Frontier stoppar utvecklingen av Elite Dangerous konsolversioner
Den utskällda Odyssey-expansionen skrotas, pc-versionen får mer kärlek.
Men att expansionen var kass/trasig/under all kritik, det förmedlades klart och tydligt från ALLA håll redan under Alfan till Frontier. Ändå valde företaget att hoppa över beta och gå direkt till full release.
Spelet plågas fortfarande av kass prestanda så pass att det nu står klart för alla efter 10 stora patchar att det skulle vara omöjligt att få det att snurra på en PS4 eller krysslåda.
Företaget tycks inte ens testa eller spela spelet själva alls inför uppdateringar vilket är mycket märkligt.
Det var en snabb cashgrabb från Frontier som gick åt skogen, rätt åt dom!
Men synd om alla på konsol eftersom Elite har ett rätt stort hardcore community.
Hoppas att Frontier och andra spelutvecklare försöker dra lärdom av den här releasekatastrofen.
Inte köpt Odussey än, men är det fortfarande kass prestanda? Även i rymden?
I rymden är den ok, men på marken planeter/stationer total katastrof ännu.
I rymden är den ok, men på marken planeter/stationer total katastrof ännu.
Går det att använda kraftig hårdvara för att "brute force:a" bra prestanda, eller är det något som även plågar high-end system?
Går det att använda kraftig hårdvara för att "brute force:a" bra prestanda, eller är det något som även plågar high-end system?
De med tillräckligt kraftfulla datorer kan spela det utan problem vad jag vet. Har ingen aning om var gränserna går för de olika komponenterna eller vad som är viktigast. Vet bara att jag garanterat inte är i närheten med min något åldrade uppsättning.
Både ja å nej, de går att bruta forca i viss mån. Men inte så pass att du får en shooter med tillfredställande hög Frame rate tyvärr skulle jag säga.