EA bekräftar att Star Wars Jedi: Fallen Order bara var starten för varumärket
Inte mig emot! Första var riktigt kul. Aningen biased, men hade gärna sett fler RPG-element för att göra utforskningen lite mer spännande. Mycket av det man hittade kändes inte så viktigt tyvärr.
Går ju att lösa på andra sätt också dock.
@uberpwnage2.0: Håller med, spelet hade varit ännu bättre med mer RPG-element i sig.
Inte mig emot! Första var riktigt kul. Aningen biased, men hade gärna sett fler RPG-element för att göra utforskningen lite mer spännande. Mycket av det man hittade kändes inte så viktigt tyvärr.
Går ju att lösa på andra sätt också dock.
Instämmer även jag; enda som saknades var mer RPG-element. Utöver det var det ett riktigt grym Star Wars-spel värt namnet!
Inte mig emot! Första var riktigt kul. Aningen biased, men hade gärna sett fler RPG-element för att göra utforskningen lite mer spännande. Mycket av det man hittade kändes inte så viktigt tyvärr.
Går ju att lösa på andra sätt också dock.
Jag behöver egentligen inte mer RPG som krav men något annat än en ny färg på ponchon hade suttit fint för att motivera utforskandet.
När Medal of honor är färdigt så hoppas man på ett nytt "riktigt" star Wars spel i VR.
Vader immortal gjordes inte av nån EA-studio men det visade att star Wars verkligen passar i VR.
När Medal of honor är färdigt så hoppas man på ett nytt "riktigt" star Wars spel i VR.
Vader immortal gjordes inte av nån EA-studio men det visade att star Wars verkligen passar i VR.
Och efter allt Beat Saber är man redan redo
Jag behöver egentligen inte mer RPG som krav men något annat än en ny färg på ponchon hade suttit fint för att motivera utforskandet.
Ska erkänna att jag är lite trångsynt, men utan fler RPG-element har jag svårt att tänka mig vad för mer intressant man kan hitta. Även om man skulle få mer HP och force så skulle även det bli tråkigt i längden.
Behöver ju inte vara jätte stora saker, en hilt/kristall för ljusabeln som gör att du får mer skada. Om man inte vill gå mot RPG kan man ju försöka slänga dit något item som gör att det känns mer värt.
Och efter allt Beat Saber är man redan redo
Haha en kompis trodde faktiskt att Beat saber var ett star Wars spel innan han provade
När behöver EA förlänga licensen? 2021?
Kommer de förlänga tro?
De tecknade ett 10-årigt avtal med Star Wars 2013, så den borde gå ut 2023.
Behöver ju inte vara jätte stora saker, en hilt/kristall för ljusabeln som gör att du får mer skada. Om man inte vill gå mot RPG kan man ju försöka slänga dit något item som gör att det känns mer värt.
Ett ord, NEJ!
En ljussabel är en ljussabel, inget jävla damage hit och dit.
Kosmetiskt räcker gott och väl.
De kan lägga sin tid på att bygga en större värld med mer innehåll.
Ett ord, NEJ!
En ljussabel är en ljussabel, inget jävla damage hit och dit.
Kosmetiskt räcker gott och väl.
Varför spelar det roll om det är en ljussabel gentemot säg ett vanligt svärd? Vi har ju tonvis med spel, även de som anses vara de bästa, som har "starkare" ljussablar. Visst det är inte logiskt, men inget RPG är logiskt när det kommer till den biten.
Kosmetiskt för mig gör det inte värt att utforska då det bara gör att jag ser annorlunda ut. Det blir tråkigt. Tänk ett Metroidvania där man bara får en annan dräkt utan några effekter, där snackar vi snark.
Som jag också skrev behöver det inte just vara RPG. RPG är dock ett enkelt sätt att dela ut mer intressanta föremål åt spelaren. En kosmetisk belöning tycker jag bör vara ovanlig. När man får dem hela tiden känns det så meningslöst när men dessutom bara kan använda en av dem. När man får något som gör dig starkare, oavsett hur det är implementerat, så känns det som man faktiskt tar sig någonstans, iallafall i mitt tycke
De kan lägga sin tid på att bygga en större värld med mer innehåll.
