har ingen aning om vilket som är "bäst".

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vem fan nominerade Diablo Immortal?!

Medlem
Skrivet av zevile:

Detta känns alltid konstigt så skippar att rösta. Har bara hunnit spela ett (Elden Ring) utav alla dessa, har ingen aning om vilket som är "bäst".

Jag kan hålla med om det. Av alla listade spel har jag bara spelat Pentiment och Elden Ring. Men jag har inte klarat dem än.

Redaktör

Omröstningen stängd. Resultatet publiceras fredag den 30/12 vid 12-tiden.


signatur
123
Skriv svar