15 early access-spel att hålla ögonen på under 2021

Robot
15 early access-spel att hålla ögonen på under 2021

Rymdskrot, spökjägare och jättespindlar slåss om din early access-budget.

#Early-access

Medlem

Ni glömde ju Subnautica: Below Zero

Skribent
Skrivet av Tune:

Jag hade absolut det i åtanke, men det föll lite på att det har varit i early acess så jäkla länge Har inte lirat det själv, men första Subnautica var riktigt grymt, speciellt i VR.

Medlem

Teardown och Prodeus är två titlar jag redan gett pengar till. Sedan får vi se vad mer som kommer.

Teardown tycker jag är roligast i speedrun perspektivet. Hur man kan optimera och hitta genvägar. Även om en person gjort på ett sätt kan man ta ide bara och göra snarlikt, då det inte bara är precis ett sätt som är rätt.

Prodeus gillar jag skarpt än så länge. Det som gjorde att jag fastnade var tempot och att rörelsemönstret var tillfredställande. Jag har testat en del andra ny-retro fps, men detta kommer närmast q1/doom känslan i hur man styr spelet.

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Everspace 2 är riktigt bra

Medlem

Ni glömde Cyberpunk 2077

Inaktiv

Bra lista!
Doorkickers 1 och 2 är för övrigt mitt heroin! Så jäkla bra spel.

Kan även själv rekommendera Endzone för er management-fantaster där ute.

Medlem

Mad games tycoon 2 också

Medlem

ULTRAKILL är mitt tips för alla som gillar fps-öööös, finnes på Steam.

Medlem
Skrivet av Tune:

Är ganska säker på att det åker ur Early Access i år ändå (men jag har inte följt det supernära för vill kunna spela det som det första, helt ovetande).

eld
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ni glömde Cyberpunk 2077

Vill använda det som ett bra exempel för att visa folk att early access spel ändå kan vara mycket mer stabila och färdiga än stora släppta spel, för de som är rädda för early access

Medlem

Breathedge är ett riktigt roligt spel med god humor som varit i early access länge. Kan tänka mig att det släpps snart. Rekommenderas starkt!

Medlem

Varning för bannerlord! Det går inte sluta spela om man börjar, timmarna flyger förbi och man får en arg fru för att man inte fått något vettigt gjort hemma

Medlem

Jag är mest nyfiken på Valheim som släpps om typ en vecka.

signatur

Av nördar. För nördar.
spelhistoriepodden.se

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag hade absolut det i åtanke, men det föll lite på att det har varit i early acess så jäkla länge Har inte lirat det själv, men första Subnautica var riktigt grymt, speciellt i VR.

Satisfactory har ju varit i Early Access precis lika länge...

Skribent
Skrivet av Fiddi:

Satisfactory har ju varit i Early Access precis lika länge...

Det har du rätt i. Jag stirrade mig blind på Steams släppdatum och tänkte inte på att det var Epic-exklusivt ett tag.

Medlem

Dysmantle
Zombie survival/crafting indiespel. Varit EA sen november 2020.
https://store.steampowered.com/app/846770/DYSMANTLE/

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det har du rätt i. Jag stirrade mig blind på Steams släppdatum och tänkte inte på att det var Epic-exklusivt ett tag.

Lätt hänt

Jag har börjat kolla på diverse wikis och dylikt när jag behöver kolla upp släppdatum, blir lite lättare. Särskilt nu när spel släpps på flera olika ställen.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Vet inte riktigt vad tanken är runt att undvika spel som varit i early access länge. Det brukar väl vara de spelen som är mest intressant att titta på i och med att de börjar närma sig att bli klara och därav ofta är i bättre skick. Fast givetvis är det svårt att veta. Vissa spel är i early access ett par månader innan släpp och andra många år.

Medlem

Dyson Sphere Program is a sci-fi simulation game with space, adventure, exploration and factory automation elements where you can build your own galactic industrial empire from scratch.

https://store.steampowered.com/app/1366540/Dyson_Sphere_Progr...

signatur

Through the cables and the underground now

Skribent
Skrivet av Lasrod:

Vet inte riktigt vad tanken är runt att undvika spel som varit i early access länge. Det brukar väl vara de spelen som är mest intressant att titta på i och med att de börjar närma sig att bli klara och därav ofta är i bättre skick. Fast givetvis är det svårt att veta. Vissa spel är i early access ett par månader innan släpp och andra många år.

Grejen är att det finns så otroligt mycket i early access som är väldigt intressant och lockande att skriva om, men någonstans måste man sätta gränser och börja sålla bort spel så att man inte sitter och skriver en artikel på 20 sidor. Just Subnautica föll bort för att jag ansåg att det varit i early access rätt länge och antaligen kommer släppas hyfsat snart, och inte kändes lika aktuellt ur ett "early access-perspektiv".

Medlem

Gillar du fabriksspel?
Detta är ett kärleksbarn mellan factorio och satisfactory, superpolerat för att ha släpps i förrgår, köp!
https://store.steampowered.com/app/1366540/Dyson_Sphere_Progr...

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Inte varit i EA så länge (30 Jan, 2019) ,, & väntas släppat i Q1 2021

Medlem

Saknar oxå Wolfpack på listan,
2 svenskar som utvecklar,, dock släpps det nog inte under 2021,,men klart värt att hålla ögonen på om man gillar ubåtsspel.

Skribent
Skrivet av Gummii:

Inte varit i EA så länge (30 Jan, 2019) ,, & väntas släppat i Q1 2021

Det beror helt på vad man jämför med. Jämfört med resten av spelen på listan, med Satisfactory som undantag, har det varit i early access länge.

Medlem
Skrivet av Gummii:

Saknar oxå Wolfpack på listan,
2 svenskar som utvecklar,, dock släpps det nog inte under 2021,,men klart värt att hålla ögonen på om man gillar ubåtsspel.

Ska nog köpa Wolfpack när dom är färdiga med det

Sedan finns det ett till early access ubåtsspel, med ett annat fokus, men även det ser interessant ut

https://store.steampowered.com/app/494840/UBOAT/

UBOAT is a simulator of a submarine from WWII era, yet different than all you have seen so far. It is a survival sandbox with crew management mechanics while its primary theme is life of German sailors. The boat is their home, but it can become their grave at any time.

In UBOAT you control the crew in order to control the boat. You look after their physical and mental health, because if the sailors are hungry, tired and their spirit is low, there’s no chance of winning even a skirmish.

signatur

Through the cables and the underground now

Skägg.
10 Chambers

Kul att ni kommer med så många tips - vi får kanske göra en uppföljning dem så fortsätt att langa fram andra Early Access-spel ni vill tipsa om.

signatur

UBOAT kan rekommenderas. Har över 40h nu utan några krasher. Enstaka buggar än så länge och AI kan behöva lite jobb. Annars känns det som ett färdigt spel idag. Det bästa tycker jag är att det passar både detaljfantaster och casual-simulator-spelare. Moddar gör det ännu mer avancerat om man vill det. Meningen var att de skulle lämnat EA förra året, vet inte vad deras nuvarande planer är.

https://store.steampowered.com/app/494840/UBOAT/

signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Ready or not, ett nytt SWAT spel. Släpps i beta version i juni på steam. Ser lovande ut. Jag har kört alfan i ca ett år nu.

signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Apropå subnautica så är jag mer sugen på mer av 1an än 2an. Att allt ska vara så kallt skrämmer mig lite.

12
Skriv svar