Elden Ring är Dark Souls-svårt, men ska vara mindre stressigt
Han nämner även ytterligare ett exempel på hur dom har "reducerat en viss stress". Att man återupplivas vid spelets "bonfires" som vanligt när man dör finns kvar, men det ska även finnas ett val att spawna närmare där man dog när man möter svårare fiender/bossar för att slippa springa så långt över den stora kartan.
The more I practice, the luckier I get.
Han nämner även ytterligare ett exempel på hur dom har "reducerat en viss stress". Att man återupplivas vid spelets "bonfires" som vanligt när man dör finns kvar, men det ska även finnas ett val att spawna närmare där man dog när man möter svårare fiender/bossar för att slippa springa så långt över den stora kartan.
Tycker de har blivit snällare med bonfires med tiden. Tyckte det var mil mellan dem i Dark Souls 1. I Sekiro så tyckte jag de var väldigt generöst placerade. Det gjorde det inte lätt dock…
Han nämner även ytterligare ett exempel på hur dom har "reducerat en viss stress". Att man återupplivas vid spelets "bonfires" som vanligt när man dör finns kvar, men det ska även finnas ett val att spawna närmare där man dog när man möter svårare fiender/bossar för att slippa springa så långt över den stora kartan.
Jösses ja, när man råkade göra bort sig mot Seath the Scaleless och fick ta sig igenom den där jobbiga grottan igen varje gång. Det var inte jättesvårt men det tog lång tid 😅
Alltså, svårt i all ära men att göra det frustrerande heeelt i onödan är det som gjorde att jag lovade mig själv aldrig köra ett Fromsoft spel igen. Jag talar om det idiotiska i Bloodborn med att behöva dra iväg och farma hälso vials och framförallt detta eeeviga löpande tillbaks till bossar när man dött. Sjukt frustrerande och har inget med svårighet o göra.
Bloodborn är mitt första From software spel jag lirat. Klarade ut det och det var bra. Absolut. Men jag vill aldrig göra om det. Året efter fick jag ändå ett infall med Darksouls 3. Bättre system med hälsan men samma skit med spawns vilket gjorde att jag gav upp, ganska långt in.
Positivt att de tillslut förstått detta verkar det som. Får se hur man gör.
Han nämner även ytterligare ett exempel på hur dom har "reducerat en viss stress". Att man återupplivas vid spelets "bonfires" som vanligt när man dör finns kvar, men det ska även finnas ett val att spawna närmare där man dog när man möter svårare fiender/bossar för att slippa springa så långt över den stora kartan.
Mycket bra!
Har inte så mycket mot att nöta bossar men apatråkigt att spendera massa tid på att behöva ta sig dit varje gång...
Som exempel dog jag fler gånger på väg till Flamelurker än på Flamelurker pga att jag dog på vägen dit en massa då spelen inte är gjorda för precisionshoppande vilket blev väldigt irriterande
Mycket bra!
Har inte så mycket mot att nöta bossar men apatråkigt att spendera massa tid på att behöva ta sig dit varje gång...
Som exempel dog jag fler gånger på väg till Flamelurker än på Flamelurker pga att jag dog på vägen dit en massa då spelen inte är gjorda för precision shoppade vilket blev väldigt irriterande
Haha samma här. Killed by falldamage.
I ett sådant spel så är det enda som kan skapa stress för mig timers och oändligt respawnanade fiender (alltså som myggorna i blighttown eller zombierna i kyrkogården utanför cleansing chapel). Det finns väldigt lite av den varan i Soulsborne-universumet. De är för hårda mot sig själva om de tycker så där.
Alltså, svårt i all ära men att göra det frustrerande heeelt i onödan är det som gjorde att jag lovade mig själv aldrig köra ett Fromsoft spel igen. Jag talar om det idiotiska i Bloodborn med att behöva dra iväg och farma hälso vials och framförallt detta eeeviga löpande tillbaks till bossar när man dött. Sjukt frustrerande och har inget med svårighet o göra.
Bloodborn är mitt första From software spel jag lirat. Klarade ut det och det var bra. Absolut. Men jag vill aldrig göra om det. Året efter fick jag ändå ett infall med Darksouls 3. Bättre system med hälsan men samma skit med spawns vilket gjorde att jag gav upp, ganska långt in.
Positivt att de tillslut förstått detta verkar det som. Får se hur man gör.
Då ska du inte lira Demon's Souls Väldigt svårt i början och kräver en hel del farmande om man är kass (man kan dessutom inte sälja något) plus har ett par riktigt frustrerande boss runs.
Har också lirat Bloodborne och Dark Souls 3 och tagit Platinum / 100% på båda. Har dessutom testat Dark Souls 1 och 2 men föredrar verkligen 3an pga att det känns som den mest mogna versionen som har mest QoL features. Bloodborne tycke jag var lättast (förutom DLCn då) då just Vials ger en "hur många heals som helst" jämfört med Flask som trots att den är gratis, har ett fast antal heals. Minns inte att soulsfarmandet i Bloodborne var så farligt, kanske för att vials inte var så dyra och att man fick tillräckligt många souls per mob. Demon's Souls är motsatsen, speciellt i början, där mobs knappt droppar några souls och där gräset kostar mycket. Sen gillar jag DS3s system att du hittar bättre versioner av allting på din nästa genomspelning, något Demon's Souls saknar.
