Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.

Medlem

De blir ett väldigt stort tomrum när Molotov inte är aktiv. Rejält uppskattad och nu saknad.
Jag har skickat en fråga till redaktionen om man vet om och när avstängningen kan tänkas upphöra.

Hoppas på snar återkomst!

Medlem

Kan rekommendera Contractors Showdown : ExfilZone.

Är ett extraction PvPvE spel, likt Ghost of Tabor. Är sjukt dålig på dessa spel, men lyckades med extraction igår kväll

Finns på Steam med 42% rabatt just nu.

https://store.steampowered.com/app/2719160/Contractors_Showdo...

Medlem
Skrivet av Pumpa:

Kan rekommendera Contractors Showdown : ExfilZone.

Är ett extraction PvPvE spel, likt Ghost of Tabor. Är sjukt dålig på dessa spel, men lyckades med extraction igår kväll

Finns på Steam med 42% rabatt just nu.

https://store.steampowered.com/app/2719160/Contractors_Showdo...

Nice! Har kikat på into the radius som är ett pve extraction-spel, känns som att det händer grejer med VR (kanske gjort en lång tid tillbaka), där spelen har mer och mer djup. Riktigt kul 😊

Medlem
Skrivet av Davinchevo:

Nice! Har kikat på into the radius som är ett pve extraction-spel, känns som att det händer grejer med VR (kanske gjort en lång tid tillbaka), där spelen har mer och mer djup. Riktigt kul 😊

Into the radius är ett survival extraction "stalker-ish" spel.
Rekomenderas helt klart.
Har du PC så finns det också en 2a i Early access men det spelet är långt ifrån färdigt, finns tex ingen story än. Så ingen ide i nuläget att skippa första spelet för att 2an är ute.

Jag har också testat Contractors Showdown ExfilZone. Det är open alpha som är gratis att spela än så länge. Känns väldigt Escape from Tarkov och Ghosts of Tabor fast bättre, vilket är riktigt kul.
Saknas bara att det spelet även kommer till PSVR2

Medlem

Unnade mig en meta 3!
Originalbandet är som vanligt bedrövligt. Vilket ska man köpa? Gärna med batteri eftersom jag gärna kör längre än 2 timmar.

Är det Bobo som gäller? Körde elite till M2 men kvaliten var inte nog bra.

Medlem
Skrivet av boneless:

Unnade mig en meta 3!
Originalbandet är som vanligt bedrövligt. Vilket ska man köpa? Gärna med batteri eftersom jag gärna kör längre än 2 timmar.

BoboVR eller Kiwi om du vill ha av dom mer kända märken.
Sen finns det lite mer udda märken på Amazon men som fått bra omdömen.

Medlem
Skrivet av Leon_:

De blir ett väldigt stort tomrum när Molotov inte är aktiv. Rejält uppskattad och nu saknad.
Jag har skickat en fråga till redaktionen om man vet om och när avstängningen kan tänkas upphöra.

Hoppas på snar återkomst!

Tyvärr är Molotov permanent avstängd. En stor förlust för oss VR-intesserade🥲

Medlem
Skrivet av boneless:

Unnade mig en meta 3!

Jag har ett BOBOVR S3 Pro Super Strap och är mycket nöjd. Men det är ju också en liten slant för den modellen.

Medlem
Skrivet av Leon_:

Tyvärr är Molotov permanent avstängd. En stor förlust för oss VR-intesserade🥲

Varför skulle Molotov vara permanent avstängd?

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Varför skulle Molotov vara permanent avstängd?

Jag vet inte anledningen till den, men fick svar av redaktionen att den är permanent.

Medlem
Skrivet av Leon_:

Jag vet inte anledningen till den, men fick svar av redaktionen att den är permanent.

Det hela känns olustigt. Molotov har ju 23 år medlemskap bakom sig, och har varit en positiv bidragande kraft på forumet, speciellt inom VR-rapportering. (något som FZs redaktion själva inte rapporterar alls så mycket om som jag önskat, men där de haft Molotov som täckt upp detta, och rimligtvis borde vara tacksam för.)

Beter man sig på ett sådant sätt att man förtjänar en perma-ban så tar det inte 23år upptäcka detta.

Skall se om man kan få tag i någon på fz för att reda ut vad som hänt. Förutsätter, utan mer information, att det är ett rent misstag.

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Det hela känns olustigt. Molotov har ju 23 år medlemskap bakom sig, och har varit en positiv bidragande kraft på forumet, speciellt inom VR-rapportering. (något som FZs redaktion själva inte rapporterar alls så mycket om som jag önskat, men där de haft Molotov som täckt upp detta, och rimligtvis borde vara tacksam för.)

Beter man sig på ett sådant sätt att man förtjänar en perma-ban så tar det inte 23år upptäcka detta.

Skall se om man kan få tag i någon på fz för att reda ut vad som hänt. Förutsätter, utan mer information, att det är ett rent misstag.

Han kanske hade en karatefylla av Guds nåde?
Han har säkert gjort sig förtjänt av en avstängning dock men mycket märkligt att man kan bli permanent avstängd.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hej
Har satt upp en discord server där man kan prata om VR och spel.
Tanken är att kunna hitta andra VR spelare lättare och spela tillsammans. Då jag tycker det finns gott om spelare men utspritt på Facebook och olika communitys om enskilda spel eller sådana som plattskärmspel är huvudfokus.

Jag hoppas det kan bli lite aktivitet och ser vart det leder.
Väl mött

https://discord.gg/avnhs6mgjc

(Fungerar inte länken så skriv, det verkar bugga ibland eftersom jag både kör mobil och desktop.)

Om ni vill fortsätta snacka med Molotov så har han en VR-discord för svenskar.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Waliant:

Om ni vill fortsätta snacka med Molotov så har han en VR-discord för svenskar.

Länk?

Nvm, läste dåligt. 😅

Medlem
Skrivet av unoR:

Den finns i Molotovs inlägg som jag länkade

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Skriv svar