En större värld som är fylld med ännu mer tråkiga saker att hitta? Precis det som kommer hända om det blir stötte och allt fylls med kosmetiska saker. En blandning hade givetvis varit bäst.
Ett ord, NEJ!
En ljussabel är en ljussabel, inget jävla damage hit och dit.
Kosmetiskt räcker gott och väl.
De kan lägga sin tid på att bygga en större värld med mer innehåll.
Fast ljussabeln fungerade ju inte ens som den "borde" i det redan släppta spelet. Fick ju slå folk och fauna en jäkla massa gånger för att de skulle kola. Ser inte riktigt problemet med att kunna "uppgradera" skadan.
Tyckte om spelet, kände dock att det var ett väldigt "säkert kort", både i handling och gameplay. Jag hoppas de spinner vidare med customization och RPG-element, känns som om det finns en hel del potential om vi får lite mer "djup" i nästan alla spelets aspekter.
If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.
@uberpwnage2.0: En värld mer åt AC odessy eller witcher 3 hållet skulle nog fungera.
Med en valfrihet åt att nerda in helt eller bara köra storyline.
CARPE JÄVLA DIEM
@Molotov: Skall vara det för att jag skall hoppa på vr-tåget.
Gillar man Star Wars så är Vader immortal helt klart värt att testa.
Spelet ser snyggt ut på alla plattformar och är verkligen "immersive" som man brukar säga
Tyvärr så går det lite "på räls" så själva spelmomenten kan man tycka det snålas på.
Men det är pga det ska inte räknas som "spel" utan som en "upplevelse".
Spel från Star wars universumet får bara EA ge ut.
Så man kan ju hoppas dom kan göra ett riktigt Star wars spel till VR
@Molotov: Räcker inte med en handfull spel för att jag skall lägga ut en bunte pengar.
Hoppas att det finns en hög spel som är bra när nästa generation vr kommer.
MVH Mr B
Jag tänkte mer om du hade eller kan prova nånstans.
Förstår mycket väl att VR inte är för alla.
@uberpwnage2.0: En värld mer åt AC odessy eller witcher 3 hållet skulle nog fungera.
Med en valfrihet åt att nerda in helt eller bara köra storyline.
Jag tycker ändå det simpla och mer linjära formatet var trevligt. Det jag önskar är mer intressanta saker att hitta när man utforskar. Att bara få något kosmetiskt är inte intressant för min del.
Då spelet lånar så otroligt mycket från Souls-serien hade jag gärna sett att fler rollspelselement följde med också. Metroid-serien är ganska likt ändå. Där finns det inga levlar och olika armor/vapen man får i överflöd som ger mer skada, men det fanns bättre och mer användbara uppgraderingar.
Nu överdriver jag, men i Fallen Order kändes det som att det enda man hittade var kläder och massa strunt till din ljussabel (som knappt syns när man springer runt för övrigt). Jag vill gärna se att min karaktär utvecklas i den där typen av miljö.
Gillade spelet mycket, 100%-ade det till och med. Metroidvania-stuket var väldigt trevligt, men precis som @uberpwnage2.0 säger så var belöningarna lite trista men det kan de ju enkelt förbättra.
Jump in.
När EA säger ”Det här är starten” så tänker jag bara ”Det här är slutet”. Fallen Order var ett bra spel, men EA kommer hitta sätt att förstöra det på.
Tänker likadant. Får en känsla (baserat på inget) att EA var lite mer slappa under utvecklingen av Fallen Order men nu när dom såg försäljningen kommer dom detaljstyra utvecklingen och pressa in en massa "surprise boxes" i nästa spel.
får la gå mot mängden då och erkänna att jag tyckte senaste spelet var riktigt kasst, striderna var helt ok men bandesignen var ju helt värdelös imho, aja det är ju min högst personliga åsikt och det är ju kul att folk som tycker om det får mer
Nu håller jag inte riktigt med dig i att det var "kasst". Men jag tycker spelet kändes väldigt mellanmjölk, säkra kort lånade från andra spel som staplades på varandra. Tycker överlag spelet saknade finess och är själv väldigt förvånad över hur bra spelet tagits emot. Kanske säger mer om hur lågt ribban är satt när det gäller EA och SW-licensen....tvyärr...
"Writer and Fighter"