Arkane tvingades att döpa Prey till Prey av Bethesda
Är inte detta jätte gamla nyheter? Det var väl snack om detta redan 2016 när spelet visades upp på E3?
Som nämns i artikeln har han tagit upp det tidigare, men i den här intervjun snackade han lite mer om det.
Yeah. Helt galet namnval. Verkligen att bara använda namnet och inte bry sig ett jota om betydelsen av det. Ren anti-kreativitet.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Inte de bästa valet av namn. Men kan ju anta att dom gjorde de för att inte bli av med rättigheterna. Gör man inget med sitt IP så finns de risk att man kan bli av med de.
Det faktum att dom körde namnet Prey till spelet gjorde mig också lite förvirrad och lite irriterad eftersom det inte hade något att göra med originalet. håller med hipshot. äger originalet på xbox 360 disk. det är lite fel för dom som gjorde det första spelet och i förläggning det nya. Håller med han
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Vad har de båda Prey spelen gemensamt förutom namnet?
Prey från 2006 är fantastiskt gameplay, det enda nackdelen med spelet är att de använder sig av Doom 3 motorn, hade hällre sett en annan motor i det spelet. De var ju före Portal med sin mekanik.
Ska vara ärlig att jag dissade nyaste Prey eftersom det ser ut att vara något helt annat spel. Hade det haft ett annat namn så kanske jag skulle kollat in det mer.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Vad har de båda Prey spelen gemensamt förutom namnet?
Prey från 2006 är fantastiskt gameplay, det enda nackdelen med spelet är att de använder sig av Doom 3 motorn, hade hällre sett en annan motor i det spelet. De var ju före Portal med sin mekanik.
Ska vara ärlig att jag dissade nyaste Prey eftersom det ser ut att vara något helt annat spel. Hade det haft ett annat namn så kanske jag skulle kollat in det mer.
helt förståeligt. får ta fram ens gamla prey. tror att det funkar med bc på ens xbox
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance