Bioware om nästa Dragon Age, "svårt" att jobba hemifrån men arbetet går "framåt"
För att jag ska köpa ett nytt Dragon age till ps5an så måste dom anstränga sig och göra ett bra spel.
Är väl rätt uppenbart vid det här laget att det inte räcker med utvecklare som jobbar ihjäl sig, har man ingen vettig ledning, designers och tydlig vision kan det bli skit ändå.
Vinstdrivande policys kan driva in miljarder i mikrotransaktioner, men också errodera sönder hela stommen i spelstudios. En utvecklares namn är ingenting utan personerna bakom. Bioware som förlorat merparten av sina veteraner, är ett typexempel på hur illa det kan gå.
Har noll förväntningar.
Är väl rätt uppenbart vid det här laget att det inte räcker med utvecklare som jobbar ihjäl sig, har man ingen vettig ledning, designers och tydlig vision kan det bli skit ändå.
Verkar finnas en ganska tydlig korrelation mellan crunch, hårt arbete och industrins bästa produkter. Se: GTA V, RDR2, The Witcher 3 och hela Naughty Dogs portfolio (inga favoriter personligen men sett till konsensus).
Skulle vara årets skräll om fyran faktiskt blir minnesvärd (i positiv bemärkelse).
Tyckte Inquisition var riktigt nice. Om inte spelmässigt så iallafall karaktärsmässigt och storymässigt. (fast jag gillade gameplayet också)
Tyckte Inquisition var riktigt nice. Om inte spelmässigt så iallafall karaktärsmässigt och storymässigt. (fast jag gillade gameplayet också)
Jag får väl revidera; Skulle vara årets skräll om fyran faktiskt blir minnesvärd för mig (i positiv bemärkelse).