70 000 fuskare bannade i Call of Duty: Warzone
Av 50 miljoner spelare är det i alla fall en början.
#banhammer, #call-of-duty-warzone, #infinity-ward, #warzone
Imorron/senare idag är de tillbaka.
Låt ryssar och kineser spela på egna servrar så är 80% av problemet löst.
Låt ryssar och kineser spela på egna servrar så är 80% av problemet löst.
ja precis, kasta in alla fuskare i sin egen fusk server så kan alla där köra med god mode o inf ammo bäst fan dom vill.
En stor del av problemet är att de som bannas inte blir permanent bannade. Ingen form av hårdvaruidentifiering verkar används och de som blir tagna kan bara skapa ett nytt konto och köra på.
Sånt håller inte... och det gör också den där siffran med "70 000" är helt meningslös. Just nu är spelet verkligen nerlusat med fuskare, det är varannan eller var tredje match på sin höjd man ser någon som helt uppenbart fuskar.
Battleroyal är verkligen en genre som drar till sig fuskare, där kan dom köra ostört och obemärkt stor del.
En sak jag inte riktigt fattar är varför man inte skapar ett anti-cheat som skannar skärmen när man spelar. Ser programmet en massa konstiga menyer och fyrkanter så är det bara att banna direkt. Det är säkert skitsvårt att införa men det finns nog riktigt bra kodare som kan skapa program som skannar skärmen. Det finns ingen anledning till varför spelet ska visa konstiga menyer samt fyrkanter runt andra spelare med mera. Om de som skapar anti-cheat vet vad som visas med fusken så kan man nog använda sig av ett Captcha system så att anti-fusket letar efter mönster som fusk visar, hittar anti-fusket något fuskmönster det kan lösa så är det bara att banna.
@Jeehao: Att ta screenshots från spelare är redan en del av vissa anti-fusk, inget som är vidare effektivt då det i princip måste verifieras manuellt. Dessutom så blockar många fusk såna funktioner helt, vilket gör att det hela svårt. Då får utvecklarna göra valet om de ska kicka ut spelare som de inte får in korrekta bilder från, något som kan hända av legitima skäl, eller bara ignorera det. Och sen finns det ju problemet att fusken skulle teoretiskt kunna känna av när ett screenshot tas, och helt enkelt visa stängas av just i det ögonblicket. Finns hur många sätt som helst att komma förbi en sådan funktion. Anti-fusk behöver vara mer komplicerat än man kan tro.
De flesta håller dock med om att framtiden för anti-fusk är helt klart maskininlärning av något slag. Att matcherna sparas på servern och rörelsemönster/nätverksdata etc. analyseras av en AI för att hitta spelare som rör sig omänskligt. Med den metoden så behöver inte den individuella spelarnas datorer vara inblandade överhuvudtaget, vilket gör det väldigt svårt att förbigå. Ett sånt system kunde helt och hållet ta bort aimbots från spel. Vavle håller på med ett sånt system (VACnet) i CSGO, förhoppningsvis något som kommer till fler spel.
Finns det seriöst inga lagar som reglerar fusk i onlinespel? Borde väl kunna klassas som sabotage eller dyl? Böter låter som ett rimligt straff! Det är visserligen möjligt att råka ut för oönskad mjukvara i burken.. Men det får väl bli Polisens uppdrag att utreda med datorn i beslag.
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI
Battleroyal är verkligen en genre som drar till sig fuskare, där kan dom köra ostört och obemärkt stor del.
och det gör inte CS menar du?
och det gör inte CS menar du?
Nej CS också.
Jag slutade spela CS för decenier sen pga jag blev less på fuskare.