Det enda tröttsamma med Soulsborne-spelen är diskussionen om hur svåra de är. De är inte så svåra. Inte för att motivera diskussionen. Inte för den som spelat spel före millenieskiftet. Tålamodskrävande kanske, men belöningen står i relation till insatsen och mer därtill. Och skulle de upplevas för utmanande – bjud in summons, kolla Youtube eller grajnda första kvällen. Med gäster på servern kan du bokstavligen stå och heja på medan drakarna dräps. Grejen är: spela som du vill. Spela bara. Den som fastnar vid diskussionen om svårighetsgraden missar poängen och riskerar att missa några av de största spelupplevelserna som går att få.
Då ska du inte lira Demon's Souls Väldigt svårt i början och kräver en hel del farmande om man är kass (man kan dessutom inte sälja något) plus har ett par riktigt frustrerande boss runs.
Har också lirat Bloodborne och Dark Souls 3 och tagit Platinum / 100% på båda. Har dessutom testat Dark Souls 1 och 2 men föredrar verkligen 3an pga att det känns som den mest mogna versionen som har mest QoL features. Bloodborne tycke jag var lättast (förutom DLCn då) då just Vials ger en "hur många heals som helst" jämfört med Flask som trots att den är gratis, har ett fast antal heals. Minns inte att soulsfarmandet i Bloodborne var så farligt, kanske för att vials inte var så dyra och att man fick tillräckligt många souls per mob. Demon's Souls är motsatsen, speciellt i början, där mobs knappt droppar några souls och där gräset kostar mycket. Sen gillar jag DS3s system att du hittar bättre versioner av allting på din nästa genomspelning, något Demon's Souls saknar.
Platinum i BB, involverar inte det alla chalice dungeon-bossar? Var inte de svårare än DLC:n? 😋 För de defiled osv chalice dungeon-bossarna hjälpte det inte att vara så överlevlad som möjligt eftersom man blev one-shottad oavsett. Men jag tror jag klarade alla DLC-bossar på första försöket tack vare överlevladhet.
Platinum i BB, involverar inte det alla chalice dungeon-bossar? Var inte de svårare än DLC:n? 😋 För de defiled osv chalice dungeon-bossarna hjälpte det inte att vara så överlevlad som möjligt eftersom man blev one-shottad oavsett. Men jag tror jag klarade alla DLC-bossar på första försöket tack vare överlevladhet.
Måste erkänna att det var ett bra tag sedan jag lirade Bloodborne Köpte det till min första PS4a men när jag tittar på de Trophies som gäller för platinum så finns tre Chalice trophies. Minns dock inte svårighetsgraden Tror det tog mig tre genomspelningar att göra allt.
Det enda tröttsamma med Soulsborne-spelen är diskussionen om hur svåra de är. De är inte så svåra. Inte för att motivera diskussionen. Inte för den som spelat spel före millenieskiftet. Tålamodskrävande kanske, men belöningen står i relation till insatsen och mer därtill. Och skulle de upplevas för utmanande – bjud in summons, kolla Youtube eller grajnda första kvällen. Med gäster på servern kan du bokstavligen stå och heja på medan drakarna dräps. Grejen är: spela som du vill. Spela bara. Den som fastnar vid diskussionen om svårighetsgraden missar poängen och riskerar att missa några av de största spelupplevelserna som går att få.
Håller med fullt ut! Synd att skrämma iväg folk ifrån de bästa spelen som gjorts!
Alltså, svårt i all ära men att göra det frustrerande heeelt i onödan är det som gjorde att jag lovade mig själv aldrig köra ett Fromsoft spel igen. Jag talar om det idiotiska i Bloodborn med att behöva dra iväg och farma hälso vials och framförallt detta eeeviga löpande tillbaks till bossar när man dött. Sjukt frustrerande och har inget med svårighet o göra.
Bloodborn är mitt första From software spel jag lirat. Klarade ut det och det var bra. Absolut. Men jag vill aldrig göra om det. Året efter fick jag ändå ett infall med Darksouls 3. Bättre system med hälsan men samma skit med spawns vilket gjorde att jag gav upp, ganska långt in.
Positivt att de tillslut förstått detta verkar det som. Får se hur man gör.
I början av BB var hälsoitems lite bristvara och det sänkte tempot rejält. Men sen drunknar man i "pengar" och det slutar vara ett bekymmer.
Har bara spelat BB, DS2 (bägge med DLC) och halva DS1. Jag tyckte att de flesta bossarna mam var tvungen att gå en bra bit till hade samma mönster.
Dö dussinet gånger på vägen dit innan man ens möter bossen. Sen dö på bossen och försiktigt men effektivt traska dit. Sen bara jogga förbi alla fiender och skita i allt på vägen.
Men jag gillade bägge spelen. 4 av 5 i betyg.
Känner inget eg sug efter deras andra äldre spel, men Elden Ring kan vara något nytt.
Open World har blivit uttjatat. Zelda gjorde något unikt av det. Men annars är det same same.
Hoppas Elden Ring också blir unikt.