The Wayward Realms är ett fantasy-RPG från Elder Scrolls-veteraner
Låter lite överambitiöst om du frågar mig. Ska de utveckla spelet i typ femton år då?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Det låter intressant men jag undrar hur dom ska kunna simulera tusentals personer om dom inte bara ska vara människolika statister som i GTA 5.
Undrar också hur dom ska kunna fylla alla eller många av öarna med intressanta saker. Jag tänker på exempelvis Just Cause serien där varje nytt spel har en större och ödsligare värld.
Men det kan också bli jättebra. Den som väntar osv.
PSN: MrOakenborn
Kan tillägga att det finns ett ganska aktivt Discord här:
https://discord.io/CouncilOfWisdom
Beskrivningen låter väldigt likt hur Daggerfall fungerade spelmekaniskt samt hur enorm den världen var, så det här ser jag fram emot. Folk som inte upplevt daggerfall utan tex bara kört skyrim inser inte hur liten skyrim världen egentligen är. Daggerfall hade ambitioner att ha en mer realistisk skala.
Blir intressant att se vad de får fram. Personligen hoppas jag på något riktigt dynamiskt med Machine Learning som en grundstomme... men känner mig lite skeptisk inför den drömmen inom den närmaste framtiden. :3
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Beskrivningen låter väldigt likt hur Daggerfall fungerade spelmekaniskt samt hur enorm den världen var, så det här ser jag fram emot. Folk som inte upplevt daggerfall utan tex bara kört skyrim inser inte hur liten skyrim världen egentligen är. Daggerfall hade ambitioner att ha en mer realistisk skala.
Daggerfall gick verkligen mer emot att vara en sandlåde-roguelike, något som inte var helt perfekt men verkligen en typ av spel jag hade velat ser mer av utanför ascii-världen.
Varför är hästen så liten, eller är det gubben på som är stor!? Många frågor som behöver besvaras!
Tänkte också stackars häst!
1# FZ Troll
Jag har väntat på ett sådant spel större delen av sitt liv nu. Daggerfall var knappast perfekt men hade en enorm potential som aldrig byggdes vidare på. Allt större fokus på konsoler, MMO-rpg och xp/loot-grind tog luften ur RPG-genren.
Nästan allt idag är så jädra fegt, intetsägande, designat genom checkboxar och anpassat efter minsta gemensamma nämnaren. Det behövs verkligheten nya stora spel som blåser liv i spelindustrin.
Tunga namn bakom det här projektet. Blir dock en rejäl utmaning att genomföra dessa ambitiösta planer de verkar ha, speciellt med nystartad studio. Kommer väl dröja åratal innan man får se någon release. Men hoppas de undertiden får ihop vettig finansiering, kunnigt folk och att de vågar satsa på grand-RPG hela vägen fram. Så det inte blir som Cyberpunk eller dagens Bethesda spel och det slutar som ett action-adventure spel med påklistrade rpg-element.
Jag har väntat på ett sådant spel större delen av sitt liv nu. Daggerfall var knappast perfekt men hade en enorm potential som aldrig byggdes vidare på. Allt större fokus på konsoler, MMO-rpg och xp/loot-grind tog luften ur RPG-genren.
Nästan allt idag är så jädra fegt, intetsägande, designat genom checkboxar och anpassat efter minsta gemensamma nämnaren. Det behövs verkligheten nya stora spel som blåser liv i spelindustrin.
Tunga namn bakom det här projektet. Blir dock en rejäl utmaning att genomföra dessa ambitiösta planer de verkar ha, speciellt med nystartad studio. Kommer väl dröja åratal innan man får se någon release. Men hoppas de undertiden får ihop vettig finansiering, kunnigt folk och att de vågar satsa på grand-RPG hela vägen fram. Så det inte blir som Cyberpunk eller dagens Bethesda spel och det slutar som ett action-adventure spel med påklistrade rpg-element.
Skulle tippa på att de tar sig vatten över huvudet och sen släpper spelet i Early-Access. Sen befinner sig spelet i EA under x antal år. När det väl släpps är det ointressant för gemene man.
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
Skulle tippa på att de tar sig vatten över huvudet och sen släpper spelet i Early-Access. Sen berfinner sig spelet i EA under x antal år. När det väl släpps är det ointressant för gemene man.
🙈🙉 lalalalalala... Allt kommer gå bra x).
Nä visst, det är väl rätt stor risk att det kommer bli så, vi får se.
Som vanligt när det gäller sådana här projekt, hoppas på det bästa och förbereda sig på det värsta.